کد خبر: ۶۸۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

کرونا و نارسایی کلیه

یک متخصص داخلی گفت: ویروس کرونا علاوه‌بر اینکه ریه و گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به دستگاه ادرار نیز نفوذ کرده و نارسایی کلیه به وجود می‌آورد.
کرونا و نارسایی کلیه
آفتاب‌‌نیوز :

علی دارایی اظهار کرد: ویروس کرونا علاوه‌بر اینکه ریه و گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهد به دستگاه ادراری نیز نفوذ کرده و نارسایی کلیه به وجود می‌آورد.

وی افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که ویروس کرونا کلیه‌ها را نیز تخریب کرده و برخی از افراد مبتلا به این بیماری دچار نارسایی کلیه می‌شوند.

دارایی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های وزارت بهداشت مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی در زمینه پذیرش بیمار در بیمارستان و اتاق عمل الزامی است و فقط در حضور آن‌ها امکان انجام اعمال جراحی وجود دارد.

این متخصص داخلی ادامه داد: بیماران نیازمند به عمل جراحی باید با آگاهی از امکان ابتلا به ویروس کرونا رضایت کتبی و آگاهانه به انجام درمان داشته باشد و به تعویق افتادن عمل جراحی در فرد مبتلا به کرونا ضروری بوده مگر در موارد اورژانس که با هماهنگی متخصص عفونی و بیهوشی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه درمان سرطان‌های پروستات، مثانه و پیوند کلیه پیشگام است، افزود: امیدواریم تحریم‌ها ما را تهدید نکند؛ زیرا پیشرفت در دنیا با تکنولوژی همراه است و نباید از امکانات بی‌نصیب بمانیم.

دارایی تصریح کرد: سالانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۳۵ نفر به افراد دارای سنگ کلیه اضافه می‌شود و ایران یکی‌از کشورهای سنگ‌خیز در دنیاست و سرطان‌های مثانه و پروستات از شایع‌ترین بیماری‌ها در مردان بوده و رتبه چهار و سه را در بین سرطان‌ها دارد.

این متخصص داخلی با بیان اینکه سرطان مثانه به راحتی قابل پیشگیری است، گفت: مصرف سیگار و اشتغال در کارخانه‌های رنگ‌سازی و لاستیک‌سازی از عوامل محیطی در بروز سرطان مثانه هستند و مسئولان بهداشتی باید به این مسئله بیشتر توجه کنند.

وی بیماری مادرزادی دستگاه ادراری را نیز شایع دانست و اظهار کرد: این بیماری بیشترین اختلال را در اعضای بدن بوجود می‌آورد و علل نارسایی کلیه در اطفال ناشی از این بیماری است که والدین به این موضوع اشراف کاملی ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین