کد خبر: ۷۰۵۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

سرفه کرونایی این نشانه‌ها را دارد!

با تشخیص زودهنگام علائم می توانید از خود و دیگران در برابر آلودگی و عفونت شدید محافظت کنید.
سرفه کرونایی این نشانه‌ها را دارد!
آفتاب‌‌نیوز :

از آنجا که برخی کشور زیر سایه شوم موج جدید کووید-19 به سر می برند، پیروی از هنجارهای اساسی حفظ رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حفظ بهداشت برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. جدای از آن، تمرکز باید روی هموارسازی منحنی باشد و بهترین روش در دوره کووید-19 این است که هنگام مشکوک بودن به آلوده شدن به ویروس کرونا در خانه خود را قرنطینه کنید.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در ابتدا تشخیص علائم ویروس کرونا کمی سخت است زیرا بیشتر آنها با سرماخوردگی و آنفولانزا طبیعی همپوشانی دارند، اما برخی از روش های مطمئن وجود دارد که می تواند در تشخیص اینکه آیا سرفه طبیعی یا نشانه ای از ابتلا به کروناست کمک کند.

سرفه خشک
سرفه خشک به عنوان یکی از علائم بارز ابتلا به ویروس کرونا در بیشتر بیماران مشاهده شده است. گزارش ها نشان می دهند حدود 59 تا 82 درصد از بیماران مبتلا به کرونا طی روزهای اولیه سرفه خشک داشته اند. گزارش دیگری که در فوریه سال 2020 توسط مطالعه مشترک سازمان بهداشت جهانی و چین منتشر شد نشان داد حدود 68 درصد از افراد مبتلا به کرونا دچار سرفه خشک می شوند که این دومین علامت شایع در بیش از 55 هزار نفر تایید شده است. سرفه خشک یعنی سرفه می کنید، اما چیزی مانند بلغم یا خلط ایجاد نمی شود. تولید خلط به عنوان نشانه سرفه مرطوب به طور کلی با سرماخوردگی و آنفولانزا ساده همراه است. با این حال، سرفه خشک می تواند نشانه آلرژی نیز باشد، بنابراین بهتر است با پزشک خود مشورت کنید یا تست کرونا را انجام دهید.

سرفه مداوم
ترکیبی از سرفه خشک و مداوم در مشخصات ابتلا به عفونت ویروس کرونا قرار دارد. سرفه خشک به طور معمول صدایی کاملا سازگار دارد که در پشت گلو ایجاد می شود. ضمن اینکه با تغییر صدا باعث گرفتگی صدا نیز می شود. این اتفاق رخ می دهد زیرا مجاری تنفسی با سرفه به طور مداوم در حال تغییر است.

سرفه همراه با تنگی نفس
سرفه و تب همراه با تنگی نفس یکی دیگر از علائم تایید شده ابتلا به ویروس کرونا است. سرفه خشک مداوم فشار زیادی به دستگاه تنفسی وارد می کند، اما نباید نفس نفس زدن شود. در صورت اتفاق افتادن آن دیگر این سرفه ها از جنس آلرژی های فصی نیست و ابتلا به ویروس کرونا را نشان می دهد. تا 40 درصد بیماران ویروسی کرونا اظهار داشتند طی روزهای ابتدایی احساس تنگی نفس می کنند. تنگی نفس نیز نشانه طولانی شدن کووید است که بیشتر افراد حتی هفته ها پس از بهبودی نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند.

گلو درد
گلودرد در اثر بیماری هایی از مسائل غیر جدی تا کرونا ایجاد می شود. با این حال، یک علامت کمتر معمول و در افراد مختلف متفاوت است. در موارد ابتلا به کرونا، ویروس با ورود به غشاهای مرتبط با بینی و گلو باعث تورم آنها شده و منجر به گلودرد می شود. درد و احساس درد توسط بیمار “فارنژیت” نامیده می شود. در مورد کووید-19 فرد ممکن است علائم دیگری مانند تب، سرفه خشک و خستگی همراه با گلودرد را نیز تجربه کند که در سرماخوردگی و آنفولانزا طبیعی وجود ندارد.

قادر به بوییدن چیزی نیستید
گرفتگی بینی هنگام سرماخوردگی و آنفولانزای طبیعی ناراحتی زیادی ایجاد می کند. همراه با آن اگر دچار نابویایی (آنوسمی)، کاهش بویایی (هیپوسمی) یا تغییر بویایی شوید سرفه می تواند با کووید-۱۹ همراه باشد. میانگین شیوع از دست دادن بویایی در بیماران مبتلا به ویروس کرونا حدود ۴۱ درصد محاسبه شده است. حتی در صورت عدم سرفه بیشترین کاهش بویایی مربوط به ویروس کرونا است.

منبع: بهداشت نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین