کد خبر: ۶۷۷۹۲۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
تبلیغات

تیوولی ۲۰۲۰، فیس لیفت تمام عیار نسل اولی سانگ یانگ

عده‌ای که چهره تیوولی را بی‌نقص و مدرن می‌دانستند و عده‌ای که آن را فاجعه‌ای در هم ریخته و بلاتکلیف از خطوط به ظاهر مدرن می‌دیدند. اما با گذشت مدت زمانی نه چندان بلند، این شاسی بلند کامپکت کره‌ای، با عرضه توانایی‌های فنی، قابلیت‌های رضایت‌بخش در سیستم تعلیق و هندلینگ و مهم‌تر از همه ساخت و کیفیت خوبش به تمامی این قبیل بحث‌ها خاتمه داد.
تیوولی ۲۰۲۰، فیس لیفت تمام عیار نسل اولی سانگ یانگ
آفتاب‌‌نیوز :

اولین روز‌هایی که سانگ‌یانگ تیوولی وارد ایران شد، بحث‌ها بر سر چهره آن بسیار بالا گرفت. در سال ۹۴، پیش از شناخت کامل از این خودروی کره‌ای، یک اختلاف نظر بزرگ درباره طراحی ظاهری آن بین کارشناسان و خودروبازن وجود داشت. عده‌ای که چهره تیوولی را بی‌نقص و مدرن می‌دانستند و عده‌ای که آن را فاجعه‌ای در هم ریخته و بلاتکلیف از خطوط به ظاهر مدرن می‌دیدند. اما با گذشت مدت زمانی نه چندان بلند، این شاسی بلند کامپکت کره‌ای، با عرضه توانایی‌های فنی، قابلیت‌های رضایت‌بخش در سیستم تعلیق و هندلینگ و مهم‌تر از همه ساخت و کیفیت خوبش به تمامی این قبیل بحث‌ها خاتمه داد.

حالا تنها یک چیز درباره سانگ‌یانگ تیوولی شنیده می‌شد. خودرویی خوب، کم‌دردسر و رام. تیوولی که در دو نسل و توسط رامک خودرو نمایندگی رسمی سانگ یانگ در ایران، وارد کشور شد، از قربانیان ممنوعیت واردات خودرو است. پس از این ممنوعیت، رامک خودرو اقدام به راه‌اندازی خط تولید این خودروی موفق در کشور کرد، اما متاسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از این اقدام، علاقمندان به سانگ یانگ همچنان در انتظار خروجی این خط تولید هستند. اما در همین روزها، که ما اخبار ضد و نقیض ادعا‌های پر تناقض رامک خودرو و سایت مرجع سانگ یانگ در ایران را دنبال می‌کنیم، نسخه فیس لیفت ۲۰۲۰ این خودرو به بازار جهانی راه یافته است.

تغییرات بدنه و کابین تیوولی

اولین و تنها نسل از تیوولی، تولید سال ۲۰۱۵ سانگ‌یانگ است و نسخه فیس لیفت رونمایی شده در ۲۰۲۰ نیز اولین فیس لیفت از اولین نسل این شاسی‌بلند کوچک کره‌ای است. تیوولی ۲۰۲۰ مانند تمام دیگر فیس‌لیفت‌های هم‌وطنش هم در بخش فنی، هم طراحی و هم امکانات دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای بوده است. در طراحی بدنه، مه‌شکن‌های سه‌گانه، چراغ‌های کشیده‌تر و مدرن‌تر، جلو پنجره کرکره‌ای پهن‌تر و سپری اسپرت‌تر و عضلانی‌تر چهره‌ای کاملاً متفاوت و جدید به خود گرفته است.

تغییرات ظاهری در بخش عقب خودرو کمتر به چشم می‌آیند و به تغییر فرم و اندازه چراغ‌های اصلی و کمی بیشتر شدن برجستگی صندوق بار محدود می‌شوند. در داخل کابین، داشبورد بازطراحی شده، کنسول میانی کاملاً جدید، اهرم تعویض دنده متفاوت و خروجی‌های تهویه‌مطبوع کوچک‌تر تغییراتی هستند که فضای کابین را مدرن‌تر ساخته‌اند. اما پیش از این تغییرات، صفحه نمایش بزرگتر ۱۰.۵ اینچی که جایگزین نمایشگر۸.۵ اینچی نسخه قبلی شده، در کنار سیستم مولتی‌مدیای پیشرفته‌تر این نسخه، کابین را نسبت به قبل دگرگون کرده است. این سیستم مولتی مدیا، دارای قابلیت‌های صوتی اسمارت، رابط اپل کارپلی و اندروید کار، دوربین عقب، درگاه USB، بلوتوث و قابلیت DBA+ است.

سیستم‌های استاندارد ایمنی جدید به کار رفته در تیوولی ۲۰۲۰ شامل اخطار برخورد از جلو، هشدار خروج از مسیر، ترمز خودکار اضطراری، دستیار حفظ مسیر حرکت خودرو، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار استارت خودرو جلو، هشدار توجه راننده، سیستم توقف اضطراری و هشدار فاصله ایمنی می‌شوند. برای اطلاعات دقیق‌تر از امکانات رفاهی این خودرو و دیدن تصاویر آن به دیوار خودرو تیوولی مراجعه کنید.

تغییرات فنی

سانگ‌یانگ تیوولی ۲۰۲۰ را با دو موتور بنزینی جدید عرضه کرده است. این دو موتور که در حجم‌های ۱.۲ و ۱.۵ لیتر به کار رفته‌اند، مجهز به سیستم توربوشارژ GDi هستند. مزیت این دو موتور در این است که مصرف سوخت ترکیبی این دو آن‌ها بیش از ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر نخواهد شد.

همچنین یک موتور دیزلی ۱.۶ لیتری نیز در میان تولیدات این نسخه از تیوولی دیده می‌شود. هر سه این موتور‌ها از استاندارد آلایندگی یورو ۶برخوردار هستند. جعبه دنده به کار رفته در این سه نسخه، ۶ سرعته دستی است. اما سانگ‌یانگ اعلام کرده است که در آینده نچندان دور نسخه‌های بنزینی را با گیربکس دو کلاچه نیز تولید خواهد کرد و یک نسخه نیم‌هیبرید هم به لیست این محصول خود اضافه می‌نماید.

همچنین همه نسخه‌های تیوولی ۲۰۲۰ دیفرانسیل جلو هستند و طبق بیانات مدیران ساگ‌یانگ هیچ نسخه دو دیفرانسیلی به تولیدات نسل اول تیوولی اضافه نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
6
4
باسلام. من یه۲۰۱۷ دارم واقعا عالیین،ماه کم سوخت پرشتاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
1
7
من تیوولی 2017 دارم یک میلیارد هم بدن نمی فروشم عالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
بیا بده
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
3
4
2017الیت دارم 4 سال با خیال راحت سواری داده کم کم مصرف
سهراب پوربهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
1
مرسی به حسن انتخابتون به این خودرو شیک . جذاب .سواری راحت . وسوخت کم خلاصه لذت بخش هم برای راننده هم سرنشینان . ۲۰۱۷از رامک خودرو گرفتم فقط بنزین روغن وفیلتر ها به موقع عوض کن لذت ببر
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
1
ما که گول رامک خوردیم از سال ۹۶ تا حالا .در حسرت داشتن تیوولی
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
خیلی ماشین خوبیه من دارم کم مصرف هست
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
ماشین خوبیه ولی کم جون.و باید مدام بنزین سوپر و خوب بزنی وگرنه خرخر صدا میده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین