کد خبر: ۷۰۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

آمار کرونا در ایران، ۵ فروردین ۱۴۰۰/ شناسایی ۷۵۰۶ بیمار و ۹۷ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است.
آمار کرونا در ایران، ۵ فروردین ۱۴۰۰/ شناسایی ۷۵۰۶ بیمار و ۹۷ فوتی جدید
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور افزود: از روز گذشته- چهارشنبه- تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۵۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که ۷۹۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر رسید که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

لاری با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، گفت: سه هزار و ۸۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: انجام مراقبت های تغذیه ای به منظور افزایش مقاومت بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لاری به مردم توصیه کرد به جای شیرینی و شکلات، میوه و سبزی مصرف کنند چون این اقلام حاوی ویتامین های ای، بی، سی، املاح معدنی، آهن، پتاسیم و منیزیم هستند و می توانند با تقویت سیستم ایمنی بدن را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا مقاوم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین