کد خبر: ۶۸۱۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

ورود دادستانی به تولید محصولات گواهی شده و استاندارد

معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: از جمله حقوق بنیادین در اسناد بالادستی و بین المللی مربوط به بشر حقی بر سلامتی است که چه در اعلامیه جهانی حقوق بشر و چه در اسناد مرتبط منطقه ای و فرا منطقه ای این موضوع بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
ورود دادستانی به تولید محصولات گواهی شده و استاندارد
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم ابراهیمی در نشستی که به منظور پیگیری اجرای طرح تولید و توزیع محصولات زراعی و باغی گواهی شده و کنترل قیمت این محصولات در بازار برگزار شده بود، اظهار داشت: از جمله حقوق بنیادین در اسناد بالادستی و بین المللی مربوط به بشر حقی بر سلامتی است که چه در اعلامیه جهانی حقوق بشر و چه در اسناد مرتبط منطقه ای و فرا منطقه ای این موضوع بارها مورد تاکید قرار گرفته است از این رو دادستانی به موضوع تولید محصول گواهی شده و استاندارد ورود می کند.

وی افزود: قطعا کسی مکی تواند نقش سلامت محصولات غذایی و نوع تغذیه بر حق سلامتی مردم را انکار کند، لذا ما معتقدیم که بر همین مبنا از جمله موارد و ارکان حقوق عامه و حق شهروندی مردم کشورمان حق بر سلامت و داشتن مواد تغذیه ای سالم و گواهی شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: از طرفی صیانت از حقوق عامه به موجب قانون اساسی و قوانین فرودستی بر عهده قوه قضاییه قرار گرفته و در مجموعه قوه قضاییه، صیانت از تکالیف دادستانی کل کشور تعریف شده است.

ابراهیمی ابراز کرد: دادستانی مرکز استان فارس هم پیرو همین فرآیند و سلسله مراتب موضوع تهیه، تولید و توزیع محصولات غذایی سالم برای شهروندان را از نزدیک به یک سال قبل در دستور کار قرار داد.

این مقام مسئول اظهار کرد: اگر استان فارس در تولیدات دامی و گیاهی سرآمد و جزو استان های برتر در حوزه کشاورزی و باغی است، اگر ادعا می کنیم قطب پزشکی کشور هستیم و اگر شهرداری شیراز با شعار و برنامه کرامت محوری و شهروند مداری آغاز به کار می کند قطعا باید این استان با داشتن چنین برنامه ها و سازمان های منسجمی خود برنامه ریز و ایجاد الگو برای سراسر کشور باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به اینکه دستگاه هایی متولی محصولات زراعی و باغی گواهی شده هستند، گفت: حوزه نظارتی را هم می‌توان به دو حوزه نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی تفکیک کرد که درون سازمانی قطعا تحت نظارت مدیر هر حوزه نظارتی پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از نظارت بر عهده قوه قضاییه از جمله دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور است، افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات، نظارت بر ایجاد همدلی و همگونی بین دستگاه ها به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها و شناسایی موارد ترک فعل از سوی مدیران متولی در حوزه دادستانی قرار دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز اظهار کرد: ما خیلی به دنبال مچ گیری و پیگیری کردن موضوعات مرتبط با امور کیفری نیستیم، علاقه حوزه دادگستری و دادستانی استان فارس ایجاد یک همدلی و هماهنگی بین دستگاه ها است تا اگر طرحی اجرا شده است به خاطر این ناهمگونی و ناهماهنگی سرمایه ها هدر نرود و بتوانیم از سرمایه هایی هم که در بضاعتمان وجود دارد بهترین استفاده کنیم و با کمک شما مدیران توانمند برای سراسر کشور الگو باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین