کد خبر: ۶۹۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

وضعیت بورس از زبان قالیباف اصل

رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار وضعیت بازار سرمایه از ابتدای سال تا ۳۰ دی ماه را تشریح کرد.
وضعیت بورس از زبان قالیباف اصل
آفتاب‌‌نیوز :

حسن قالیباف اصل در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر حمایت وزیر اقتصاد از بازار سرمایه اظهار کرد: دل اقای دژپسند بیشتر از اهالی بازار سرمایه برای این بازار می‌تپد و از این بازار تمام قد حمایت می‌کنند.


وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در سال جاری، اظهار کرد: شرایط امسال بازار سرمایه جدید بود. امسال هم ازادسازی سهام عدالت صورت گرفت و هم ETFها عرضه شدند. از سوی دیگر نقدینگی زیادی وارد این بازار شد. از ابتدای سال تا مرداد سال جاری، ۱۲۰هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار شد.

رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ارزش بورس و فرابورس از ابتدای سال جاری تا ۳۰دی ماه ۱۵۲درصد رشد داشته است، گفت: شاخص کل بورس با ۱۲۰درصد رشد از ۵۱۲ هزار واحد در فروردین به یک میلیون و ۱۵۰هزار واحد در ۳۰دی ماه رسید. همچنین تعداد نمادها در بورس و فرابورس در مدت زمان مذکور از ۶۲۹کد به ۶۷۹کد رسید.


به گفته قالیباف اصل، تعداد کدها نیز از ۱۰میلیون کد به ۲۹میلیون کد و با احتساب مشمولان سهام عدات به ۵۷میلیون کد رسیده است.

وی درمورد ارزش معاملات هم توضیح داد: ارزش معاملات در سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان بود که تا ۳۰دی ماه به چهار هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امسال شاهد انتشار اوراق در سطح وسیع بودیم، گفت: امسال بحث واگذاری امور اجرایی به بورس‌ها مطرح و این اتفاق اجرایی شد. کل پذیرش در سال گذشته ۵هزار میلیارد تومان بود که تا ۳۰دی ماه به ۲۸هزار میلیارد تومان رسید.


قالیباف درمورد ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری نیز توضیح داد: سقف صندوق‌ها امسال از ۱۰هزار میلیارد تومان به ۵۰هزار میلیارد تومان رسید. همچنین با دستورالعمل بازارگردانی در شهریورماه همه ناشران ملزم شدند بازارگردان داشته باشند.


وی ادامه داد: قرار است EPSها به بازار برگردد و بازار هدف برای شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین