کد خبر: ۶۹۰۷۷۴
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۷۰ درصد بودجه‌های امور رفاهی ۱۴۰۰ نصیب ۷ درصد از اقشار غیرآسیب‌پذیر می‌شود

‌۲ وزارتخانه نورچشمی/ کارکنان کدام وزارتخانه بیشترین مزایا را دریافت می کنند؟

در کشور نزدیک ۶۰ میلیون نفر تحت پوشش حداقل یکی از خدمات اجتماعی قرار دارند. از این ۶۰ میلیون نفر ۸۴ درصد از سوی صندق بازنشستگی کشوری تحت پوشش هستند؛ اما ۳۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش هیچ‌یک از خدمات اجتماعی نیستند و اگر نیروی کار را بررسی کنیم، خواهیم دید که حدود ۴۰ درصد از نیروی کار ما تحت هیچ پوششی قرار ندارند و اگر جمعیت سالمند را بررسی کنیم، می‌بینیم ۵۵ درصد از آن‌ها از مستمری و پوشش‌های حمایت‌های اجتماعی محروم هستند.
‌۲ وزارتخانه نورچشمی/ کارکنان کدام وزارتخانه بیشترین مزایا را دریافت می کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

از میان مجموعه‌های دولتی که بیشترین خدمات حمایتی دولت را سالانه دریافت می‌کنند، دو وزارتخانه نفت و صنایع با تشکیل صندوق‌های اختصاصی، توانسته‌اند مزایای زیادی را نصیب کارکنان رده‌بالا و مدیران‌شان کنند. در شرایطی که هزینه‌های درمان، مسافرت و بسیاری هزینه‌های دیگر برای بخش زیادی از مردم عادی سرسام‌آور و غیرقابل تأمین است، کارکنان این وزارتخانه‌ها این خدمات حمایتی را تا سطح رایگان‌شدن خدمات از صندوق‌های‌شان دریافت می‌کنند. بررسی بودجه بخش امور رفاه اجتماعی در لایحه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که یک‌سری پدیده‌ها یا واقعیت‌های خطرناک در لایه‌هایی از اسامی پنهان می‌شود. یکی از اتفاقات پر‌تکرار بودجه گسیل کمک‌های حمایتی دولت به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری است که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به‌تن‌هایی ۷۲ درصد از منابع بخش امور رفاه اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهد.

عمده منابع حمایتی که تحت عنوان امور رفاه اجتماعی شناخته می‌شود، به گفته میکائیل عظیمی، پژوهشگر حوزه رفاه اجتماعی، اگرچه در ظاهر به گروه‌های آسیب‌پذیر تخصیص می‌یابد؛ اما در عمل با واقعیت دیگری مواجه می‌شویم.

به عقیده رئیس مؤسسه پژوهشی وابسته به صندوق بازنشستگی کشور، در وضع کنونی، ضرایب سیستم و پارامتر‌های سیستم حمایتی ما به ترتیبی چیده شده که دو گروه در جامعه یعنی کارمندان دولت و نیرو‌های مسلح درباره فعالان بخش خصوصی مزایای بیشتری از سیستم حمایتی نصیب‌شان می‌شود. حتی یک گروه بسیار کوچک‌تر که به طور مشخص کارمندان مجموعه وزارت نفت و بخشی از مدیران و کارکنان متوسط به بالای وزارت صنایع هستند، با تأسیس صندوق‌های حمایتی اختصاصی خود توانسته‌اند از مزایای بیشتری بهره‌مند شوند که همه این‌ها دلالت‌های اقتصاد سیاسی جدی دارد.

میکائیل عظیمی بر‌اساس تحقیقی که مؤسسه پژوهشی وابسته به صندوق بازنشستگی کشور به ریاست خود او انجام داده است، در جلسه مؤسسه دین و اقتصاد با طرح این پرسش که در ایران مسئله رفاه اجتماعی به چه ترتیبی ارائه می‌شود؟ گفت: بر‌اساس استاندارد‌های بین‌المللی یک سطح درآمد حداقلی می‌توانیم تعریف و مشخص کنیم که مبلغ مزایا یا کمک‌ها و خدماتی که داده می‌شود، چه نسبتی با حداقل دستمزد دارد و دوم اینکه گروه‌های مختلف جامعه پیش و پس از دریافت مزایا در کجای این خط حداقل درآمد قرار می‌گیرند. او افزود: به طور خلاصه در ایران امروز یک لایه بسیار حداقلی با عنوان یارانه نقدی داریم. اگر این ۴۵ هزار تومان را با حداقل دستمزد امسال که یک‌میلیون‌و ۹۰۰ هزار تومان است، مقایسه کنیم، خواهیم دید که حدود ۲.۳ درصد از حداقل حقوق را شامل می‌شود؛ اما با وجود حداقلی‌بودن این عدد، شیوع و دامنه بسیار بزرگی را در کشور دارد و ما جزء معدود کشور‌هایی هستیم که چنین خدمات حمایتی را با این دربرگیری در نظر گرفته‌ایم. در کنار این یارانه حداقلی بخش بسیار کوچکی از جامعه ما تحت پوشش خدماتی هستند که ما از آن به‌عنوان مساعدت‌های اجتماعی نام می‌بریم. کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت آن را ارائه می‌دهند. دامنه این خدمات محدود است و ارقامی که تخصیص می‌یابد، نیز در سطحی کمتر از حداقل دستمزد است.

عظیمی توضیح داد: چالش آنجا آغاز می‌شود که تا فردی وارد بازار کار رسمی نشود و دارای درآمدی نشود که بتواند حق بیمه اجتماعی را پرداخت کند، وارد بخش اصلی حمایت‌های اجتماعی کشور نمی‌شود. به عبارت دیگر افرادی که بی‌کار هستند یا در بخش غیررسمی فعالیت می‌کنند یا درآمدی دارند که تکافوی پرداخت حق بیمه را نمی‌دهد، از حمایت‌های اجتماعی محروم هستند. او اظهار کرد: نکته جدی این است که در وضع کنونی، ضرایب سیستم و پارامتر‌های سیستم حمایتی ما به ترتیبی چیده شده که دو گروه در جامعه یعنی کارمندان دولت و نیرو‌های مسلح مزایای بیشتری از فعالان بخش خصوصی از سیستم حمایتی نصیب‌شان می‌شود. حتی یک گروه بسیار کوچک‌تر که به طور مشخص کارمندان مجموعه وزارت نفت و بخشی از مدیران و کارکنان متوسط به بالای وزارت صنایع هستند، با تأسیس صندوق‌های حمایتی اختصاصی خود توانسته‌اند از مزایای بیشتری بهره‌مند شوند که همه این‌ها دلالت‌های اقتصاد سیاسی جدی دارد. رئیس مؤسسه پژوهشی وابسته به صندوق بازنشستگی کشور تأکید کرد: اگر بخواهیم به لحاظ سازمانی تصویری ارائه دهیم که حمایت‌های اجتماعی در کشور از سوی چه سازمان‌هایی ارائه می‌شود، در یک سمت دولت و زیرمجموعه ریاست‌جمهوری را داریم؛ از‌جمله سازمان برنامه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. در بخش دیگر نهاد‌ها و بنیاد‌های تابع نهاد مقام معظم رهبری هستند که اوقاف، بنیاد برکت، بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی از مهم‌ترین سازمان‌های فعال در این حوزه قابل ذکرند.

رویه خطرناک برای پنهان‌کردن برخی واقعیت‌ها

به گفته عظیمی آنچه در بودجه کشور ملاحظه می‌کنیم، فاصله زیادی از بایسته‌های این حوزه دارد. به نظر می‌رسد در کشور ما سند بودجه مهم‌ترین سند سیاستی است و دولت و حاکمیت از طریق بودجه مهم‌ترین سیاست‌های خود را اعلام می‌کند. اتفاقی که در عمل در سال‌های گذشته افتاده، این است که ما عبارتی را به شکل برداشت‌های مبهم بین‌الاذهانی مطرح می‌کنیم و عبارت‌هایی در بودجه نوشته‌ایم و معتقدیم این عبارت‌ها همان خدمات رفاهی است.

امور رفاه اجتماعی در بودجه دارای پنج فصل مشخص است. فصل امداد و نجات، فصل بیمه‌های اجتماعی، فصل حمایتی، فصل توان‌بخشی و فصل تحقیق و توسعه. اتفاقی که افتاده، این است که بر‌خلاف انتظار، ما هیچ‌گاه تمام منابع بودجه مربوط به رفاه اجتماعی را در این فصول قرار نداده‌ایم. در واقع اگر بخواهیم عکسی از منابع رفاه اجتماعی بگیریم، تصویری کامل نیست و در بخش‌های دیگری از بودجه نیز منابعی آورده شده که مربوط به بخش رفاه است؛ یعنی در‌حالی‌که جای آن در پنج فصل مزبور است؛ اما افرادی این منابع را از این فصول خارج کرده و در جای دیگر از بودجه اضافه کرده‌اند. برداشت من از تکرار این رویه این است که می‌خواهند بودجه را به سمت غیرشفاف‌کردن ببرند؛ یعنی پنهان‌کردن یک‌سری پدیده‌ها یا واقعیت‌های خطرناک کشور از این محل اتفاق می‌افتد. عظیمی متذکر شد: اگر بخواهیم بر امور رفاه اجتماعی متمرکز شویم، نخستین پرسش این خواهد بود که سهم این امور از بودجه کشور چقدر است؟ بررسی آمار سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در سال ۱۳۸۴ سهم امور رفاه اجتماعی از کل بودجه عمومی ۷.۹ درصد بوده است. به‌تدریج از سال ۱۳۸۴ به بعد هر سال بر این سهم اضافه می‌شود و در سال ۱۳۹۲ این عدد به ۱۶ درصد نیز افزایش می‌یابد. همچنین در سال ۱۳۹۷، ۱۸ درصد شده و در سال ۱۳۹۸ این عدد به ۳۸ درصد می‌رسد. سهم امور اجتماعی از بودجه عمومی در سال ۱۳۹۹، ۲۷.۵ بوده و در لایحه ۱۴۰۰، ۳۲.۸ درصد پیش‌بینی شده است.

او خاطرنشان کرد: رسیدن سهم بودجه اجتماعی از حدود هشت درصد به بالای ۳۰ درصد در این ۱۵ سال شاید در وهله اول این ذهنیت را به وجود بیاورد که دولت جهت‌گیری رفاهی دارد؛ اما برای این نتیجه‌گیری زود است و باید تأمل بیشتری کرد.

به اسم کمیته امداد و بهزیستی، به کام کارمندان و بازنشسته‌ها

این پژوهشگر رفاه اجتماعی تأکید کرد: ابتدا برای اینکه سیاست‌های رفاهی دولت را بتوانیم بررسی کنیم، باید ببینیم سهم پنج فصل رفاهی نام‌برده از این منابع چقدر است. اگر فصل تحقیق و توسعه را کنار بگذاریم، فصل بیمه‌های اجتماعی حدود ۲۲ درصد از کل منابع رفاهی را در سال ۱۴۰۰ سهم‌گیری کرده، فصل توان‌بخشی سهم بسیار اندکی دارد؛ ولی نزدیک ۷۰ درصد منابع به فصل حمایتی (بهزیستی و کمیته و امداد) تعلق می‌گیرد. باز هم ممکن است این ذهنیت ایجاد شود که دولت جهت‌گیری رفاهی دارد و به گروه‌های آسیب‌پذیر کمک می‌کند؛ اما باز هم باید گفت برای این نتیجه‌گیری زود است و ملاحظاتی را باید در نظر گرفت. او اضافه کرد: آشفتگی در ساختار تنظیم بودجه در اینجا هم مشاهده می‌شود. بخش درخور‌توجهی از منابع حمایتی در واقع کمک دولت هست به دو صندوق بازنشستگی یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح که اصطلاحا به صندوق‌های کشوری و لشکری موسوم هستند؛ بنابراین در‌حالی‌که ما از بودجه انتظار داریم این منابع صرف گروه‌های آسیب‌پذیر و نیازمند شود، بخش زیادی از آن صرف بازنشستگان خود دولت شده است. بر‌اساس‌این اگر ما کمک دولت به صندوق‌ها را از منابع امور اجتماعی کسر کنیم، سهم امور رفاه اجتماعی از ۳۲ درصد بودجه عمومی به ۱۳ درصد کاهش می‌یابد.

او با اشاره به انجام تحقیق دیگری درباره شناسایی افراد بهره‌مند از منابع رفاه اجتماعی ادامه داد: در سال ۱۳۸۶ سهم گروه‌های آسیب‌پذیر ۲۳.۳ درصد از منابع امور رفاه اجتماعی بوده است؛ اما این سهم در سال ۱۳۹۸ به ۹ درصد کاهش می‌یابد. سهم عموم جامعه از رفاه اجتماعی در پنج و شش درصد باقی می‌ماند. سهم کارمندان دولت و بازنشستگان از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد، سهم کارکنان و بازنشستگاه نیرو‌های مسلح در حدود ۲۵ درصد باقی می‌ماند و سهم طلاب و ایثارگران نیز از هفت درصد به ۱۵ درصد در سال ۹۸ می‌رسد؛ یعنی بخش بزرگی از چیزی که با عنوان بودجه رفاهی می‌شناسیم، سهم کارمندان و بازنشستگان دولت و نیرو‌های مسلح است.

۵۱ هزار میلیارد تومان از منابع رفاهی خرج زیرمجموعه دولت می‌شود

عظیمی عنوان کرد: در سال ۱۳۸۸، دو هزار میلیارد تومان کمک دولت به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است. سه سال بعد این عدد به هشت هزار میلیارد تومان، سال بعد به ۱۰ هزار میلیارد تومان و سال ۱۳۹۶ به ۱۸ هزار میلیارد، سال ۱۳۹۷ به ۲۶ هزار میلیارد، سال ۱۳۹۸، ۳۶ هزار میلیارد، سال ۱۳۹۹، ۴۶ هزار میلیارد و در لایحه سال ۱۴۰۰ به ۷۹ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد؛ یعنی با یک شتاب نمایی به عدد بزرگ ۷۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد و از این ۷۹ هزار میلیارد تومان، ۵۱ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است. در نتیجه اگر کمک دولت به این دو صندوق را در مقایسه با امور رفاه اجتماعی ببینیم، در سال ۱۴۰۰، ۷۲ درصد منابع امور رفاه اجتماعی به آن‌ها اختصاص یافته است؛ یعنی چیزی حدود ۷۰ درصد از بودجه رفاهی کشور صرف فقط هفت میلیون نفر می‌شود. در‌حالی‌که بودجه یک سند ملی و برای کل مردم کشور است.

او تصریح کرد: در کشور نزدیک ۶۰ میلیون نفر تحت پوشش حداقل یکی از خدمات اجتماعی قرار دارند. از این ۶۰ میلیون نفر ۸۴ درصد از سوی صندق بازنشستگی کشوری تحت پوشش هستند؛ اما ۳۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش هیچ‌یک از خدمات اجتماعی نیستند و اگر نیروی کار را بررسی کنیم، خواهیم دید که حدود ۴۰ درصد از نیروی کار ما تحت هیچ پوششی قرار ندارند و اگر جمعیت سالمند را بررسی کنیم، می‌بینیم ۵۵ درصد از آن‌ها از مستمری و پوشش‌های حمایت‌های اجتماعی محروم هستند.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
4
5
حقوق و مزایای بالا فقط مربوط به مدیران است ک کارمندان متاسفانه وضعیت حقوقیشون از سایر وزارتخانه ها بدتر نباشه بهتر نیست.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
5
16
تا آنجا که من از وزارت نفت خبر دارم کارکنان آن از امتیازات غیر قابل باوری بر خوردند که با هیچ وزارتخانه ای قابل مقایسه نیست
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
15
5
فقط از یک زاویه به موضوعات مختلف نگاه کردن سطحی نگریست بنده بازنشسته وزارت نفت هستم ولی اگر بگویم ۸۰٪همکارهای بنده که در پالایشگاه ها و تاسیسات نفت و گاز مشغول بوده و هستند دارای فرزندان معلول به دلیل آب و هوای بد می‌باشند باور نمیکنید به نظر شما چقدر پول بعد بازنشستگی باید بگیرن تا فرزند معلول را نگهداری کنند ؟؟ لطفاً منصفانه به موضوع بنگرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
من یکی از بچه های اینا رو دیدم معلولیتش چاقی بیش از حد بخاطر پرخوری بود. همش هم داشتند بهشون کمک مالی برای تحصیل میکردن
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
13
بانکها چطور ؟ مزایای وام و حقوقهای نجومی .بیشترین حقوق و مزایا نصیب بنگاه‌ها و سازمانهای درآمدزا میشود اونها با پول مردم. چند رقم وام کارمندان بانکی میگیرند که همه مشتاقند بروند بانک کار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
چرا از چیزی که خبر ندارین؛ خبر کذب میدین!؟؟؟ از گناهش نمیترسین؛ من با ۱۳ سال کار و مدرک لیسانس حقوقم با آموزش،و پرورشی که تازه از دانشگاه زده بیرون؛ یکیه! هر وامی بانکها بگیرن ؛ هر وامی! مطمن باشین اول سایر کارمندا دولت دو تا چند برابرشو گرفتن
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
9
سازمان بازرسی کل کشور وسازمان حسابرسی جمع کل پرداختهای سالیانه مدیران وکارکنان این دو وزارتخانه را درهر قالب وشکلی انجام شده است را درخواست وبررسی نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
12
کارکنان بانکها در ظاهر حقوق دریافتی بالایی ندارند. ولی با دریافت انواع وامهای بلاعوض و سودهای کم و بدون سپرده گذاری از وضعیت به مراتب بهتری نسبت به کارمندان نفت برخوردارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
4
4
با سلام کدام بانک وام بلا عوض به کارمندانش میده عزیز جون
روح اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
4
5
کمک به صندوق بازنشستگی چه ارتباطی به وزارت نفت داره.
چرا بیخود فقط درحال تخریب وزارت نفت هستید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
2
دنیاگداخونست.
هیچی نداره به کسی بده....
این بودجه و بودجه ریزی ودعواهای فیک دنیاسریه خلاء دروغین و
تفریح وسرگرمیست...
همین و همین....
سرصفردعوامیکنندصبح تاشب
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
6
لطفا مجلس شورای اسلامی طرح بازنشستگی پیش ازموعدراتصویب واجرایی کندبسیاری ازکارکنان مشکل جسمی وروحی دارندوبجایشون این همه جوان فارغ التحصیل بیکاررامشغول نمایید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
4
سازمان دامپزشکی کشور که کارمندانش همه دکترای عمومی و متخصص هستند با کمترین حقوق در بین تمامی دستگاه های اجرایی مشغول سخت ترین کارها هستند.
یک دکتر رسمی با ۵ سال سابقه فقط ۴ میلیون. واقعا چرا این چنین تبعیضی داریم؟
وزارت جهاد کشاورزی!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
4
0
اصلاحقوق مابازنشستهای نفترامگروزارت خانه میدهدصندوق نفت مستقل هست حدودبیش از۷۰ساله از تاسیس ان میگذره درزمان اشتغال کارمندان کسوراتشان بحساب صندوق واریزمیشه ومسوًلین انهم کارمیکنن وازسودودرامدان به بازنشستهاخدمات میدهند،صندوق نفت خصوصیه
بکسیهم ربط نداره،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
1
اقای عظیمی به اصطلاح پژوهشگر چرا گیر دادی به بازنشسته های بدبخت اگه خودت بازنشسته بودی باز هم از این چرت وپرتها میگفتی ما 30 سال جون کندیم. و هر ماه از حقوقمون کسر شده برای بازنشستگی. حالا با کسیکه شغل ازاد و درامد چند صد ملیونی تو یه روز داره ره با ما مقایسه میکنی.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
2
0
آواز دهل شنیدن از دور خوش است
این محقق عزیز فقط از دور صدای نفت و صندوق بازنشستگی نفت که حاصل 100 سال اندوخته پیشکسوتان ما بوده است را دیده
اما خبر ندارد که میمنت وجود شیخ الوزرا و وزاری پیشین دیگر اندوخته صندوق حتی پاسخگوی حقوق و مستمری بازنشستگان محترم نفت نمی باشد .
گذشته از این آیا این محقق گرامی به این نکته که کارکنان نفت حتی در سخت ترین مناطق عملیاتی ناچارند تا سن 60 سالکی فعالیت نموده و اکثراً با سابقه کاری بیش از 35 سال با انواع بیماری های ناشی از مناطق اقلیمی جنوب و آلودگی های نفتی بازنشسته شده و اگر ملک الموت اجازه زندگی بیشتری هم به آنها بدهد ، قطعا بعد از بازنشستگی بیشترین ایام سال را در بستر بیماری یا بیمارستانها رحل اقامت می گزینند .
امیدوارم توانسته باشم این تحقیق ناشایست و ناروا را به چالش کشیده باشم .
پاسخ ها
KingAli
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
این مطلب که فرمودید درست و حق مسلم شما در برابر سختی کار است ، اما این سختی ها در ادارات دیگر هم وجود دارد و دلیل بر ایجاد اختلاف طبقاتی در حقوق ها نمی گردد ، لذا ناعدالتی را با سختی کارتان توجیح نفرمایید .یاحق
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
1
من با ارشد مهندسی یه اداره ای تابع وزارت جهاد کار میکنم میگن پول نداریم برات سیستم بخریم خب من نمیدونم بخندم یا بگریم قضاوتش با شما. من بدرد چی اون اداره میخورم حالا اومدیم یکساعت بیکار بودم باید چکار بکنم....واقعاً مسخره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
1
اول اینکه صندوق بازنشستگی نفت از پول بازنشستگی خود کارمندان درست شده است.باری بدوش دولت و بیت المال هم نبوده است. به جای آنکه بقیه صندوقها را تقویت کنند به دنبال نابود کردن آن بوده و هستند! از شخم زدن آن یکی و تا رفیق بازی این یکی...البته که نابود کردن این همه شبیه هم خواهند شد...ورشکسته و حیاط خلوت !!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
3
با سلام.وقتی پرسنل نفت در گرمای بالای ۵۰ درجه و دو هفته ددر از خانواده هستن.نباید با سایر کارمندان فرقی داشته باشتن.کارمندهای دیگه پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل پیش خانواده هستن.شبها خونه هستن ولی پرسنل شرکت نفت چی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
1
کسانی که اشاره به شرایط بدی کاری در ارگان های وابسته به شرکت نفت دارن و بدی آب و هوا رو علت تولد بچه های معلول عنوان می کنن چرا اشاره نمی کنن که کسانی توی همون شرایط آب و هوایی یا بیکارن یا مشاغل با مزایای بسیار پایین مشعولن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
5
2
دادگستری کمترین حقوق و مزایا رو به کارمنداش میده
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
درتمام‌ دنیا بیشترین حقوق هارو به معلما میدن فقط اینجا کمترین رو به معلما میدن درصورتی که بدون علم ودانش کلاس ومدرسه معلم هیچ کس حتی نمیتواند اسمشو بنویسه من اولیا یک دانش امور هستم خواهشا حقوق معلما رو ازهمه بیشتر بالا ببرید تا ارزش واقعیش برهمگان ثابت شود
احمد کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
2
با سلام اگه من در این مملکت قدرتی داشتم می‌آمدم قانونی تصویب میکردم که کسی مثل من کارمند نفت با چهلو یک سال سابقه الان باید چقدر ثروت داشته باشم حتی تورم و کل حقوق و مزایا مارا حساب کنن اگه دیدن بیشتر از زحمتم و خدمتم داشتم ازم اضافش را بگیرن و تمام این خونه ها و باغات و مغازه ها را شناسایی کنند معلوم میشه مال کیه بعد ببین چه جوری حق به حق دار میرسه اره منم میدیر ارشد تو نفت میشناسم که با رانت کارخانه دارد و مدیریت خیلی پروژه ها را داشته احتمالا دزدی کرده که الان خیلی ثروت داره اینشالله که آقای ریسی بتونه این کار را به خاطر خون شهدا و همین آدمهای زحمت کش تو نفت که بعضی از آنها با اون شهید فرقی ندارن انجام بده و یک نام نیک برای خودش و رضای خدا به جا بگذارد و در این را از خود قوه قضائیه شروع کرده و ادامه بده
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
1
سلام من کارمند نفت هستم قانون نفت را انگلیسی ها و آمریکا یها نوشتن سن باز نشستگی شصت سال و از خود کارمند طبق پایه حقوق و مزایا برای صندوق کم میکنن و خیلی رو حساب کتاب هست حتی حقوق و مزایا طبق مدرک و پست هست هیچ وزارت خونه ای از نفت درست تر و رو حساب تر نیست بریت قوه قضاییه و وزارت صمت را ببینید که یارو با سه سال سابقه میشه مدیر اون شرکت و صد میلیون میگیرن ولی تو نفت لااقل تو نود درصد کارمند ها طبق قانون و سابقه و پست و گرید حقوق میدن خود من الان با مدرک لیسانس با سی وپنج سال سابقه در شمال پانزده میلیون میگیرم ولی اینا با یک کارمند قوه قضائیه بسنج ما هیچ رانتی نداریم و روزی دوازده ساعت کاری داریم و البته بیست و چهار ساعته هستیم و کارمون به لطف خدا فنی و مثل شهرداری و قوه قضاییه با پول و مردم سرکار نداریم
پاسخ ها
KingAli
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
یه خسته نباشید هم به کارمندان نجومی بگیر ۱۵ میلیونی و بالاتر وزارت نفت نسبت به وزارت های دیگر مثه دادگستری با ۴-۵ میلیون ، عرض می نماییم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
سلام من با 27 سال سابقه و مدرک ارشد و پست مدیریت در وزارت جهاد 7 تومن می گیرم.
Mis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
5
ما یاد گرفتیم همیشه خوب را خراب کنیم .
ما یاد نگرفتیم خراب را آباد کنیم .
تا این طرز فکر وجود دارد دزجا زدن سرعت خواهد گرفت .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
0
اصلإچرابایدفرق باشه بین کلیه حقوق بگیران؟!
چرابعضی وزارتخانه ها؟!
کل درآمدهابایدبه خزانه واریزشود.
خزانه بطورمساوی بین همه توزیع کنه.
والسلام.
باز نشسته لشگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
2
1
خاک بر سرما که این همه زحمت تو دوران خدمت کشیدیم که حالا با دادن 4 میلیون انهم تو این شرایط سخت هستند افرادی که به ما باز نشسته لشکری حسودی میکنن اخه نمیشه خیلی حرف ها را زد ،اقای میکاییل خان کجای کارید.به ما زیاد میرسن ما که وقت واریز حقوق گریه امان میگیره.چون بعدش دعوا با خانواده شروع میشه.من به نوبه خودم میگم کاش حقوق ها را دیر تر بدن که با ارامش درحین بدبختی خودم بسوزم وبسازم.دیگه نمی دانم چی بگم فقط قضاوت به عهده صادقین میگذارم .همه باز نشسته ها را هم به خدا میسپارم بلکه او رحمی به ما بکنه.
محب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
2
من کارمند نفتم
اتفاقا خیلی برام جالب حقوق مزایای بنده با ده سال سابقه برابری میکنه با حقوق و مزایای یک کارمند بانک و کارمند دادگستری
همچنین برابری میکنه با کارمند کمیته امداد
برادر یا خواهری که این مطلب رو نوشتی
شما بهتره شغلتون رو عوض کنید چون بدون تحقیق دامن به نوشتن همچین مطلبی کردین
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
1
کارمندان دادگستری چه بگند با انواع و اقسام ارباب رحوع خلافکار سرکار دارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
1
ببین برید دنبال کسایی بگردید و جلوی رانت خاری ها رو بگیرید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
کارگر بد بخت تر آز ه‍مه
کارمند بیمه بانک نفت معلم نصف کارگر بیمه نمیده چند برابر بازنشسة میشه
آینم شد سیستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
1
دوست عزیزی که میر مطالب جمع میکنی ورسانه ای میکنی این رابدان که نفت از بیرون امسال تورا کور کرده واز داخل بدنه کارمندان را فلج میگویند عقل آدمها به چشمشان است واقعا جای تاسف است که در قرن ۲۱ امسال شما وجود دارد بهتر است واقع گرا باشیم وبرای سایر مشکلات کشور فکری شود امسال شما تو این کشور هستند که جای رشد را میگیرند خواهش میکنم بفرمایید از نفت چه تخصصی دارید آیا طاقت دارید با توجه به این که کار تخصصی میباشد مایلین فقط وفقط ۲۴ ساعت بر سکوی نفتی ویا چاهای جنوب کشور میهمان نفتیها باشید لیکن دوستان نفتی اکثرا به طور اقماری ۱۵ روز حتی اگر نزدیکترین فرد خانواده آنها فوت یاجشنی داشته باشندنمیتواندمحل کارشان راترک نمایند چرا نباید درمان آنها باتوجه به اینکه کسر از حقوق دارد در این رابطه رایگان ویا با فرانشیز باشد بله دوست عزیز شمایی که دنبال مطلبی میباشید تا اذهان عمومی را جلب دوصنعت تخصصی کشورکنید بهتر است ذهن وافکار خودرا درمان کرده البته پیشنهاد میگردد که دوستانی که شما را در این امر یاری نمودند هم تحت درمان قرار بگیرند چون تعدادتان بیشتر شود هزینه دارو ودرمانتان به صرفه تر خواهد بود واقعا شهدا شرمنده ایم که نه مسولین لایقی داریم ونه مولفان حاذقی داریم واقعا شرمنده امام شهدا وتمام مدافعان هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
1
بی سوادی و حرف مفت زدن،،،بنده کارمند نفت هستم از چهار فرزند تولد سه تاشو نبودم ،،،به خاطر شرایط دریا و خرابی هوا بعد از دوروز به مراسم مادرم رسیدم،،،با چقدر حقوق میشه اینها را جبران کرد بعلاوه اینکه آواز دهل شنیدن از دور خوش است با هزاران بدبختی ،وام و قرض و قوله یه خونه صدمتری دارم ویه پژو۴۰۵،،،،،سی و شش سال هم سابقه کار دارم ،،،کدام نجومی ،کدام امکانات
KingAli
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
1
متاسفانه بعضی اوقات اختلاف طبقاتی ظالمانه خود را با سختی کار و ... توجیه میکنیم
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
حقوق همه باید بر اساس تحصیلات و سابقه حساب بشه اگر سختی کار هست بر اساس قانون اضافه کنند .نباید تبعیض باشه .اگر سازمانی درآمد است نباید حقوق کارکنانش بیشتر از بقیه باشه چون پول درآمدها مگر مال خودشونه ؟ باید از نو تبعیض ها برنده بشه .ضمنا چرا بازنشسته ادارات خدماتی هیچه هیچ .من عاشق عدالت خواهی دولتهای گذشته و حال هستم مسخره ها اصلأ ورود به این قضیه برایشان حرام بود . اگر نمایندگان مجلس عاقبت بخیری خواستند فقط همین تبعیضات را بدون سفارش و خط دهی انجام دهند که اگر موفق شدند از ته قلب میفهمم بازیگری نمی‌کنند .یک عده بشدت به ریش بقیه که عین خودشون رتبه و تحصیلات دارند می‌خندند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
لطفا تیتر درست کنید ویژه خواری برای کارکنان وزارت خانه ها نیست برای مدیران وزارت خانه هاست میشود گفت تمامی وزارت خانه ها، بهداشت و درمان باید برای همگان رایگان باشد متاسفانه برای وزارت خانه هایی که اسم برید هر سال خدمات درمانی دارد بدتر میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
در پاسخ به شرکت نفتی های عزیز که انکار میکنند
من خودم همسرم معلم فوق لیسانس هست و همسر خواهرم کارگر کلاس پنجمی شرکت نفت بیست سال پیش ما چهل حقوق می گرفتیم ،همسر خواهرم صد و چهل هزار تومن

به اضافه هزینه دارو درمان ،آزمایشگاه و دندانپزشکی که رایگان هست برایشان

به اضافه هر ساله چند وام بیست میلیونی بدون تقاضا دادن به حسابشان میاید
به اضافه وام بلاعوض موقع ازدواج هر سه فرزندش

به اضافه پاداش معدل برای فرزندانش در طول تحصیل
به اضافه سهمیه رستوران ،

به اضافه وام مسکن که چهار میلیون بیست و پنج سال پیش تعلق گرفت و بدون دردسر خانه خریدند


البته اینها فقط شامل رسمی ها میشود و شرکت نفتی قراردادی و پیمانی و شرکتی اگر از این امکانات بی بهره هستند ، دلیل نیست فکر کنید نویسنده مطلب از خودش ساخته و.پرداخته

بعدم این حق شماست کسی نمی گوید چرا می گیرید ،،بحث اینه چرا بقیه از این امکانات بی بهره هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
اکثر مزایای شرکت نفت
سمیه رستوران
وام بلاعوض ازدواج فرزندان
پاداش معدل
خوابیدن سالی چند وام بدون سود ،بدون درخواست در حساب کارکنان

فقط مختص رسمی ها است
صادق محسني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
1
بنده يكي از مديران نفت هستم . چرا اينقدر بي انصافي مي كنيد ؟ بيرونمان مردم را كشته و داخلمان خودمان را . يك دكتر عمومي را هم در مراكز درماني نفت نمي توانيد ببينيد ؟.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
1
1
من کارمند وزارت صنعت معدن و تجارت هستم با فوق لیسانس و 25 سال سابقه حکمم 6800 هست.. اما در همین وزارتخانه در شرکت ایمیدرو، شرکت ایدرو و شرکت شهرکهای صنعتی همکاری با مدرک و سابقه من ماهی 13 میلیون داره حقوق میگیره.. در یک وزارتخانه اینقدر تبعیض؟ قانون خدمات کشوری قانون مضخرفی است که با استثنا کردن شرکت‌های دولتی زمینه این تبعیض شدید را فراهم کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین