کد خبر: ۶۹۲۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
تبلیغات/ روشی نوین برای پرداخت در ایران:

برداشت مستقیم از حساب بانکی

اگرچه سال‌هاست پرداخت‌های مستمر و خودکار از حساب بانکی در کشور‌های توسعه‌یافته مرسوم شده‌اند، اما این پرداخت‌ها همچنان در ایران مرسوم نیستند.
برداشت مستقیم از حساب بانکی
آفتاب‌‌نیوز :

بازیگران بین‌المللی خدمات پرداخت مانند پی‌پال (PayPal) روش‌های مختلفی از پرداخت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، یکی از این روش‌ها امکان برداشت مستمر حق‌اشتراک، قبض یا شارژ تلفن و کیف‌پول است، آن‌هم با تنها یک‌مرتبه کسب اجازه از صاحب حساب. کسب‌وکار‌هایی که روی پرداخت مستمر ماهیانه یا دوره‌ای کاربران‌شان حساب می‌کنند با استفاده از این ابزار می‌توانند به راحتی مبلغ مورد نظر خود را مستقیم از حساب مشترکین‌شان ماهیانه یا در دوره‌های معین برداشت نمایند.

از سوی دیگر هم مشتریان این کسب‌وکار‌ها دغدغه‌ی قطع شدن خدمات موردنیاز‌شان به دلیل عدم پرداخت به موقع صورت‌حساب را ندارند و نگران فراموش کردن پرداخت ماهیانه یا دوره‌ی هزینه‌ی خدمات نیستند.

برخی از بانک‌ها از سال‌ها پیش در ایران زیرساخت لازم برای پیاده‌سازی این خدمات را فراهم کرده بودند. اما نبود استاندارد مشخص برای مستندات فنی تمامی بانک‌ها، پراکندگی خدمات و کم‌بودن تعداد بانک‌های ارائه‌دهنده‌ی این خدمات باعث شده است که کسب‌وکار‌های گوناگون به سراغ آن‌ها نروند و در نتیجه تا امروز شاهد پیاده‌سازی گسترده و چشم‌گیر این روش پرداخت در کشور نباشیم.

وندار با نام رسمی شرکت پرداخت الکترونیک ارسباران، در ماه‌های اخیر ابزاری به نام «پرداخت خودکار» (Subscription))) حق اشتراک را با استفاده از زیرساخت‌های خدمات برداشت مستقیم بانک‌ها توسعه داده است. ابزاری که هم‌اکنون آماده‌ی بهره‌برداری توسط کسب‌وکار‌های گوناگون است. پیش از این وندار با ارائه‌ی ابزار درگاه پرداخت اینترنتی خود در حوزه‌ی پرداخت الکترونیک شناخته شده بود. درگاه پرداختی که قابلیت‌هایی فراتر از درگاه پرداخت‌های معمول شرکت‌های پرداخت الکترونیک دارد. حالا وندار با ارائه‌ی دومین ابزار پرداخت آنلاین خود یعنی «خدمات حق اشتراک» گام تازه‌ای در جهت تبدیل شدن به راه‌حلی جامع برای تمامی مشکلات پرداخت کسب‌وکار‌ها برداشته است. ابزار برداشت خودکار حق اشتراک در ماه‌های آینده فارغ از ابعاد و گستردگی فعالیت کسب‌وکار‌ها در اختیاری تمامی کسب‌وکار‌های گوناگون قرار خواهد گرفت به شرط آنکه وب‌سایت ثبت‌شده و در دسترسی داشته باشند که بتوانند از آن استفاده کنند. به این امید که این ابزار پرداخت کارآمد هرچه بیشتر در کشور همه‌گیر شود.

مزایای دریافت ابزار حق اشتراک وندار نسبت به دریافت خدمات برداشت مستقیم از بانک‌ها:

- یک مرتبه پیاده‌سازی و اتصال به تمامی بانک‌های طرف قرارداد وندار
- توسعه‌ی مستمر تعداد بانک‌های تحت پوشش وندار بدون نیاز به صرف انرژی توسط کسب‌وکار‌ها
- مستندات فنی استاندارد
- صرف هزینه‌ی کمتر برای پیاده‌سازی و نگهداری سرویس حق اشتراک
- پشتیبانی متمرکز وندار روی تمامی بانک‌های تحت پوشش
- اجرای عملیات مغایرت‌گیری روزانه با بانک‌ها و ارائه‌ی گزارش مغایرت‌گیری شده به کسبوکار‌ها
- پنل مدیریت حساب کاربری
- ارائه‌ی گزارش‌های متنوع و آنلاین

بانک‌هایی که در حال حاضر خدمات حق اشتراک وندار روی حساب‌های آن‌ها ارائه می‌شوند:

- بانک ملت
- بانک کشاورزی
- پست بانک ایران
- بانک اقتصاد نوین
- بانک سامان
- بانک سرمایه
- بانک شهر
- بانک آینده
- بانک انصار
- بانک دی
- بانک ایران زمین

باید توجه داشت که تعداد بانک‌های تحت پوشش این خدمات به صورت پیوسته افزایش خواهد یافت و همچنین تعدادی از کیف‌پول‌های الکترونیکی هم در صف پیوستن به این خدمات قرار دارند. وندار امیدوار است که گسترش ابزار حق اشتراک برای کسب‌وکار‌هایی که مدل درآمدی مشابهی دارند موجب سهولت در پرداخت برای کاربران و سرعت نقدشوندگی بالای مطالبات‌شان شود. معادله‌ای برد برد برای تمامی بازیگران اقتصادی صنعت پرداخت آنلاین در کشور.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین