کد خبر: ۷۰۴۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۳۸ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۸۳ از میان ۱۴۰ کشور می رساند.
متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه مارس سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۸.۴۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۸.۶۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۳.۲۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه است.

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه فوریه سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۹۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۷.۵۲ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۷۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه است.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه فوریه ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۷۸.۵۲ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی(۱۷۰.۵۲ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۱۶۷.۴۰ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۵۰.۴۰ مگابیت‌برثانیه) و عربستان سعودی (۱۳۳.۷۳ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۳۴.۴۰ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۲۳۰.۵۹ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۲۴.۷۳ مگابیت‌برثانیه)، رومانی (۲۱۰.۸۲مگابیت‌برثانیه) و موناکو (۲۰۵.۴۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۳۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۸۳ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است. این در حالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۵.۵۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۴۷ مگابیت‌برثانیه بود.

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از گواتمالا و جمهوری دومینیکن کندتر و از کوبا و مالزی سریع‌تر است.

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۹.۱۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۱.۲۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۲ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند. این درحالی است که در فوریه ۲۰۲۱ در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۹.۵۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۳۵ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۳۴ قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از توگو و بوتان کندتر و از موریس و تانزانیا سریع‌تر است.

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین