سید حسین سجادی از قدیمیترین سران و مبلغان انجمن حجتیه شب گذشته در تهران درگذشت.
عطاالله مهاجرانی وزیر پیشین فرهنگ در توئیتر خود در اینباره نوشت: «مهندس سید حسین سجادی از خدمتگزاران قدیمی امام زمان(عج) و از رهبران انجمن حجتیه و از شاگردان نزدیک مرحوم آیت الله حلبی دقایقی پیش به رحمت خدا رفت!» در توئیتی نوشت: «رحمت الله علیه. در دوران نوجوانی و جوانی با مهندس سید حسین سجادی آشنا شدم. گاه برای سخنرانی نیمه شعبان به اراک میآمد و یا در جلسات انجمن مشهد به هنکام سفر زیارتی ایشان را میدیدم. وجودی عزیز، پرجذبه و سخنانی که همیشه از سوز دل تاب داشت و دستمالی خیس اشک و صدایی خوش آوا و آسمانی.»
حسین سجادی که بود؟
سجادی از اعضای اولیه و بنیانگذاران انجمن حجتیه بود که بعد از درگذشت مرحوم حلبی در سال76، به نوعی مدیریت تشکیلات حجتیه را برعهده داشت.
سجادی در سالهای اخیر در منزل خود در حوالی خیابان دروس، مجالس سخنرانی داشت.
در سال ۸۴ پس از پیروزی احمدینژاد کتابی با عنوان «دهه هشتاد؛ دهه ظهور» در مشهد منتشر شد و از ربط میان ظهور احمدینژاد با نزدیکی ظهور امام عصر(ع) سخن گفت. نام نویسنده کتاب، «دکتر سید حسین سجادی» بود و همین تشابه اسمی به شایعه ارتباط دولت احمدینژاد با حجتیه دامن زد. هرچند این انتساب هیچگاه ثابت نشد و برخی اعضای انجمن، آن را تکذیب کردند.
انجمن خیریه حجتیه مهدویه، تشکیلاتی با هدف مبارزه با بهائیت و فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر، که در سال ۱۳۳۲ش توسط شیخ محمود حلبی تأسیس شد. فعالیتهای این تشکیلات پیش از انقلاب اسلامی مورد تأیید مراجع تقلید بود. گرایش غیرسیاسی انجمن حجتیه در سالهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، موجب بدبین شدن انقلابیها به آن شد. بعد از انقلاب، این تشکل دچار انشعاب شد. برخی اعضا به انقلابیها نزدیک شدند و برخی دیگر، همان روال گذشته را ادامه دادند.
انجمن حجتیه ۵ مرداد سال ۶۲ پس از اشاره به سخنان امام خمینی درباره عملکرد مغایر با اهداف نظام جمهوری اسلامی، تعطیلی فعالیت خود را اعلام کرد. در بیانیهای که به همین مناسبت انتشار پیدا کرده بود، با اشاره به اظهارات امام خمینی آمده بود که انجمن تصور نمیکرده است مخاطب سخنان امام باشد اما بعد از تحقیق محرز شده است که مخاطب انجمن حجتیه است و لذا از این تاریخ، تمامی جلسات و خدمات انجمن تعطیل شد و اعلام کردند که هیچ کس مجاز نیست تحت عنوان این انجمن، کوچکترین فعالیتی کند.