کد خبر: ۶۷۹۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

ویتامین D مانعی برای تکثیر ویروس ها

عضو هیات علمی و فارموکولوژیست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویتامین دی می تواند تا حد زیادی مانع از تکثیر ویروس ها نظیر ویروس کرونا شده و زمینه بهبود سیستم دفاعی فرد را فراهم آورد.
ویتامین D مانعی برای تکثیر ویروس ها
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر امیررضا افشاری افزود: ویتامین D یک هورمون استروئیدی است که با تاثیر اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست تولید می شود و می توان از منابع غذایی بیرونی و مکمل های غذایی در دسترس نیاز های خود به این ویتامین را تامین کرد.

وی ادامه داد: کمبود ویتامین دی بر عملکرد ایمنی بدن تاثیرگذار است، زیرا تحریک کننده سیستم ایمنی بوده و موجب افزایش ایمنی با ترشح پپتیدهای ضد ویروس می شود که سیستم دفاعی را بهبود می بخشد.

افشاری به نتایج مطالعات بالینی در این خصوص اشاره و اظهارکرد: مقادیر کم ویتامین D سرم با عفونت های حاد دستگاه تنفسی از جمله آنفلوانزا مرتبط است.

وی توضیح داد: بررسی های اخیر نشان داده کمبود ویتامین D ممکن است عملکرد ایمنی تنفسی را به خطر می اندازد خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر را افزایش می دهد.

افشاری تاکید کرد: افرادی که کمبود ویتامین دی دارند، هفته ای یک عدد قرص ویتامین D پنجاه هزار واحدی تا دو ماه و سپس ماهی یک عدد مصرف کنند.

وی عنوان کرد: بهبود غلظت ویتامین D در سطح گردش خون امکاناتی را برای کند شدن پیشرفت بیماری یا حتی بهبود بقای بیماران فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است با انجام آزمایش به دستور پزشک از میزان ویتامین D بدن مطلع شوید و در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام کنید تا از ابتلا به بیماری در امان باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین