کد خبر: ۶۹۳۴۶۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
ایالات متحده باید شرایط بازگشت خود را به توافق هسته‌ای ایجاد کند

ظریف: آمریکا باید به اجرای تعهداتش بازگردد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدامات تهران را مطابق با توافق هسته‌ای دانست و بر لزوم بازگشت آمریکا به اجرای کامل تعهداتش تاکید کرد.
ظریف: آمریکا باید به اجرای تعهداتش بازگردد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف عصر دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ایالات متحده باید شرایط بازگشت خود را به توافق هسته‌ای ایجاد کند چرا که ایالات متحده به دلیل تصمیم خودشان برای خروج از توافق هسته‌ای بدون به ریشه‌های موجود در داخل آن، خارج شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از طرف دیگر ایران از سازوکارهای توافق هسته‌ای برای محدود کردن همکاری خود استفاده می‌کند، اگر بند ۳۶ را بخوانید ما کاملا مطابق با توافق هسته‌ای عمل کردیم.

ظریف اضافه کرد: اکنون ایالات متحده باید دوباره به اجرای تعهداتش بازگردد که در آن صورت ایران بلافاصله برای پاسخ دادن آماده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دراینجا زمان مطرح نیست، اظهار کرد: مساله این است که آیا ایالات متحده و دولت جدید می‌خواهد از سیاست های قدیمی، سیاست‌های شکست خورده دولت ترامپ پیروی کند یا خیر.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در این صورت می‌توانیم در مورد مساله دیگری که رئیس جمهوری بایدن مطرح کرده است بحث کنیم. توافق هسته‌ای بر اساس آنچه می‌توانستیم توافق کنیم و نمی توانستیم توافق کنیم، مورد مذاکره قرار گرفت.

ظریف ادامه داد: این توافقی است که انجام شده است. ایالات متحده مجبور است آنچه در مورد آن توافق کردیم را بپذیرد. ما تصمیم گرفتیم که در مورد برخی موارد به توافق نرسیم، نه به این دلیل که آنها را نادیده گرفتیم بلکه به این دلیل که ایالات متحده و متحدانش برای انجام آنچه که لازم بود، آماده نبودند.

وی اضافه کرد: آیا ایالات متحده آمادگی دارد فروش سلاح به منطقه ما را متوقف کند، اگر می‌خواهد در مورد دفاعی ما صحبت کند؟ ما یک هفتم عربستان سعودی با دو و نیم برابر جمعیت، صرف دفاع می‌کنیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آیا ایالات متحده آماده کاهش صدها میلیارد دلار اسلحه‌ای است که به منطقه ما می‌فروشد؟ آیا ایالات متحده آمادگی دارد جلوی کشتار کودکان در یمن را بگیرد تا بخواهد در مورد وضعیت یمن صحبت کند؟ هنگام مذاکره در مورد توافق هسته‌ای، ایالات متحده برای بحث در مورد این مسائل آماده نبود.

ظریف اظهار کرد: به همین دلیل توافق کردیم که توافقی که بهای آن را پرداخت می‌کنیم، محدود کنیم. شما می‌دانید که محدودیت‌های خرید تسلیحات ایران برای ۵ سال تمدید شد، این محدودیت در ماه اکتبر برداشته شد، زیرا ما در مورد مسائل منطقه توافق نکردیم و همچنین در مورد مسایل موشکی نیز توافق نکردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
1
5
ظریف دیگه دوران تو هم مثل ترامپ تموم شد. دست از سر کچل ملت بردار و برو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
1
3
صرف برگشت آمریکا اهمیت ندارد.امریکا باید عملا تحریم ها را رفع کند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
2
اون کسیکه بیشتر متضرر شده بایستی به تعهدات خودش اول برگرده فکر می کنم امریکا متضرر شده باشد که اول و دوم می کنی . جدید" هم در عکس هایت زیادی با انگشت بازی می کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
1
1
مگر حرف نامربوطی در این مطلب از ظریف دیده‌اید که چنین قضاوت میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
زنده باد ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
1
کبریت ندارید اتش بزنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین