کد خبر: ۶۹۹۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

کرونا آمار اضافه وزن دانش آموزان را ۱۰ درصد افزایش داد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: خانه‌نشینی و کم تحرکی دانش آموزان در ایام کرونا باعث افزایش ۱۰ درصدی اضافه وزن در بین آنها شده و این رقم را به ۳۱ درصد رسانده است.
کرونا آمار اضافه وزن دانش آموزان را ۱۰ درصد افزایش داد
آفتاب‌‌نیوز :

«مجید یزدان پناه» روز یکشنبه در آیین کاشت هزار اصله نهال در پارک شرقی کرمانشاه بیان داشت: در گذشته میزان شیوع اضافه وزن در بین دانش آموزان ۲۱ درصد بوده اما به دلیل شیوع کرونا و خانه نشینی و کم تحرکی دانش آموزان این آمار اکنون به ۳۱ درصد رسیده است.

این برنامه در راستای اجرای پروژه ملی کوچ به منظور کنترل اضافه وزن دانش آموزان اجرا شد و در آن هزار اصله نهال غیر مثمر افرا و زبان گنجشک با همکاری آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه و شهرداری در محل پارک شرقی کرمانشاه کاشته شد.

یزدان پناه در ادامه گفت: با اجرا شدن پروژه ملی کوچ حدود سه درصد دانش آموزان توانسته اند اضافه وزنشان را کنترل کنند.

او همچنین اشاره ای نیز به آمار سامانه شاد داشت و افزود: ۹۲ درصد دانش آموزان استان به سامانه شاد دسترسی دارند و هشت درصد باقیمانده نیز به وسیله تلویزیون، کلاس های حضوری و نیز دفترچه های آموزشی تحصیلشان را دنبال می کنند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، ۳۶۵ هزار دانش ‌آموز در چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان به منابع طبیعی پیشنهاد داد تا با کمک دانش آموزان پروژه جنگل کاری انجام شود، او گفت: این کار موجب افزایش تحرک دانش آموزان می شود ضمن اینکه هر دانش آموزی می تواند به اسم خودش یک نهال بکارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین