کد خبر: ۶۹۷۶۴۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایران، روندی کاهشی دارد

کرونای جهش‌یافته "ایرانی" هم پیدا شد/ هشدار نسبت به خیز کرونا

نایب رئیس اول مجلس و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از شواهدی مبنی بر وجود کرونای جهش یافته ایرانی خبر داد.
کرونای جهش‌یافته
آفتاب‌‌نیوز :

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با ابراز تأسف از وضعیت قرمز در استان خوزستان اظهار داشت: حجم ابتلائات در استان خوزستان بالا است و نزدیک به نیمی از فوتی‌ها برای این استان است. درحالی‌که اگر خوزستان کنترل می‌شد تعداد فوتی‌ها به ۴۰ نفر کاهش پیدا می‌کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از وجود کرونای جهش‌یافته در داخل کشور با عنوان «کرونای ایرانی» خبر داد و گفت: علاوه بر موتاسیون‌های (جهش ژنتیکی) آفریقایی و انگلیسی و کالیفرنیایی، باید کرونای جهش یافته ایرانی را هم اضافه کرد؛ البته هنوز کاملا تائید نشده، ولی شواهدی از آن در قزوین و آن نواحی هست.

وی درباره تصمیم‌گیری در مورد نحوه سفر‌ها در ایام تعطیلات نوروزی نیز اظهار داشت: در این جلسه، در خصوص موضوع مسافرت‌ها و محدودیت‌ها مباحثی مطرح شد که مسافرت چگونه باشد و کدام شهر‌ها آزاد و کدام شهر‌ها آزاد نباشند و کجا‌ها تراکم وجود دارد و یا ندارد؟ که قرار شد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر روی این موضوع کار کند.

قاضی‌زاده هاشمی بحث واکسیناسیون را از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بیان کرد و گفت: پرستاران باید در اولویت واکسیناسیون باشند. به‌خصوص بعضی از این پرستاران که باردار هستند بیشتر درخطرند و آن‌هایی که با بیماران کرونایی به‌طور مستقیم در ارتباط هستند باید در اولویت باشند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: واکسن‌ها قسمت به قسمت وارد می‌شود و به همین ترتیب طبق دستورالعملی که ذکرشده واکسیناسیون انجام خواهد شد.

خطر خیز سهمگین کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت نیز با اشاره به روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هشدار داد که مطمئنا در صورت تداوم روند کاهش عمل به پروتکل‌های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری مواجه می‌شود.

 دکتر سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، همچنان دارای روند صعودی است و متاسفانه در هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی در میانگین بروز موارد مثبت بستری و افزایش در میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل هستیم.

وی افزود: ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان، همچنان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند. ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی بیماری هستند. در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری در کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی روز‌های اخیر با کاهش مواجه بوده است و استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و ایلام دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بوده‌اند.

لاری گفت: با توجه به رابطه مستقیم و معنی دار میان کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، مطمئنا در صورت تداوم روند کاهش عمل به پروتکل‌های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری مواجه می‌شود. امیدواریم مردم با پرهیز از هرگونه ساده انگاری و اهمال در رفتار‌های فردی و اجتماعی کمک کنید تا به کمک همکاران نظام سلامت مانع از تکرار تجربیات تلخ گذشته شده و از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
4
3
1سال کرونای چینی کشت کشت کشت 1نفر نگفت
{صداسیماشون}کرونا از چین اومد تا انگلیسش اومد الان فقطو فقط رو این مانور میدن حالا که ایرانیشم اومده اگه حضرات ولکن انگلیسیش بودن..... ریاکاری رو عشقه...بزن زنگو...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
5
چند دهه است .
ویروس تاج دار کرونای بومی
بهار
|
Germany
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
5
2
یکی جلوی این آقای گیج را بگیره
این چی میگه
حالا کرونا هم می افته، پشت نام ایران تو دنیا
بقیه کم بدم را میگن، این نایب هم برا خودنمایی یکی می ذاره روش
اخه این حرف چه دردی از کرونای کشور درست میکنه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
2
موقع عید شد موج سهمگین این کرونای خیلی هوشمنده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
1
2
چرا همش میگین رعایت چرا واکسن سریعتر وارد نمیکنین.هیچ رعایت نمیکینم دیگه.مردم هم بمیرم
yasha
|
Denmark
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
3
دلا ور مثل اینکه مر یخ تشریف دا رید - هر جا نو ع جدید کرونا دیده شده در جا منطقه و مریض ها را قر نطینه با ید کرد چو ن معلو م نیست نو ع جدید کرونا با وا کسن ها ی مو جو د که یک سا ل کشیده درست شوند ٬ مها ر می شو د یا نه - و یا اینکه این نو ع جدید یک سا ل هم قتل عا م بکند تا وا کسن
در ست شود - الا ن نو ع آ فریقا ی جنو بی را وا کسن ها ی مو جو د
نمی توا نند بگیر ند - این قصه سر درا ز دا رد - البته بزو دی بشر دیوا نه خو ا هد شد
خدا کند کا ر به دعوا نکشد - بشر بی عقل گر فتا ر یک ویرو س خبیث - این چینی ها هما ن اجنه هستند که دیده نمی شو ند ولی کا رشا ن را می کنند
ه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
خیلی جالبه الان اعلان کردند مسافرت به شهرهای ابی و زرد مجاز است. میدونید یعنی چی یعنی مردم به اون شهرها مسافرت کنند تا اون شهرها را هم قرمز کنند. ماشالله به این تدبیر و درایت.. هوش و ای کیو در حد اعلا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین