کد خبر: ۷۰۴۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

فعالیت دوباره مزرعه استخراج رمز ارز رفسنجان

فعالیت دوباره مزرعه بزرگ رمز ارز رفسنجان با شرکای چینی این نگرانی را ایجاد کرده است که بار دیگر در آستانه فصل گرما شاهد قطعی‌های متعدد برق‌ این شهر باشیم. هر چند به گفته مسئولان شهری این مزرعه تمامی مجوزهای فعالیت را دارد، اما مهمترین موضوع یعنی نحوه تامین برق آن برای کاهش فشار بر نیروگاه منطقه همچنان حل نشده باقی مانده است.
فعالیت دوباره مزرعه استخراج رمز ارز رفسنجان
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان دی ماه سال گذشته بود که خبر فعالیت یک مرزعه بزرگ رمز ارز شهر رفسنجان رسانه‌ای شد. یک شرکت ایرانی با شرکای چینی خود این مزرعه را به راه انداخته بودند و به گفته مسئولان تمام مجوز‌ها برای فعالیت را دریافت کرده است.

اما آنچه موجب حاشیه‌سازی برای این مزرعه بزرگ شد، قطعی بی‌سابقه برق در این شهر بود که موجب اعتراض مردم به فعالیت مزرعه شد، چرا که کارخانه استخراج رمز ارز برق زیادی را می‌بلعد و اگر نیروگاه منطقه توان پاسخگوی نداشته باشد قطعی‌های متعدد اتفاق می‌افتد.

اعتراض مردم موجب شد چند روز بعد از حاشیه‌های پیش آمده استاندار کرمان خبر از تعطیلی مزرعه استخراج رمز ارز را دهد.

با گرم شدن هوا و در پی آن افزایش مصرف برق خانگی بار دیگر موضوع فعالیت این مزرعه و تاثیر آن بر برق منطقه مطرح است.

حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت فعالیت این مزرعه اظهار کرد: این مزرعه آغاز به کار کرده و هم اکنون فعال است. مزرعه مورد بحث تمام مجوزها را از وزارت صمت دارد و سهمیه مصرف برق را گرفته است.

جلالی با تاکید بر اینکه تاسیس این مزرعه رمز ارز بر اساس ضوابط بوده است، افزود: سرمایه‌گذاران ده‌ها میلیارد تومان در این مزرعه سرمایه گذاری کرده اند و نباید انتظار داشت که زیان ببینند.

وی این مزرعه را اولین پروژه رسمی تولید رمز ارز در کشور عنوان کرد که با حضور مشاور رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور بیش از دو سال پیش در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه اندازی شده است.

بر اساس این گزارش؛ تنها دلیلی که می‌توان امیدوار بود که فعالیت دوبار این مزرعه قطعی برق را به دنبال نداشته باشد تقویت برق منطقه است که یافته‌ها نشان می‌دهد اقدامی برای بهبود یا تقویت نیروگاه منطقه نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
ایشون نماینده مردم نیست نماینده سرمایه داران است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین