کد خبر: ۷۰۵۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

قیمت خانه در کشورهای اروپایی چقدر است؟

مهاجرت به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر امروز تبدیل شده است. مهاجرت به قصد ایجاد شرایط بهتر، همواره با دغدغه تامین شغل و مسکن گره خورده است.
قیمت خانه در کشورهای اروپایی چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

قاره اروپا که دومین قاره کوچک جهان به حساب می‌آید ۵۰ کشور مستقل و وابسته را در خود جای داده است. سه کشور روسیه، آلمان و ترکیه پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپا هستند که به ترتیب ۱۴۴.۵، ۸۳ و ۸۲ میلیون نفر را در خود جای داده‌اند.

طبق آخرین براوردهای صورت‌گرفته در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای زندگی به شهرهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند و بنابر آمارهای ارائه‌شده تا اواخر سال گذشته میلادی ۲۳ میلیون نفر یا به عبارتی ۵.۱ درصد از جمعیت ۴۴۷ میلیون نفری کشورهای اروپایی را اتباع خارجی‌ تشکیل می‌دهند.

در بین تمام کشورهای اروپایی سوئیس تاکنون بیشترین جذابیت را برای جذب مهاجر داشته است به طوری که ۲۴.۶ درصد از شهروندان کشورهای خارجی برای مهاجرت به این کشور می‌روند. با این وجود سومین کشور گران‌قیمت برای خرید خانه در اروپا است و میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این کشور ۱۳ هزار و ۲۸۰ یورو است.

اتریش دومین مهاجرپذیرترین کشور اروپایی است که ۱۴.۴ درصد از کل مهاجران به قاره اروپا به آنجا مهاجرت می‌کنند. با این وجود اتریش نیز پنجمین کشور اروپایی است که میانگین قیمت مسکن در آنجا بسیار بالا است. میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این کشور ۹ هزار و ۶۰۹ یورو است.

آلمان سومین کشور اروپایی است که بیشترین مهاجر را در خود جای داده است به طوری که این کشور ۱۰.۵ درصد از کل مهاجران خارجی به قاره اروپا را در بر می‌گیرد. میانگین قیمت مسکن در آلمان در نسبت با کشورهای اروپایی متوسط است و هر متر مربع خانه در این کشور به طور میانگین ۵ هزار و ۹۰۷ یورو قیمت دارد.

اسپانیا چهارمین کشور مهاجرپذیر قاره اروپا است و این کشور ۹.۵ درصد از مهاجران خارجی این قاره را در خود جای داده است؛ میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این کشور ۴ هزار و ۹۷۸ یورو است و این کشور به نسبت جزء کشورهای اروپایی است که میانگین قیمت مسکن در آن متوسط است.

انگلیس پنجمین کشور مهاجرپذیر اروپایی است که ۸.۶ درصد از مهاجران خارجی به اروپا را در بر گرفته است. انگلیس دومین کشور گران‌قیمت اروپا برای خرید خانه است که میانگین قیمت مسکن در آن برای هر متر مربع ۲۱ هزار و ۱۷۹ یورو است.

گران‌ترین کشور اروپایی برای خرید خانه، موناکو است؛ موناکو با نام رسمی شاهزاده‌نشین موناکو، دومین کشور کوچک دنیاست و یکی از پرهزینه‌ترین کشورهای دنیا برای زندگی است. میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این کشور ۴۴ هزار و ۵۲۲ یورو است.

مولداوی با نام رسمی جمهوری مولداوی کشوری محصور در خشکی در اروپای شرقی است که از غرب با رومانی و از شرق با اوکراین همسایه است. این کشور ارزان‌ترین خانه‌های اروپا را در خود جای داده است به طوری که میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این کشور ۹۶۵ یورو است.

دومین کشور ارزان‌قیمت اروپایی برای خرید خانه، مقدونیه شمالی است که کشوری محصور در خشکی واقع در جنوب‌شرقی اروپا در ناحیه شبه جزیره بالکان است. میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این کشور هزار و ۱۳۴ یورو است و پس از آن مونته‌نگرو سومین کشور ارزان‌قیمت اروپا برای خرید خانه است که میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این کشور هزار و ۴۰۰ یورو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
اون ارزانترین ها با قیمتای تهران می خونه. پس بریم اونجا زندگی کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین