کد خبر: ۶۹۰۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس از پاسخ وزیر نفت قانع نشد

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده تهران از پاسخ وزیر نفت درباره مبادله گاز بین ایران و ترکمنستان قانع نشد، افزود: از وزیر امور خارجه برای توضیح در این باره دعوت خواهد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس از پاسخ وزیر نفت قانع نشد
آفتاب‌‌نیوز :

«فریدون عباسی» در گفت‌وگو با ایرنا در تشریح جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه سوال «مالک شریعتی» نماینده تهران از وزیر نفت درباره واردات گاز از ترکمستان و مبادلات بین دو کشور بود. البته این سوال چند ماه گذشته نیز توسط «محسن دهنوی» نماینده تهران به عنوان نماینده سوال‌کنندگان مطرح شده بود که نماینده مردم تهران در آن جلسه از پاسخ وزیر قانع شد ولی اعلام کرد باید مستندات را نیز رویت کند.

نماینده مردم کازورن و کوهچنار در مجلس افزود: دهنوی نیز از رویت مستندات قانع شد و این موضوع را به کمیسیون نیز اعلام کرد ولی توضیحات وزیر نفت برای «مالک شریعتی» ‌نماینده تهران قانع کننده نبود و اصرار داشت سوال به صحن علنی برود. در نهایت پس از طرح سوال جدید برای عدم مغایرت با آیین نامه داخلی مجلس، وزیر نفت به سوال جدید پاسخ داد که مالک شریعتی از پاسخ های بیژخ زنگنه قانع نشده و سوال به صحن ارجاع خواهد شد.

رییس کمیسیون انرژی ادامه داد: البته برای حفظ منافع ملی، اعضای کمیسیون درخواست بررسی پرونده قرارداد گازی ایران با ترکمنستان با حضور وزیر امور خارجه و نفت در محل کمیسیون و عدم ارسال سوال به صحن را داشتند تا این موضوع در داخل کمیسیون بحث و بررسی شود. ولی متاسفانه مالک شریعتی به نظر خود اصرار داشت و سوال وی توسط کمیسیون به صحن ارجاع شد.

عباسی ادامه داد: بر همین اساس کمیسیون انرژی از «محمد جواد ظریف» ‌ وزیر امور خارجه نیز دعوت خواهد کرد تا در باره مباله گازی ایران و ترکمنستان توضیحات لازم را ارائه دهند.

این نماینده مجلس درباره سوال «حسین میزایی» نماینده اصفهان از وزیر نفت نیز گفت: وضعیت غیراستاندارد جایگاه‌های بنزین تک پمپ و صف‌های طویل پیرامون آنها محور سوال این نماینده از وزیر نفت بود که در نهایت وی از توضیحات زنگنه مبنی بر افزایش نظارت وزارت نفت قانع و مقرر شد به جایگاه‌های تک پمپی تذکرات لازم داده شود.

وی ادامه داد: «رضا آریان‌پور» نماینده مینودشت و کلاله در مجلس درخصوص عدم سوخت‌رسانی به فرودگاه کلاله که منجر به تعطیلی این فرودگاه شده است نیز وزیر نفت را مورد سوال قرار داد که وزیر توضیح داد؛ به دلیل اینکه پروازها کم است سوخت‌رسانی برای شرکت سوخت‌رسانی صرف نمی‌کند. حتی درصورتی که سوخت رایگان به شرکت داده شود هزینه حمل و نقل آن بالا است. برهمین اساس مقرر شد کمیسیون انرژی کمک کند تا با همکاری وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه سیستم سوخت‌رسان به صورت سیار یا ثابت برای این فرودگاه ایجاد شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سوال «سارا فلاحی» نماینده ایلام از وزیر نفت درباره استفاده از نیروهای بومی در شرکت نفت ایلام گفت: وزیر نفت با تشکیل شرکت نفت ایلام زیرنظر شرکت نفت مرکزی موافق کرد. زیرا طبق گفته وزیر این موضوع بار مالی ندارد و فقط باید در کمیسیون تلفیق و در بودجه لحاظ شود تا شرکت ملی ایلام زیر نظر شرکت نفت مرکزی فعالیت کند. اما از آنجا که شرکت ملی نفت ایلام خصوصی است بهتر است به آنها توصیه شود که از نیروهای بومی متخصص استفاده کنند.

عباسی درباره سوال «جلیل مختار» به نمایندگی چند نفر از نمایندگان مناطق مرزی درخصوص عدم قرار دادن سوخت لازم در اختیار خانواده‌های مرزنشین از وزیر نفت گفت: مطابق توضیحات وزیر نفت مقرر شد به هر خانواده مقداری سوخت داده شود و ۲۰ درصد آن را به حساب خانواده‌ها واریز کنند، به همین دلیل این پول را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها داده‌اند اما این سازمان به حساب خانوارها واریز نکردند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: مقررشد کمیسیون انرژی و وزارت نفت موضوع را با سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیگیری کند و اگر ظرف یک ماه این پول واریز نشود موضوع را از طریق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس برخورد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین