کد خبر: ۶۸۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

اردوغان: اتحادیه اروپا وعده‌هایش درباره عضویت ترکیه را عملی کند

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز یکشنبه خطاب به رهبران اروپایی گفت که به وعده‌های خود برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا عمل کنند.
اردوغان: اتحادیه اروپا وعده‌هایش درباره عضویت ترکیه را عملی کند
آفتاب‌‌نیوز :

اردوغان در تماس ویدئویی با شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌هایی که حزب عدالت و توسعه در چند ایالت ترکیه برگزار کردند، خطاب به رهبران اروپایی گفت:‌ به وعده‌هایی که به کشور ما داده‌اید از عضویت کامل در اتحادیه اروپا تا مسئله آوارگان عمل کنید، تا همکاری نزدیک‌تر و پرثمرتری با هم داشته باشیم.

بی‌بی سی نیز به نقل از اردوغان نوشت: آنکارا خود را جزئی از اروپا می‌داند که امکان جدا کردنش وجود ندارد.

اردوغان اردیبهشت سال جاری نیز با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا بار دیگر خواستار پیوستن ترکیه به این اتحادیه شده بود.

درخواست رسمی ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا در ۱۴ آوریل ۱۹۸۷ ارائه شد و ترکیه از ۱۲ دسامبر ۱۹۹۹ به طور رسمی به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه شناخته شده و مذاکرات برای عضویت ترکیه از ۳ اکتبر سال ۲۰۰۵ آغاز شد.

با وجود اینکه مذاکرات رسمی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز شده است، هنوز موانعی عمده بر سر راه عضویت این کشور در این اتحادیه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به اختلاف ارضی و سیاسی با بخش یونانی نشین قبرس و اختلاف سیاسی با یونان که هر دو اعضای کامل اتحادیه اروپا هستند، اشاره کرد.

اقدامات اخیر آنکارا در شرق مدیترانه و اختلافاتش با یونان و قبرس باعث شده که رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس ماه دسامبر(آذر-دی) به دنبال تحریم‌های جدید علیه ترکیه باشند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در ماه سپتامبر (شهریور) گفته بود که انتظار ندارد اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم کند و مدعی شد که این اتحادیه موضع واحدی در این خصوص ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین