کد خبر: ۶۹۴۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

بخشش قاتل، رنگ آرامش را به طایفه‌ای در دالاهو بازگرداند

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با گذشت اولیای دم، رنگ صلح و آرامش به طایفه‌ای در شهرستان دالاهو بازگشت.
بخشش قاتل، رنگ آرامش را به طایفه‌ای در دالاهو بازگرداند
آفتاب‌‌نیوز :

جبار تجری  اظهار کرد: حدود پنج سال پیش بین اهالی یکی از روستاهای شهرستان دالاهو به دلیل اختلافات خانوادگی نزاعی رخ می دهد که قتل یک زن را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در این درگیری به دلیل عدم کنترل وضعیت، یکی از اهالی روستا با اسلحه شکاری پران گلوله ای شلیک می کند که به یکی از زنان روستا اصابت کرده و باعث مجروح شدنش می شود و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست می دهد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه افزود: باتوجه به اینکه اهالی این روستا با هم نسبت فامیلی داشتند و از یک طایفه بودند، قتل این زن نظم و آرامش آنها را به هم ریخته و احساساتشان را جریحه دار کرد.

وی تاکید کرد: پرونده این قتل اواخر سال 1394 به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دالاهو می رود و پس از طی مراحل قانونی و قضایی و سیر مراحل دادرسی پرونده، در نهایت سه سال بعد به شعبه دو دادگاه کیفری یک استان ارجاع داده می شود.

تجری افزود: در این شعبه، حکم قصاص نفس برای قاتل صادر می شود، اما با انجام فرجام خواهی، رای صادره در سال 1399 به شعبه چهارم دیوان عالی کشور می رود و در آنجا در راستای ماده هشتم قانون شوراهای حل اختلاف جهت صلح و سازش به شعبه صلحی شورای حل اختلاف شهرستان دالاهو ارجاع می شود.

وی اضافه کرد: تلاش برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده با حمایت رئیس کل دادگستری دالاهو و رئیس شورای حل اختلاف این شهرستان و همراهی و کوشش شبانه روزی معتمدین، ریش سفیدات وسادات بزرگ حیدری که در منطقه صاحب نفوذ و دارای احترام زیادی هستند آغاز شد و خوشبختانه به نتیجه رسید.

رئیس شورای حل اختلاف استان گفت: سرانجام در آستانه چهل و دومین سالگرد بهار انقلاب اسلامی، جشنی از جنس عفو و گذشت و مهربانی در شهرستان به پا شد تا درس ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی مردمان این مرز و بوم که نسل به نسل از نیکان خویش به ارث برده اند، امروز در مکتب دیگری بنام مکتب صلح و سازش صورت گیرد و رنگ آرامش و صلح به این طایفه بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین