کد خبر: ۷۰۷۳۱۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹

زیباکلام: چقدر هزینه چاه ویل هسته‌ای را بدهیم؟ چرا هسته‌ای قاتل جان ما شد؟

فعال سیاسی اصلاحطلب در کلاپ هاوس خبرآنلاین گفت: ایران چقدر باید هزینه چاه ویل هسته ای را بدهد؟
زیباکلام: چقدر هزینه چاه ویل هسته‌ای را بدهیم؟ چرا هسته‌ای قاتل جان ما شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

صادق زیباکلام در یک برنامه کلاپ هاوس با عنوان «بررسی مذاکرات وین» گفت: جمعه دور بعدی مذاکرات وین است که نشان می دهد آرام جلو می رود. باید اول به این نکته بپردازیم که چرا هسته‌ای قاتق نان ما نشد و قاتل جان ما شد؟ ما از سال 81 چقدر هزینه به چاه ویل هسته ای بریزیم؟ چون در ایران پاسخگویی ندارد، هر تصمیمی هم درست است و هم درست نیست. ولی بالاخره یک روزی باید جواب بدهند مملکتی که وضع واکسن و بهداشت و آموزشش به این گونه است،چرا باید این همه هزینه به چاه ویل هسته ای بریزد؟

درباره مذاکرات کوتاه مدت برجام فعلی، باید گفت من از سال گذشته گفتم برجام 1400 موفق خواهد بود چون هم آمریکایی ها تجربه پیدا کرده اند و هم خود ما، منتهی موفقیت برجام 1400 را به دو بخش تقسیم می کنم؛ بخش انتظارات جمهوری اسلامی ایران در بخش کوتاه مدت و همچنین انتظارات کوتاه مدت آمریکا و انتظارات بلندمدت دو طرف.

در کوتاه مدت انتظارات ما این است که حداقل به هر چه می توانیم به حسابها و دارایی های بلوکه شده ما که پس از فروش نفت حاصل شده، دست پیدا کنیم. عمده صادرات نفت ایران به چهارکشور ژاپن، چین، هند و کره جنوبی است و هر 4 کشور یک ریال از بیم تحریم به ما نپرداخته اند. ما مقداری هم عراقی ها طلبکاریم و هر وقت می گوییم دلارها را بدهید، یک نگاه به آمریکا می کنند و یک لبخندی به ما می زنند که فعلا مقدور نیست. چینی ها، هندی ها، کره ای و ژاپنی ها همینطور.

امیدواریم دست کم 30 میلیارد دلار پول نفت از کشورها طلبکاریم که در کوتاه مدت، هر چه می توانیم از این پولها را برگردانیم. امیدواری دوم ما این است که بتوانیم صادرات یک میلیون بشکه در روز را داشته باشیم و این مستلزم این است که سیستم بانکی جهانی برای ما آزاد شود که بتوانیم پول نفتی که می فروشیم به دستمان بیاید. عمده ترین انتظارات ایران این است. این که یک سری افراد از تحریم خارج شود، سمبلیک است و نظام می خواهد از این به عنوان یک سمبل استفاده کند. اصل، رسیدن به بخشی از 30 میلیارد دلار است و همچنین صادرات نفت داشته باشیم و بتوانیم از سیستم بانکی استفاده کنیم.

خواست آمریکایی ها این است که فعالیتهای هسته ای ما دوباره زیرنظر آژانس برود. مانند زمانی که در 94 فعالیتهای ما زیر نظر آژانس رفت.

خواست بلندمدت ما چیزی نیست جز برداشتن بقیه تحریمها ولی آمریکاییها می خواهند مانند برجام 94 که همه فعالیتهای هسته ای را مهار کرده بودند و نطنز و اراک تعطیل شده بود ،آمریکایی ها از این بابت توانسته بودند فعالیتهای هسته ای ایران را مهار کنند. بعد از خروج ترامپ از برجام، ما دوباره نسل جدید سانتریفیوژها را فعال کردیم و ادامه دادیم. هدف آمریکاییها مهار مجدد ما است و این که زیر کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی برویم و فعالیتمان مهار شود.این اتفاق خواهد افتاد و در کوتاه مدت، آژانس شروع به کنترل فعالیتهای هسته ای ما می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۵
ایرانی ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
12
امیدوارم پولها ازاد شود و فروش نفت داشته باشم و کار زیاد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
12
مهم این است که رفقای کمونیست ازماراضی باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
15
0
انصافا دکتر اسم استادت که بهت دکتری داد چیه؟ خدا وکیلی چطور گرفتی مومن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
قطعا" سهمیه ای نبوده
عابد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
12
0
آقای زیباکلام... بعد از هسته حتما سراغ موسم خواهید رفت و چاه ویل موشک را مطرح میکنید... درحالی که اطراف ما انباشته از سلاح است...
شما فقط امرار حرف غرب را میکنید نه بیشتر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
7
یک سری حرفهای مگو را تنها میتوان نزدیک به انتخابات شنید و بس
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
تا شکست کامل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
1
طبق اطلاعات موجود برخی از کشورهای پیشرفته (ژاپن) نیروگاههای هسته ای خود را به خاطر خطرات و صدمات زیست محیطی تعطیل می کنند و به سوی انرژی پاک می روند. حال چه شده که ما تازه از راه رسیده برای احیای صنایع روسیه تمام هدف خود را بر گسترش انرژی هسته ای گذاشته ایم. ما منابع بسیار زیاد دیگری داریم که در تولید انرژی به راحتی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند مانند نفت، گاز، زغال سنگ ، باد، خورشید. پس لطفاً آینده مردم ایران را فدای پیشرفت دوستتان روسیه نفرمائید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
1
دلواپسان اجازه نخواهند داد در این دقایق آخر پولهای بلوکه شده به دست دولت برسد. این همه سنگ اندازی برای مذاکرات هم به خاطر این است که هم این افتخار به نام دولت روحانی و ظریف ثبت نشود و در انتخابات دست جلو نداشته باشد هم پولهای بلوکه شده به دست این دولت نرسد و دولت نتواند گشایشی ایجاد کند. حالا این وسط مردم دو ماه بیشتر سختی بکشند هم از نظر دلواپسان اشکالی ندارد. هرچند رهبری گفتند حتی اگر یک روز هم امکانش باشد زودتر باید تحریم ها رفع شود.
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
2
0
برخی از مخاطبینتون رو خودتون توجه کردید دیگه عجب هم ندارن مثل این آخری . بیچاره نمیدونه اگر پیشرفت هسته ایمون نبود الان نه ایرانی بود و نه حکومتی که بخواد در مورد صدمات محیط زیستی اش حرف بزنه و الان اگر زنده مونده بود باید از صبح تا شب تو صف سیب زمینی و نان میاستاد اونم تو بهترین حالت ممکنش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
اتفاقا نوشته شما عجب دارد!!!!! مگر بیش از 150 کشور جهان که خود را بیخودی درگیر انرژی هسته ای نکرده اند از صبح تا شب در صف سیب زمینی و نان ایستاده اند(نمونه سوئد، سوئیس، دانمارک، ترکیه، امارات، بحرین، قطر، عربستان و......)
M.d
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
تحریم ده ساله با توجه به درامد حداقل پنجاه میلیاردی از محل فروش نفت در هر سال و خسارات عدم بهره‌برداری مساوی از چاههای نفت مشترک با قطر خسارتی معادل حداقل ۷۰۰ میلیاردی را نصیب کشور کرده بماند خسارات جانی و مالی ایا انرژی هسته‌ای. ارزش این خسارت را داشت
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
شما خیلی سواد و آگاهیت کمه حداقل در این مورد به خصوص آقا یا خانم ناشناس 17:37
از هیچ نظر ( تاکید میکنم هیچ نظری ) کشورهایی که اسم بردید شرایطشون شبیه به کشور خودمون نبوده و نیست و فقط کافیه از نظر تاریخی ، فرهنگ - اجتماع و سیاست کشورهایی که نام بردید رو با کشور خودمون مقایسه کنید تا متوجه تفاوتهای فاحش بشید . البته توضیحات بسیار زیاد و کامل و کافی در این ارتباط دارم ولی میدونم که منتشر نمیشن ، پس زحمت مطالعه و تحقیقشو اگر توانایشو داشته باشید به خودتون میسپرم .
مسئله بعدی اینکه انرژی هسته ای در کشور ما استارتش از زمان پهلوی خورده و حالا چطور شده امروز اخ شده ابزار قدرتمون و افرادی آگاه نظیر زیبا کلام و افراد ناآگاهی نظیر شما اون رو نقد میکنند جای سوال بزرگی ست که اتفاقا شما باید دنبال جوابش بگردید . ولی عجب اینجاست که به جای مطالعه و سعی در درک واقعی مسائل ، نظرات و یا اخباری نظیر اینی که در بالای صفحه هست رو میخونید و برای خودتون رویا پردازی میکنید .
و مسئله آخر اینکه بنده متعجبم که افرادی نظیر شما با این سطح پایین آگاهی چطور وقتی به منافع ملی و یا قدرت ملیمون ( انرژی هسته ای ) میرسیم اون رو بیهوده و مضر میدونید برای خودمون ، ولی برای کشورهایی که تا دندان مسلح هستند و دشمن ما و جهان پیرامونیمون هیچ نسخه ای نمیپیچید و برای اون ها موعظه نمیکنید . همین تناقض گویهای شماست که دم خروس رو بیش از پیش نمایان میکنه و معلوم میشه که این حرفها حرف شما نیست که اتفاقا حرف دشمن ماست که از روی ناآگاهی از زبان شما در رد منافع ملیمون خارج میشه وگرنه اولین کسانی که باید از این فعالیتهای بی خودی به قول شما دست بکشند امروزه خیلی هم به فعالیتهایشون افتخارم میکنن . پس عاقلانه به نظر میرسه اول نوک پیکان حملات خودتون رو به کشورهایی نظیر آمریکا بگیرید که همین انرژی هسته ای رو تبدیل به اهرمی برای تهدید جهان کردند بعد یقه خودی رو بچسبید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
آقا یا خانم ناشناس 11:21
خیلی قدرتمندی، یه نون و آب ملت رُ با هزار مشقت و زحمت و منت میخواین تامین کنین اونم نمیتونین. .....
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
خیلی آقا و خانم ناشناس 20:37 : خیلی بیش از اون چیزی که فکرشو هم بتونید بکنید قدرتمندیم . اگر معتقدید که قدرت به نون و آب مردمه نه انرزی هسته ای ؛ پس چرا میلیونها نفر در آمریکا بیمه ندارن و بیکار هستند ، چرا هزاران نفر در سال بیخانمان و کارتن خواب بهشون اضافه میشه و شما حرفی ازش نمیزنید ؟ چطور ناتوانی اربابان غربی در تامین آب و نان مردم با توجه به جمعیتشون برای شما بزرگ نیست و بی اهمیته و هنوز با تمام این کمی ها و کاستی هاشون ، آمریکا رو قدرت میدونید ولی در مواجهه با خودمون و اتفاقات مشابه قدرت رو به نون و آب مردم گره میزنید ؟ باور حرفهاتون سخته و یقینا خودتونم دقیق بهش فکر کنید برای خودتونم هضم آنچه به زبان میارید سخت خواهد شد اگر منصفانه و آگاهانه مسائل رو تحلیل میکنید .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین