کد خبر: ۶۸۹۱۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

علی کریمی چقدر این کار را بلد است؟

نقل است که از بزرگی پرسیدند، در گزینش افراد برای تصدی مناصب، تعهد مهم‌تر است یا تخصص؟ پاسخ گفت: البته تعهد، اما کسی که می‌داند برای احراز منصبی تخصص ندارد و آن مقام را مطالبه می‌کند، قطعا متعهد نیست.
علی کریمی چقدر این کار را بلد است؟
آفتاب‌‌نیوز :

کاری به مبانی فکری چنین ابراز عقیده‌ای ندارم. اما بنا بر اصل «ما قال»، فارغ از تفکر گوینده، آنچه می‌گوید، کاملا درست است.

داستان علی کریمی است و اعلام نامزدی‌اش برای ریاست فدراسیون فوتبال ایران؛ کسی که آوازه‌اش، اعتبار فوتبال ایران در دنیاست و صرف شنیدن نامش، گوینده را از هر توصیف اضافه‌ای معاف می‌کند. اما نسبت کریمی با کرسی ریاست فدراسیون فوتبال چیست؟

می‌گویند برای آغاز هر کسب و کاری، باید دست‌کم پنج سال در آن حرفه کارآموزی کرده باشی. علی کریمی از آنچه به دنبالش رفته چه می‌داند؟

کریمی در مستطیل سبز، یک متخصص متعهد بود؛ کسی که شاید مثلش را تا سال‌ها نبینیم. اما هم او، در فضای دیگری از دنیای فوتبال، یک شکست‌خورده کامل بود. سپیدرود او را در دو قواره مالک و سرمربی به خود دید و حاصلش چیزی نبود جز شکست و واگذاشتن میدان. آنجا هم عده‌ای دوره‌اش کرده بودند و مجیزش را می‌گفتند تا از قِبَل هزینه‌کرد نام بزرگ علی کریمی به نوایی برسند؛ آنچه که در این داستان اخیر هم به نظر در حال اجراست.

نیاز به توضیح نیست که فدراسیون، یک سازمان عریض و طویل است با ساختار و شاکله‌ای که اداره‌کردنش «بلد»بودن می‌خواهد. علی کریمی چقدر بلد است؟ از مدیریت مالی، فنی، اداری، نیروی انسانی، اقتصادی، روابط بین‌الملل و ... چقدر می‌داند؟ درست است که قرار نیست همه این امور را به تنهایی به سرانجام برساند اما تسلط نسبی بر هر کدام از مصادیق فوق، لازمه تسلط بر سازمانی است که بناست رئیسش باشد. حال آنکه ما از او جز پست‌های اینستاگرامی و آن قسمت معروف برنامه ۹۰ و مناظره‌اش با محمدرضا ساکت، چیزی ندیده‌ایم.

زندگی انسان‌ها، محصول نتایج انتخاب‌هایشان است. هرچه برآیند انتخاب‌های درست و نتیجه‌بخش در زندگی انسان بزرگ‌تر باشد، نامش ماناتر، اعتبارش افزون‌تر و حرمتش محفوظ‌تر خواهد ماند.

بعید می‌دانم آنان که علی کریمی را تشویق به ورود به چنین عرصه‌ای می‌کنند، درک یا انگیزه درستی از این بابت برای او داشته باشند. کریمی آنقدر پخته هست تا در دام گندم‌نمایان جوفروش نیفتد. خراب‌شدن کریمی، خراب‌شدن بخش زیبایی از تاریخ فوتبال ماست و او - فارغ از اتفاقی که در نهایت می‌افتد - باید بیش و پیش از هر کسی، از این تندیس ارزشمند مراقبت کند.

شاید روزی از پی کسب تجارب اجرایی قابل عرضه، هیچکس شایسته‌تر از علی کریمی برای هدایت کلان فوتبال ما نباشد اما به باور من، آن روز، امروز نیست.

در مثل، مناقشه نیست اما به قول سعدی کبیر:

بوریاباف اگرچه بافنده‌ست

نبرندش به کارگاه حریر

 

منبع: آی‌اسپرت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
مگر دولت مردان کشور داری را بلدند؟ اگر بودند که این وضع رانداشتیم،حتی هوای سالم برای تنفس را،
حالا فوتبال که بودو نبودش از اهمیت آنچنانی درمقایسه با فراوان موارد ضروری دیگر برخوردار نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
میگن بازیکنای ایرانی در هنگام بازی بگیر و نگیر دارن. خدا وکیلی یه آمار دربیارین از کل زمان هایی کا علی کریمی بازی کروه. ببینید چن درصدش بگیر بوده و چند درصدش نگیر. به خدا الکی گندش کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
همونقدر که بقیه بلد بودن مدیران ورزشی به خاصه فوتبال متاسفانه از هر نوعش چه ورزشیش وچه غیر ورزشیش نشون دادن که از سواد مدیریتی صفر هستن و همگی با کلی ادعا وارد میشن وبا کلی بدهی و سوتی گندهایی که زده اند بیرون میروند شاید فقط بشه گفت که دادکان تا حدودی بهتر عملکرد داشت که اونم فراری دادن باید برای ورزش مدیران خاص تربیت کرد ویا یک شاخه تربیت بدنی را در دانشگاها برای پستهای مدیریتی واداری تربیت کرد تا با قوانین ورزشی و غیر ورزشی مربوطه آشنا شده و همینطور در زبانهای خارجی آموزش ببینند تا اینقده سوتی ندهند و ورزش به خاصه فوتبال را متضرر نکنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین