کد خبر: ۷۰۵۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

برخورد احمدی نژاد با قوه قضاییه در مورد بازداشت سعیدمرتضوی چگونه بود؟

احمدی‌نژاد در طول دورهٔ ریاست جمهوری خود تنش‌های مختلفی را در تعامل با قوه قضاییه ایجاد کرده بود. این اختلاف تنها به دورهٔ ریاست جمهوری وی محدود نبوده و بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری نیز این روند با شیب تندتری طی شد؛ خصوصاً در روند بررسی پرونده‌های اطرافیان احمدی‌نژاد این اختلافات مشهودتر بود.
برخورد احمدی نژاد با قوه قضاییه در مورد بازداشت سعیدمرتضوی چگونه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

جالب این است که احمدی‌نژاد سال‌ها پیش درحالی‌که به‌عنوان «عضو جامعه اسلامی مهندسین» مصاحبه می‌کرد، روز ۸ دی ۱۳۸۰ در گفت‌وگویی با ایسنا گفته بود:

«کسانی قوه قضاییه را متهم می‌کنند که خود صد در صد حزبی عمل می‌کنند... می‌خواهند متخلف را قهرمان جلوه دهند بعد می‌گویند سیاسی برخورد می‌کنند... همواره دیکتاتورها از مقابله با قوه قضاییه و قانون شروع کرده‌اند! به نظر من بیش از اینکه دوگانگی در رفتار قوه قضاییه وجود داشته باشد، در رفتار جریانات سیاسی وجود دارد.»

ماجرای درخواست احمدی‌نژاد به رئیس قوه قضاییه در خصوص بازدید از زندان اوین، یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های دولت با قوه قضاییه بود. به‌خصوص آنکه این حاشیه‌سازی در حالی صورت گرفته که شرایط قیمتی بازار در مرحله بحران است و مشکلات اقتصادی به دلیل نوسانات شدید ارزی اعتراض‌های بسیار جدی را به همراه داشته است. البته این حاشیه‌سازی در آن زمان، به این دلیل اعتراض‌های بیشتری در پی داشت که هنوز چند روز از توصیه مقام معظم رهبری به مسئولان در خصوص حفظ آرامش آن هم در آستانه انتخابات نگذشته بود.

شامگاه دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۱ خبر بازداشت سعید مرتضوی منتشر شد و همین باعث شد که احمدی‌نژاد صبح سه‌شنبه پیش از ترک تهران به مقصد قاهره، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با ابراز تأسف از دستگیری سعید مرتضوی اظهار کرد: «متأسفانه نمی‌دانم چطور است که کس دیگری تخلف کرده اما شخص دیگری دستگیر می‌شود. قوه قضائیه باید، قوه قضائیه ملت باشد نه قوه قضائیه یک سازمان ویژه خانوادگی. این کار بسیار زشت است و شایسته ملت، جمهوری اسلامی و قوه قضائیه نیست. زمانی که از سفر به مصر برگردم به‌طور ویژه این موضوع را دنبال می‌کنم.»

منبع: مشرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
احمدی نژاد سالهاست که تمام شده اینقدر خبرش مهم جلوه ندهید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین