کد خبر: ۶۹۳۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

صدای آژیر از غرب تهران، شایعه‌ها از حمله سایبری، انفجار و آتش‌سوزی/پرواز جنگنده اسرائیلی

شب گذشته برای چند دقیقه صدای ممتد آژیر در مناطق غربی شهر تهران شنیده شد.
صدای آژیر از غرب تهران، شایعه‌ها از حمله سایبری، انفجار و آتش‌سوزی/پرواز جنگنده اسرائیلی
آفتاب‌‌نیوز :

ساعت حدود یازده و نیم شب بود که ساکنان غرب تهران اعلام کردند صدایی مانند آژیر شنیده اند که برای دقایقی ادامه داشته است. گفته می‌شد اخباری از اختلال در پرواز ترکیش ایر به تهران هم در این ساعات شنیده شده است؛ برخی منابع غیررسمی در این باره گفته بودند که علت به صدا درآمدن آژیر خطر، افت ارتفاع پرواز ترکیش ایر در آسمان تهران در اثر نقص فنی و احتمال سقوط آن بوده است و آخرین اطلاعات حاکی از خروج پرواز ترکیش ایرلاین از فضای هوایی کشور است که این پرواز دقایقی قبل قصد فرود در تهران را داشت که پس از رد درخواست آن به سمت باکو تغییر مسیر داده است، موضوعی که به سرعت توسط معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب و برای مردم روشن شد.

ابوالقاسم جلالی با تاکید بر اینکه صدای آژیر شب گذشته ارتباطی به پرواز ترکیش ایر نداشت، گفت: هواپیمای ترکیش ایر به‌دلیل شرایط نامساعد جوی فرودگاه امام در فرودگاه باکو به زمین نشست.

او گفته بود: هواپیمای ترکیش ایر شب گذشته به‌دلیل شرایط نامساعد جوی فرودگاه امام خمینی(ره) نتوانست عملیات فرود را انجام دهد. این پرواز دو مسیر جایگزین داشته است؛ یکی فرودگاه اصفهان و دیگری فرودگاه باکو.

به گفته وی خلبان ترجیح داده است که به‌سمت فرودگاه باکو پرواز کند، ضمن اینکه بعد از مساعد شدن شرایط جوی مجدداً به‌سمت فرودگاه امام پرواز می‌کند و در این فرودگاه به زمین می‌نشیند.

صدای آژیر از غرب تهران، شایعه‌ها از حمله سایبری، انفجار و آتش‌سوزی

دلیل صدا اختلال در سیستم‌های صوتی بود

ساعاتی بعد حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران دلیل انتشار این آژیر را اختلال در سیستم‌های صوتی یکی از مراکز در حوالی شهرک آزمایش بوده دانست و گفت: این صدا بعد از چند دقیقه قطع شده است، هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد و مردم نگران نباشند.

یکی از گمان‌های دیگر منابع غیررسمی برای منبع این صدا انفجار در ترانس‌های توزیع برق بود که با پیگیری رسانه‌ها مشخص شد که هیچ انفجاری در ترانس‌های تهران رخ نداده است و صبح امروز اخباری منتشر شد که حاکی از آن بود که یکی از آژیرهای سازمان مدیریت بحران کشور به دلیل نشت آب باران، دچار اتصالی شده و برای لحظاتی به صدا درآمده است.

آژیر خطر در تهران به دلیل اتصالی سیستم دزدگیر یک سازمان
کمی بعدتر شهرام آدم‌نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی در یک برنامه زنده تلوزیونی در پاسخ به این سؤال که «آیا طنین صدای آژیر شب گذشته در غرب تهران به دلیل حضور هواپیمایی ترکیش ایر در فرودگاه مهرآباد بوده است؟» گفت: این صدا، هیچ ارتباطی با فرودگاه مهرآباد و مجموعه وزارت راه و شهرسازی نداشته است.

وی افزود: ضمن اینکه درباره ابهامات مربوط به ترکیش ایر، اگر هم قرار بود که ارتباط داشته باشد، این موضوع مربوط به فرودگاه امام خمینی (ره) است و قطعاً صدای آن به تهران نمی‌رسید.

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران تأکید کرد: چون خبری نبوده، بنابراین تکذیبی هم در این زمینه وجود ندارد.

آدم نژاد تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم که معیارهای تقرب هواپیما به فرودگاه، در یک چارچوب کاملاً استاندارد انجام می‌شود. اینکه تصور کنیم که ارتفاع غیراستاندارد صورت گرفته و سپس آژیر به صدا درآمده، تصوری غلط است و هیچ‌گاه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

پرواز جنگنده در آسمان ایران کذب است

پرواز جنگنده F-۳۵ در آسمان ایران، احتمال حمله سایبری یا نظامی، انفجار و آتش سوزی از دیگر گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص صدای آژیر دیشب منتشر شد؛ در همین رابطه یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با تکذیب احتمال پرواز این جنگنده‌ها در آسمان ایران و تهران نوشت که «ماجرای دیشب هیچ ارتباطی با تهدیدات هوایی که منجر به فعال شدن سیستم پدافند هوایی کشور بشود نداشته است»

این خبرگزاری گمانه‌زنی‌ها در خصوص ارتباط به صدا درآمدن آژیر خطر با «احتمال حملات سایبری، احتمال حمله نظامی، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در فرودگاه امام و برخی نقاط تهران» و نیز ارتباط به صدا درآمدن آژیر در تهران با تغییر مسیر یک فروند هواپیمای مسافربری ترکیه را نیز رد کرده و نادرست خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
خدارا شکر به خطای انسانی منتج نشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین