کد خبر: ۶۷۷۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

ترکیه کاردار سفارت فرانسه را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه امروز، چهارشنبه کاردار سفارت فرانسه را به دلیل کاریکاتور شارلی ابدو احضار کرد.
ترکیه کاردار سفارت فرانسه را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت خارجه ترکیه امروز، کاردار سفارت فرانسه در آنکارا را احضار و یادداشت اعتراضی خود در خصوص انتشار کاریکاتوری از رئیس‌جمهوری این کشور تقدیم او کرد.

به گزارش خبرگزاری النشره،مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت: "تحقیقات و دادخواستی علیه مجله شارلی ابدو به دلیل توهین به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور کشورمان را آغاز کرده‌ایم. در این باره روند دیپلماتیک و حقوقی را هم در فرانسه و هم در سطح بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد".

وی تاکید کرد که با سفیر ترکیه در پاریس در تماس بوده و روند را از نزدیک پیگیری می‌کنیم.

چاووش‌اوغلو همچنین از گفت‌وگوی تلفنی اخیر روسای‌جمهور و وزرای امور خارجه ترکیه و روسیه درباره تحولات ادلب٬ بحران قره‌باغ و مسائل منطقه‌ای خبر داد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز طی بیانیه‌ای انتشارات موهن مجله شارلی ابدو علیه اسلام و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را فقر اندیشه و طنز تروریسم دانست.

وی اظهار کرد: انتشارات موهن مجله‌ای در فرانسه علیه جهان اسلام، کشور و جناب رئیس‌جمهورمان را به‌شدت و باتاسف محکوم می‌کنیم. این مجله هیچ ارزشی مقدس را نمی‌شناسد و تحت پوشش آزادی بیان اسلام را به‌طور سیستماتیک هدف قرار می‌دهد. همچنین ارزش‌های جهانی و اخلاقی را که پایه‌ها اتحادیه اروپا بر این ارزش‌ها بنا شده است، زیر پا می‌گذارد.

آکار تاکید کرد: آنچه انتشار یافته آزادی بیان نبوده بلکه فقر اندیشه است. آشکارا یک حمله و طنز تروریسم است. روشن است که این انتشارات به نفع گروه‌های رادیکال بوده و بیشترین آسیب را به جامعه فرانسه که بخش قابل توجهی از جمعیت آن مسلمان هستند، وارد می‌کند. معتقدیم مردم عاقل و منطقی فرانسه نبز به این رویکرد زشت بهترین پاسخ را خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین