کد خبر: ۷۰۸۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
روایت فعال سیاسی از دیدار با محمد جواد ظریف؛

غلامعلی رجایی: هنوز به حضور ظریف در عرصه انتخابات امیدوارم

مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی با اشاره به دیدار خود با محمد جواد ظریف گفت: ظریف شخصیتی ملی است که می تواند از ظرفیت همه گروه ها در دولتش استفاده کند، اما برای حضور در انتخابات ملاحظات اخلاقی و دینی دارد، با این وجود هنوز امیدوار به اعلام حضور وی در انتخابات هستم.
غلامعلی رجایی: هنوز به حضور ظریف در عرصه انتخابات امیدوارم
آفتاب‌‌نیوز :

«غلامعلی رجایی» با اشاره به دیدار روز گذشته خود با محمد جواد ظریف گفت: در این دیدار نگرانی خود را در مورد عدم داوطلبی و ثبت‌نام وی در انتخابات ریاست جمهوری با او در میان گذاشتم.

وی درباره مباحث مطرح شده در دیدار خود با ظریف گفت: آقای ظریف گفت که برخی می خواهند ما را در برابر رهبری قرار دهند، در حالی که مواردی که در آن مصاحبه ذکر کردم دلسوزی‌ها و مسائلی است که معمولا گفته می شود.

این فعال اصلاح طلب گفت: آقای ظریف مجدد بر علاقه و دوستی خود با شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد. ولی دلخوری او از کسانی بود که از این فضا سو استفاده می‌کنند و متن را بر حاشیه مسلط کرده اند.
رجایی ادامه داد: ظریف گفت من نمی توانم به مردم دروغ بگویم و از فضای ایجاد شده و بی انصافی‌ها گلایه داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که استنباط شما در این دیدار، حضور یا عدم حضور ظریف به عنوان نامزد ریاست جمهوری بود، عنوان کرد: برداشت من این بود که آقای ظریف علاقه‌ای به ورود ندارد. چون می گفت که اگرچه متوجه لطف مردم هستم ولی ریاست جمهوری جایگاهی است که باید شرایط کار برایش مهیا باشد. به او گفتم چهل سال گذشته یک طرف و این دوره یک طرف. حضور شما خیلی مهم است و مردم به شما علاقه دارند.

رجایی افزود: ظریف دغدغه اخلاقی و دینی دارد. نگران بود که برخی کارهایی که اخلاقا و شرعا نباید انجام دهد در مسئولیت ریاست جمهوری مجبور به انجام آن شود.

این فعال سیاسی افزود: من همیشه به تدین آقای ظریف آگاه بودم اما در این دیدار خیلی بیشتر متوجه شدم که دغدغه تدین و معذوریت های اخلاقی و ملاحظاتی دارد.

رجایی یادآور شد: به گفته خود آقای ظریف، او با سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی دیداری انجام می‌دهد که امیدوارم این دو او را قانع کنند در انتخابات نام‌نویسی کند. با وجود اینکه علاقه ای در او برای ثبت نام و ورود به رقابت ندیدم ولی احساس می‌کنم اگر بزرگان اصلاحات و گروه‌های دیگر با ظریف گفت‌وگو کنند، راضی می‌شود.

وی ادامه داد: من ظریف را اصلاح طلب یا اصولگرا نمی‌دانم. او شخصیتی ملی است که می تواند از ظرفیت همه گروه ها در دولتش استفاده کند. به خودش هم گفتم در صورتی که وارد عرصه شوید مورد حمایت اقشار زیادی از مردم قرار خواهید گرفت و حتی از حمایت اصولگرایان سنتی هم برخوردار خواهید بود.

رجایی گفت: به ظریف گفتم حاضرم تاریخ شفاهی اقدامات و کارنامه شما را بنویسم، چون وزارتخانه‌ای شما با بقیه وزارتخانه ها قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات ظریف گفت: ظریف گفت که من آمریکایی‌ها را خوب می‌شناسم و در مذاکره با آنها مثل خودشان رفتار می‌کنم. گفتم قضیه عذرخواهی از زینب سلیمانی چه بود. گفت؛ احساس کردم مقداری از من رنجیده خاطر شده‌اند به او گفتم هر دو همدیگر را حلال کنیم، بحث عذرخواهی نبود.

وی افزود: ظریف همچنین گفت تصور می‌کنم اگر رییس جمهور شوم عده‌ای از مردم انتقام خواهند گرفت. من هم مثال روی کار آمدن دولت خاتمی و بحران‌های مستمر و بازداشت غلامحسین کرباسچی را زدم.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این دیدار ظریف گفت که حاضرم خود و خانواده‌ام هزینه شوند اما نمی‌توانم مردم را درگیر کنم و جواب خدا را نمی توانم بدهم.

این فعال سیاسی افزود: وزیر امور خارجه در این دیدار گفت برخی مسائل وجود دارد که نمی‌توانم به مردم نگویم و دروغ هم نمی‌توانم بگویم، بنابراین ترجیح می‌دهم مسئولیت ریاست جمهوری را نپذیرم.

رجایی یادآور شد: من دیدم که ظریف دغدغه دینی و آخرت را دارد. در عین حال برداشت من این است که ظریف خود را برای پست ریاست جمهوری ناتوان نمی‌بیند.

مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: بعد از من علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت با ظریف دیدار داشت که این نشان می‌دهد دفتر ظریف این روزها محل رفت‌وآمد شخصیت‌های سیاسی است.

وی ادامه داد: ظریف از محبوبیت خود مطلع است و این جای امیدواری دارد. به او گفتم این روزها اصلاح طلبان و مردم به اسم شما رسیده‌اند و نباید این مقطع را نادیده بگیرید. به او گفتم رهبری شما را قبول دارند و نگرانی از بابت رد صلاحیت وجود ندارد. دعوت مردم را اجابت کنید و تکلیف خود را انجام دهید. نمی توانید در مقابل این دعوت بی تفاوت باشید.

وی یادآور شد: ظریف گفت وقتی از عراق برگشتم دیدم دوستان هشتک "ظریف تنها نیست" راه انداخته‌اند، از آنها خواستم همان نیمه شب آن را متوقف کنند. با این هشتک ظریف در مقابل چه کسی قرار داده می‌شود، نباید من را در مقابل رهبری قرار دهید، آن هشتک را متوقف کردم و گفتم باید مواظب دوگانه‌تراشی مخالفان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
حکایت باپا پس میزنه......بادست پیش میکشه.
عجب روزگاری.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین