کد خبر: ۷۰۷۹۶۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

حمله تند میرسلیم به دولت روحانی/ مردم هیچ راهی جز شرکت در انتخابات ندارند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تعدد نامزد‌های ثبت نام کننده برای انتخابات ریاست جمهوری خیلی نگران کننده نیست؛ پیش بینی می‌شود ۱۰ نفر در انتخابات پیش رو با هم رقابت کنند.
حمله تند میرسلیم به دولت روحانی/ مردم هیچ راهی جز شرکت در انتخابات ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمصطفی میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تعدد نامزد‌های ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری موجب سرگردانی مردم نمی‌شود؟ افزود: در انتخابات اول ریاست جمهوری ۱۲۴ نفر ثبت نام کردند که خودم مجری انتخابات بودم و آن موقع شورای نگهبان نداشتیم و امام فرمود؛ همه شرکت کنند و رای مردم همه چیز را مشخص می‌کند.

وی گفت: اینکه تعداد ثبت نام کنندگان زیاد باشد مهم نیست، تعداد تایید صلاحیت شدگان مهم است.

میرسلیم گفت: در انتخابات دوره قبل نیز بیش از هزار نفر شرکت کرده بودند، البته در مجلس اخیر طرحی مطرح شد که تعداد ثبت نام کنندگان محدود شود و هر کسی نتواند در انتخابات ثبت نام کند، ما این موضوع را در برخی کشور‌ها هم داریم که مثلا باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های کشور و نمایندگان و شهرداران او را تایید کنند تا بتواند خود را به عنوان فردی در تراز ریاست جمهوری مطرح کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: البته شورای نگهبان تعداد محدودی را به عنوان رجل سیاسی، مذهبی که قابلیت مدیریت کشور را دارند انتخاب می‌کند؛ فکر می‌کنم حدود ۱۰ نفر با هم رقابت کنند که با این تعداد به راحتی می‌شود مدیریت کرد؛ صدا و سیما هم باید به تساوی برنامه ریزی کند تا امکانات عمومی با معیار مشخص در اختیار همه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: دفعه پیش هم که شش نفر بودند به خوبی اداره شد و این بار هم مشکلی ایجاد نخواهد شد و مردم به راحتی تصمیم گیری می‌کنند.

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که دولت جوان انقلابی چه ویژگی‌هایی دارد؟ افزود: قطعا دولت باید توانایی‌های لازم را برای اداره مسائل کشور داشته باشد، چرا که قرار نیست مسابقه دو یا وزنه برداری برگزار کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت جوان به این معناست که اعضای دولت به جانشین پروری اعتقاد داشته باشند؛ فقط خودشان را محدود به خود نکنند و از جوانان شایسته بهره بگیرند، چرا که آینده کشور فقط مختص به افراد با سابقه طولانی نیست و عمر آن‌ها محدود است و باید مسئولان از هر فرصتی از جوانان زبده، نخبه و شایسته استفاده کنند.

وی گفت: دولت انقلابی هم به این معناست که اگر دولت به انقلاب باور نداشته باشد و درک نکند که مردم از سال ۴۲ به مدت ۱۵ سال شکنجه دیدند و در سال ۵۷ چه انقلابی را به پیروزی رساندند و چگونه توانستند ندای استقلال و آزادی سر دهند و خونخواران و دشمنان را ذلیل کنند؛ قطعا اگر کسی به این انقلاب اعتقاد نداشته باشد خود و کشور را در اختیار بیگانگان قرار می‌دهد.

میرسلیم افزود: دولتی که مردم را باور نداشته باشد، تسلیم بیگانگان می‌شود و بیگانگان را دوست خود تلقی می‌کند؛ در حالی که واقعا کدام یک از بیگانگان دوست ما هستند؛ آمریکایی‌ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب همیشه به ما خیانت کردند و اسناد لانه جاسوسی این را نشان می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اروپایی‌ها هم چه معرفتی به ما نشان داده اند و چگونه از حیثیت ما پس از برجام دفاع کرده اند و یک طوری کنار کشیدند و در کنار آمریکا قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: انقلابی بودن یعنی این که تحولات اساسی در کشور به رهبری امام صورت گرفته است و خودمان هم باید به کمک خدا کشور را اداره کنیم.

میرسلیم افزود: اگر این گونه نباشیم، سرنوشت بسیاری از کشور‌ها را خواهیم داشت، بنابراین دولت جوان انقلابی کارگشاست و البته جوانگرایی به معنای نفی تجربیات زحمتکشان نیست، چرا که مگر می‌توانیم زحمات دوستانمان در دوران جنگ، در دوران سازندگی و بازسازی را فراموش کنیم و حتی از ضعف‌های آن‌ها هم باید درس بگیریم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کابینه دولت آینده از چه جریانی باید باشد؟ گفت: رئیس جمهور، رئیس جمهور کل مردم است و باید از همه مردم و از همه عناصر شایسته دارای دانش و تجربه و اعتقاد استفاده کند و قرار نیست دولت آینده دولت خویشاوندان و گروه‌ها باشد.

وی افزود: البته، چون حزب قوی در کشور نداریم در این خصوص با مشکل مواجه ایم و اگر احزاب بتوانند در کشور با قدرت حضور پیدا کنند، افراد به خوبی یکدیگر را می‌شناسند و برای اداره سیاسی کشور هم آموزش می‌بینند، قطعا اگر رئیس جمهور و وزرا از یک حزب باشند و به موفقیت برسند مردم به آن حزب اعتماد می‌کنند.

میرسلیم گفت: قطعا رئیس جمهوری که غیر حزبی بیاید ممکن است سریع در دام خودکامگی بیافتد، کما اینکه برخی روسای جمهور ما همانند رئیس جمهور اول این گونه شد و در طول این ۴۰ سال هم دیگرانی بودند.
وی افزود: افرادی که غیرحزبی بیایند قید و بند‌های احزاب را ندارند و ما در دوران ریاست جمهوری‌های گذشته داشتیم کسانی را که به قانون احترام نمی‌گذاشتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی توجه به عدالت و حساسیت به مساله فساد را در دولت آینده امری حیاتی خواند و گفت: اگر بهترین طرح‌ها و لوایح را هم داشته باشیم، اما اگر جلوی فساد گرفته نشود طرح‌های ما ابزاری برای تشدید فساد خواهد بود.

میرسلیم افزود: مردم باید ضعف‌های روسای جمهور گذشته را ببینند و به جای این که قهر کنند به انتخاب درست، دست بزنند؛ چرا که شرکت نکردن در انتخابات به معنای خودکشی سیاسی و دادن سرنوشت کشور به بیگانگان است.

وی گفت: اگر هم قبلا انتخاب غلطی داشتیم باید دقت کنیم که انتخابمان را اصلاح کنیم، دلسرد بودن و مشارکت نکردن در انتخابات مثل این است که بگوییم ما لیاقت نداریم خودمان، خودمان را اداره کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه این مصاحبه گفت: شاید برخی اتفاقات مردم را برای حضور در انتخابات دلسرد کرده باشد، اما مردم هیچ راهی جز شرکت در انتخابات ندارند چرا که کشور با حضور مردم اداره می‌شود.

میرسلیم در ادامه در خصوص اینکه آیا برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده است؟ افزود: برای نامزدی انتخابات مناسب این است که مردم تصمیم بگیرند که به چه کسی تمایل دارند، نه این که فردی روی شناخت خودش به صحنه بیاید و بگوید نامزد هستم.

وی گفت: البته حزب موتلفه پیشنهاد‌هایی داده است و من هنوز خودم شخصا درباره این که حضور پیدا خواهم کرد یا نه تصمیم قطعی نگرفته ام؛ اما از دوستان موتلفه و از گروه‌های مردمی پیشنهاد‌هایی آمده است و ابراز تمایل کرده اند و من هفته آینده تصمیم قطعی خواهم گرفت که وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم یا نه؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فضای کنونی انتخابات را چگونه توصیف می‌کنید؟ افزود: بالاخره شرایط و مشکلاتی از سال‌های گذشته در کشور وجود داشته و به ویژه در دو دوره دولت دلسردی‌هایی در مردم به لحاظ عملکرد‌های دولت ایجاد شده است که به طور طبیعی روی رغبت مردم به حضور در صحنه انتخابات اثر می‌گذارد.

میرسلیم همچنین گفت:، اما باید توجه کرد که نظام مردم سالاری داریم یعنی حکومتی در اختیار مردم و حق مردم است و در قانون اساسی هم به صراحت ذکر شده که حکومت یک عطیه الهی است که به مردم تعلق می‌گیرد و در اصل ششم قانون اساسی هم گفته است که هرکسی نمی‌تواند وارد صحنه حکومت شود مگر این که با رای مردم ورود پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مردم هیچ راهی جز شرکت در انتخابات ندارند گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند اداره کشور مختل می‌شود و بنابراین حق مردم نباید ضایع شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مهمترین چالش‌ها و دغدغه رئیس جمهور آینده را حل مشکلات معیشتی مردم خواند و گفت: رئیس جمهور آینده باید نشان دهد که شناخت دقیق و علمی از مسائل کشور دارد و به ویژه ریشه‌های اشکال در معیشت مردم را می‌شناسد و برای برطرف کردن این مشکلات هم راه حل دارد.

میرسلیم افزود: گرانی، بی اعتمادی به بازار سهام، تورم و مشکلات شبکه بانکی همه جزو مسائل اقتصادی است که رئیس جمهور آینده باید برای حل آن راهکار عملی ارائه کند.

وی موضوع بیکاری را از معضلات جدی کشور خواند و گفت: این معضل بسیاری از دست اندرکاران کشور را فلج کرده است.در مدیریت داخلی کشور مسائلی داریم که قطعا باید حل شود؛ اما برخی مشکلات نیز مستقیم به داخل کشور بر نمی‌گردد و برخی‌ها از خارج با ترفند دقیق به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم هستند و این‌ها از طریق خارجی‌ها جهت دهی می‌شود و ایادی داخلی آن‌ها هم اهدافشان را پیش می‌برند.

وی گفت: پشتیبانی آن‌ها طریق شبکه‌های اطلاع رسانی در فضای مجازی و ماهواره هاست و ضد انقلاب و گروه‌های منحرف هم به دنبال ایجاد موج برای دلسردکردن مردم هستند و اینگونه می‌خواهند در میان مردم القاء کنند که ما هیچ آینده‌ای نخواهیم داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در حالی که بر مبنای تدابیر مناسب و عالمانه می‌توان کشور را رو به جلو برد، این به شرطی است که نه فقط رئیس جمهور بلکه هیئت وزیران، شرایط مشکل کشور را درک کنند و راهکار داشته باشند.البته برآورده کردن توقعات مردم کار ساده‌ای نیست و نیازمند مدت زمان زیادی است؛ اما کسانی که دست به کار می‌شوند اگر به جای استفاده از اعوان و همکاران سابق شان از یاران مطلع و شایسته خود استفاده کنند، راه به جایی خواهند برد.

میرسلیم همچنین به منبع عظیم نیرو‌های مردمی در کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور باید بداند که رئیس جمهور همه ملت ایران است و باید یاران خود را از شایسته‌ترین افراد انتخاب کند و اگر این گونه پیش برود همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی حل می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در همین ارتباط از برخی تخریب‌ها که منجر به افشاگری‌های کورکورانه افراد نسبت به هم می‌شود انتقاد کرد و گفت: وقتی کسی صلاحیتش در مراجع نظارتی تایید می‌شود افشاگری کردن که از ۱۵ سال پیش رایج شده است چه معنایی دارد؟

آقای میرسلیم افزود: البته این موارد در کشور‌های دیگر هم وجود دارد، اما نظام ما مردمسالاری دینی است و نباید از ضوابط شرعی خارج شویم و افشاگری چیزی نیست که شرع به ما اجازه داده باشد. همه کسانی که صلاحیت شان تایید می‌شود باید محترم شمرده شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در افشاگری‌ها موضوعاتی مطرح می‌شود که شرعی و قانونی نیست و اختلال در انتخابات ایجاد می‌کند، وقتی ما مطلبی را علیه کسی در فضای مجازی به راه انداختیم، دیگر اصلاح آن زمان می‌برد و شاید در فرصت دو هفته تبلیغات نتوان جبران مافات کرد. باید برنامه‌های خودمان برای حل مشکلات کشور را بگوییم و قطعا از نعمت‌ها و برکات موجود در کشور که یکی از منابع نفت و گاز است استفاده کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: البته اخیرا از این منابع و مزیت‌های آن استفاده می‌شود که نه تنها برای ما درآمد دارد بلکه اشتغال آفرین است؛ اخیرا شاهد بودیم که در بحث صادرات چه درآمد‌های ارزی برای ما از بابت صادرات محصولات میانی و نهایی صنایع پتروشیمی به دست آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
2
لولولولولو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
2
آقای میرسلیم تنهاراه برگشت شماها ازراه ضرراست واعتراف به اشتباهاتتان.مردم به رییس جمهوری رای نمی دهند که هنرپیشه باشد ورل اجراکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
4
دیگربس است۴۳سال جای مردم تصمیم گرفتین چه شد؟ولی این بارمردم تصمیم میگیرن ایندفعه نه به انتخابات
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
3
را شما برای مردم باید تعیین تلکیف کنید. راه دومی هم است شرکت نکردن در انتخابات تا شما بسوزید شاید هم به هدفتان برسید. خدا عالم است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
4
جناب یک راه دیگر هم هست و آن شرکت نکردن در انتخابات بی نتیجه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
4
بهترین راه تحریم انتخاباته اشتباه کرده ام تا حالا به ... رأی داده ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
3
آقا فشل تو که نتونستی یه حرفی درباره قالیباف و دارو دسته اش رو ثابت کنی ، خواهشا در مورد مردم و انتخابات و این چیزها حرف نزن
بشین تو مجلس خواب نیمروزی رو انجام بده بذار آب خودش جریان داشته باشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین