کد خبر: ۶۸۴۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

ارتش پاکستان به حالت آماده باش درآمد

همزمان با تشدید درگیری‌ها در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر، ارتش پاکستان نسبت به آنچه که "احتمال قوی رخداد ناگوار در مرز مشترک با هند" خواند؛ نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورد.
ارتش پاکستان به حالت آماده باش درآمد
آفتاب‌‌نیوز :

کشته شدن دو نظامی این کشور طی درگیری شب گذشته با نیروهای هندی در کشمیر تحت کنترل دولت پاکستان وضعیت در مرزهای دو کشور را به شدت متشنج کرده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد که تیراندازی و حملات خمپاره‌ای هند به خاک پاکستان منجر به جان باختن دو مرزبان پاکستانی شد و در واکنش متقابل این نیروها، گزارش‌ها حاکی از تلفات جانی و مادی در آن سوی مرز هند است.

به گزارش منابع خبری پاکستان، گفته می‌شود پاکستان گزارش‌هایی از آنچه که این کشور احتمال قوی تهدید عملیات هند در عمق خاک پاکستان خواند، دریافت کرده و برای مقابله با هرگونه رویداد ناگوار، ارتش پاکستان به حالت آماده باش درآمده است.

منابع نظامی پاکستان به رسانه‌های این کشور گفتند: هند پس از شکست در درگیری‌های مرزی اخیر با چین و منحرف کردن افکار عمومی از بحران کشمیر، درحال طراحی عملیات محدود در عمق خاک پاکستان در منطقه کشمیر است که تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته نسبت به آنچه که تهدید هند برای عملیات نظامی علیه پاکستان خواند، به شدت ابراز نگرانی کرد و از جامعه بین الملل خواست تا جلوی هرگونه اقدام علیه صلح و ثبات در شبه قاره را بگیرد.

«شاه محمود قریشی» اعلام کرد: پاکستان آماده مقابله با هرگونه ماجراجویی نظامی هند است و عواقب آن متوجه دهلی نو خواهد بود.

گفتنی است حادثه تروریستی بهمن‌ ماه ۱۳۹۷ در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی باعث شد تا تنش‌ها میان این کشور با پاکستان تشدید شده و متعاقب آن هند دست به یک عملیات هوایی در خاک پاکستان زد.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه ۹۷، سرنگونی ۲ فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن‌ ماه ۹۷ در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش‌های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می‌رود.

هفته گذشته نیز وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به برخی گزارش‌ها در رسانه‌های هند مبنی بر انتقال جنگجویان خارجی به منطقه تحت مناقشه "کشمیر" از خاک پاکستان، این اتهام را رد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین