کد خبر: ۷۰۱۲۵۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
"راه دور ردن تحریم‌ها را می‌دانیم"

نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۰ ادامه دارد

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور با اشاره به پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی‌الحساب به بازنشستگان در ۲۹ اسفند، گفت: بر اساس قولی که در زمینه آغاز مرحله بعدی همسان سازی به بازنشستگان دادیم پرداخت انجام و در سال ۱۴۰۰ هم در جهت همسان سازی حقوق‌ها این روند ادامه خواهد یافت.
نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۰ ادامه دارد
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدباقر نوبخت» درباره پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب به بازنشستگان در آخرین ساعات ۲۹ اسفند گفت: بر اساس قولی که به بازنشستگان در زمینه آغاز مرحله بعدی همسان سازی بازنشستگان در اسفندماه ۱۳۹۹ داده بودیم این پرداخت انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وی ادامه داد: در مردادماه کاری را برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی و در مهرماه هم برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام دادیم.

نوبخت با اشاره به اینکه صندوق تامین اجتماعی خارج از دولت و دو صندوق دیگر در داخل دولت هستند گفت: با توجه به تفاوتی که در پرداخت‌های این دو مجموعه صندوق رخ داد، بعد از اینکه متوجه شدیم به یک توافقی رسیدیم و به بازنشستگان تامین اجتماعی هم قول دادیم که در اسفندماه این مرحله دوم همسان سازی را آغاز می‌کنیم. به همین جهت، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از اعضای این صندوق واریز شد.در سال ۱۴۰۰ هم باز رقم‌هایی در جهت همسان سازی حقوق‌های این عزیزان اضافه خواهیم کرد.

نوبخت در خصوص تغییر و تحولات مهم کشور و نامگذاری کلیدی سال نیز گفت: این صرفا یک نام نیست که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال بیان شده بلکه یک راهبرد است. برای اینکه کشور بتواند برپایه ظرفیت‌های خودش عمل کند و حتی اگر نفت را از اقتصاد ما جدا کند، برای اینکه کشور و اقتصادمان بتواند رشد داشته باشد، راهی جز تولید نداریم.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور ادامه داد: سال گذشته پس از آنکه مقام معظم رهبری شعار و نام سال را مطرح کردند، روز دوم فروردین ما جلسه برنامه ریزی را برای جهش تولید را برگزار کردیم. هم اکنون هر استان یک برنامه برای جهش تولید دارد و مشخص کرده ایم که در استان چه طرح‌های تولیدی وجود دارد و ظرفیت‌های خالی آن‌ها چیست.

وی افزود: اگر بتوانیم حرکتی به آن‌ها بدهیم و با مبالغی سرمایه گذاری، بتوانند کار را شروع کنند؛ چرا که اگر بنا براین باشد که کاری از صفر شروع شود، اینقدر زمان خواهد برد که به جهش نمی‌رسند، اما اگر بتوانیم با یک حرکت کوچک طرح‌های موجودی که در مراحل پایانی هستند را تکمیل کنیم و وارد چرخه تولید شوند، ناگهان مقدار زیادی از تولیدات وارد چرخه اقتصادمان می‌شود.

راه دور ردن تحریم ها را می دانیم

نوبخت افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری به درستی بر این کار شروع شده تاکید کردند، کاری که نه از سال گذشته آغاز شده بلکه از سال‌های پیش سند چشم انداز ۲۰ ساله و اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ما توجه به افزایش تولید بوده است؛ بنابراین آنچه از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، یک نیاز کشور است و تردید نداشته باشید اتفاقی که این رویکرد رقم می‌زند مبنی بر اینکه ما از یک سو پشتیبانی کنیم و از سوی دیگر موانع موجود تولید را رفع کنیم پول چندانی نیاز ندارد بلکه مدیریت نیاز دارد.

وی یادآور شد: اکنون سومین سالی است که نه در تحریم بلکه در محاصره اقتصادی به سر می‌بریم، گرچه ما راه‌های دور زدن تحریم را میدانیم و بخشی از آن را هم انجام داده ایم. اما از نظر تحریم کنندگان، نه اجازه دادند، نفت بفروشیم و فراتر از آن، در سیستم بانکداری دنیا اجازه جابجایی ارز را نداشتیم با اینکه کشوری هستیم که نیاز داریم در سال چند ده میلیارد دلار واردات و صادرات داشته باشیم و اگر سیستم بانکی را بر روی این کار بسته شود، در واقع بخش غیرنفتی ما را هم بسته اند که از این کار هم مضایقه نکردند.

با کمترین وابستگی به نفت، کشور را اداره کردیم

رئیس سازمان برنامه گفت: با وجود همه این شرایط، با کمترین وابستگی به نفت، توانستیم کشور را در سال گذشته اداره کنیم. ممکن است عده‌ای بپرسند که چطور اداره شد که باید گفت، همین که در آخرین روز سال کارمندی نیست که ادعا کند به او گفته ایم به دلیل مشکلات اقتصادی ۵۰ درصد حقوقش به او پرداخته شده است، یعنی اداره شده است.

وی ادامه داد:‌ البته آنچه تقدیم کارمندان دولت کرده ایم، ناکافی بوده شرمنده ایم، اما همان مقدار ناکافی هم نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت حتی برخی بازنشستگان عزیز بیش از ۵۰ درصد افزایش را دریافت کرده اند و بدهی مان به جانبازان و ایثارگران نیز پرداخت شد. بدهی مان بابت گندم، به کشاورزان هم پرداخت شد و در همین شرایط تحریمی، بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی را مورد بهره برداری قرار دادیم.

نوبخت تاکید کرد:با این حال بابت مسائلی نظیر تورم، افزایش قیمت‌ها و کمیاب شدن برخی اقلام شرمنده مردم هستیم اما به هرحال دشمنی که فکر می‌کرد ما چهلمین سال انقلاب را نمی توانیم جشن بگیریم، شکست خورد و حتی رژیم جدید آمریکا نیز قبول کرده که این فشار حداکثری شکست خورده است.

در دهه های گذشته رهبر انقلاب در نامگذاری سال ها به بحث های فرهنگی توجه داشتند، اما در چند سال اخیر و علی الخصوص در دهه ۹۰، رهبری تاکید ویژه ای به بحث های اقتصادی و مسئله تولید دارد. اما در ادامه شعار سال ۹۹ که جهش تولید نام داشت، امسال را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گذاری و در پیام نوروزی خود بیان کردند که شعار جهش تولید تحقق پیدا نکرد. موانعی مانند تحریم ها، بیکاری، خروج سرمایه های کشور، عدم تحقق چشم انداز و همچین موانعی چون مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بر سر راه وجود دارد که همه دست به دست هم داد تا جهش و رونق تولید تحقق پیدا نکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
5
این اداره بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
1
7
اگر راه دور زدن تحریم ها را میدانید صحبت از تلف نکردن یک دقیقه و رفع تحریم ها نکنید، کشور را اداره نکردید کشور 42 سال است به حال خود رهاست دلسوز ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
9
بله اداره کردی.منتهی دلار از سه هزار تومن که روز اول تحویل گرفتی سی هزار تومن تحویل دادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
2
تازه به حرف ده سال پیش احمدی نژاد رسیدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
9
اداره کردید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
7
با ...جیب مردم در بازار بورس وارز ،،،
اونهم چه اداره کردنی
فقط مردم از گرسنگی نمردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
10
خوبه ؛ در هر شرایطی از خودتون راضی هستید . این اداره کردن کشوره ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
7
خودکشی جوانان و نوجوانان کشورت به خاطر فقر و نداری افتخار داره مهندس؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین