کد خبر: ۶۸۵۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

شناسایی چندین عملیات تروریستی در سال‌های گذشته؛ چرا جزئیات اعلام نمی‌شود؟

تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان طی سال‌های گذشته هدف عملیاتی تروریستی قرار گرفتند که آخرین نمونه آن، ترور شهید محسن فخری‌زاده از چهره‌های علمی و نظامی کشور است که به‌ تازگی اطراف تهران رقم خورد.
شناسایی چندین عملیات تروریستی در سال‌های گذشته؛ چرا جزئیات اعلام نمی‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

در این میان اما فارغ از ابعاد گوناگون این دست عملیات و اقدامات تروریستی، پرسش از میزان توفیق نیروهای امنیتی در تامین امنیت شهروندان مورد توجه قرار می‌گیرد.

سردار محمداسماعیل کوثری، تا چندی پیش به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه، نقشی کلیدی در تامین امنیت تهران داشت، حال در مقام مشاور فرمانده کل سپاه، در پاسخ به این پرسش گفته است: «در چند سال اخیر تعداد زیادی از افرادی را که می‌خواستند عملیات‌های تروریستی علیه ما انجام دهند، شناسایی و دستگیر کردیم اما اعلام آن به‌صلاح نبوده است.»

یکی از عملیات تروریستی که در ایران طی سال‌های گذشته انجام شده حمله داعش به مجلس شورای اسلامی بود. بعد از آن نیز یک گروهک تروریستی به رژه‌ای نظامی در اهواز حمله کرد و در هر کدام از این عملیات، تعدادی از شهروندان مجروح شده و گروهی نیز به شهادت رسیدند. با این حال دیروز سردار کوثری تاکید کرده که تعداد عملیات تروریستی هنوز اعلام نشده و قرار هم نیست فعلا اطلاع‌رسانی شود ولی بیشتر این عملیات متعدد از اجرای نقشه‌های خود در ایران ناکام مانده‌اند.

او در تشریح علت بیان نکردن جزییات مقابله با این عملیات تروریستی گفته «برای اینکه تیم‌ها و افرادی را که با آنها (دستگیرشدگان) در ارتباط هستند، شناسایی کنیم، نمی‌توانیم اعلام کنیم.»

این در حالی است که پیش از این، برخی دیگر از مسوولان نظامی و امنیتی کشور تاکید کرده بودند که وقوع یک ترور به معنی نبود امنیت در کشور نیست، چراکه ممکن است از میان اقدامات و نقشه‌های مختلفی که علیه ایران طراحی می‌شود، صرفا یک مورد اجرایی شود.

حالا پس از ترور شهید فخری‌زاده اما بحث پاسخ‌دهی به این اقدام تروریستی نیز مطرح است. با توجه به اینکه بسیاری معتقد هستند طراح اصلی این عملیات را سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی اسراییل برعهده داشته‌اند. کوثری اما تاکید کرده که در بحث پاسخ دادن به این ترور نباید احساسی عمل کنیم.

او گفته که جمهوری اسلامی به‌موقع به این جنایت پاسخ خواهد داد و هرگاه مسوولان تشخیص دهند، با درنظر گرفتن جوانب کار آن‌گونه که به‌صلاح بدانیم، به این جنایت پاسخ خواهیم داد.

پیش از این حسین امیرعبدالهیان دستیار ویژه رییس مجلس در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که عاملان اجرای این ترور که بخشی از آنها توسط دستگاه‌های امنیتی ما شناسایی و حتی دستگیر شده‌اند از عدالت فرار نخواهند کرد وحتما برخورد قوی پشیمان‌کننده‌ای با آنها خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین