کد خبر: ۶۹۲۷۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

رییس جدید بورس: کجای اقتصاد شامل حضور ۵۰ میلیونی مردم است؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بر رشد و بالندگی اقتصاد کشور از مسیر بورس تاکید کرد.
رییس جدید بورس: کجای اقتصاد شامل حضور ۵۰ میلیونی مردم است؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در زمان رییس سابق سازمان بورس برای توسعه بازار و افزایش نقش بازار در اقتصاد کشور انجام شد، گفت:بخشی از فعالیت ما در این بازار ادامه‌دهنده راه وی خواهد بود و برای افزایش نقش بازار سرمایه در کشور تلاش می کنیم.

‎وی افزود: زمانی که از بازار سرمایه در اقتصاد صحبت می شود باید توجه کرد که این موضوع محدود به یک بازار نمی شود. در بازار سرمایه با حدود بیش از ۶۰۰ شرکت حضور دارد که بخش عظیمی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال کشور را در بر می گیرد و از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.اگر به دنبال جهش تولید هستیم باید این شرکت‌ها نقش اساسی و راهبردی را در جهش تولید ایفا کنند.

‎رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اگر دنبال افزایش مشارکت عمومی و مردمی سازی اقتصاد هستیم، کدام صحنه از اقتصاد شامل حضور بیش از ۵۰ میلیون مردم می شود و کجای ‎اقتصاد به اندازه بازار سرمایه مردمی است؟

‎دهقان دهنوی افزود:اگر دنبال این هستیم شفافیت و رقابت پذیری در اقتصاد کشور ارتقا پیدا کند، بازار سرمایه می تواند به این موضوع کمک کند و حتی در بحث اشتغال و بهره‌وری هم کمک‌کننده خواهد بود.
‎بازار سرمایه آینه اقتصاد کشور است، در صورتی که در کشور به دنبال رشد و بالندگی اقتصاد هستیم این موضوع باید در آینه بازار سرمایه خود را نشان دهد.
‎وی با بیان اینکه زمینه افزایش جهش تولید باید در بازار سرمایه فراهم شود و آرامش در اقتصاد کشور برای جلوگیری از نوسان ها باید در آینه بازار سرمایه قابل مشاهده باشد.


‎رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: باید نسبت به اهمیت بازار سرمایه آگاه باشیم و نگاه های خود را نسبت به این بازار فراتر از نوسان و تغییرات روزانه بورس دهیم.


‎در ماه های گذشته شاهد بعضی از نوسان ها در بازار بودیم که بخشی از آن ناشی از تحولات اقتصادی بود، اکنون آینده اقتصاد با افق های روشنی همراه است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
خدا عاقبتمون رو بخیر کنه هنوز سیر نشدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
اگه حجم مبنا و حد نوسان رو برداشتی مدیر هستی. والا شماهم فقط حرف میزنی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین