کد خبر: ۷۰۸۹۴۲
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
این خبر به روزرسانی شده است

دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ احمدی‌نژاد و وزرای قدیم نامزد شدند

دومین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی آغاز می‌شود که بر اساس آمار روز گذشته وزارت کشور، نزدیک به ۶۰ نفر از داوطلبان نامزدی برای ثبت نام به تالار بزرگ وزارت کشور مراجعه کردند.
دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ احمدی‌نژاد و وزرای قدیم نامزد شدند
آفتاب‌‌نیوز :

روز دوم ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز شد و داوطلبان از گروه‌های و جریان های سیاسی و نیز شهروندان عادی به منظور ثبت نام در این رقابت‌ها به تالار وزارت کشور مراجعه می‌کنند.

بر اساس اعلام «سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نخستین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تعداد ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه کردند. به گفته موسوی تعدادی از پرونده‌ها نقص مدرک داشتند که فرصت مجددی به داوطلبان داده شد تا پایان دوره ثبت نام مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند. دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: عملیات ثبت نام به مدت چهار روز دیگر انجام خواهد شد و در نهایت در روز ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

محمد حسن نامی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات، وهاب عزیزی دبیر کل جبهه جهادگران ایران اسلامی، سردار سعید محمد، حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات از چهره‌های سیاسی بودند که روز گذشته در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

احمدی نژاد پیشین داوطلب نامزدی در انتخابات شد

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق با هیات همراه در وزارت کشور حاضر شد و در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد. «علی اکبر جوانفکر» و «احمد علیرضا بیگی» وی را همراهی می کردند. رییس جمهوری پیشین پس از نام نویسی در انتخابات با اشاره به شناسنامه خودگفت: شناسنامه اصل اصل است و ملت ایران پیروز است.

احمدی نژاد همچنین زمان ثبت نام درباره حضور در اتاق کنفرانس برای مصاحبه گفت: اجازه دهید ثبت نام کنم ببینیم اصلا مدارکم را به رسمیت می شناسند یا نه. رییس دولت دهم در پاسخ به اینکه کابینه شما همان کابینه دولت قبل است، گفت: من خودم جوانم.

مجتبی ثمره هاشمی، مرتضی تمدن و جلیل احمدی نژاد (برادر) از دیگر همراهان وی بودند.

رییس دولت دهم با حضور در محل نشست خبری، بدون پاسخ به پرسش های خبرنگاران؛ مدعی شد که عده ای به فکر مهندسی انتخابات هستند و برخی را رد صلاحیت می کنند و می‌خواهند کسی که خود تایید کرده اند رای بیاورند که این خلاف مصالح مردم است.

رییس دولت های نهم و دهم گفت: باید اجازه دهند همه اشخاص مدنظر مردم در معرض رای مردم قرار بگیرند.

پیش از حضور رییس جمهوری سابق در تالار وزارت کشور شماری از طرفداران داوطلبی محمود احمدی نژاد مقابل تالار بزرگ وزارت کشور تجمع کرده بودند که از سوی نیروی انتظامی مستقر به آرامی متفرق شدند. میان این این افراد که تعداد آن ها بین ۱۰ تا ۱۵ نفر تخمین زده می شد خانم جوانی در حمایت از رییس جمهوری پیشین کفن پوشیده بود.

نیروی انتظامی مستقر در وزارت کشور با ادامه راهپیمایی و شعارهای طرفداران احمدی نژاد و برهم خوردن نظم نام نویسی مجبور به متفرق کردن آن‌ها شد. رییس جمهوری پیشین برخلاف اعلام وزارت کشور مبنی بر همراهی داوطلب از سوی یک نفر به دلیل شرایط کرونایی با تعداد بالایی از همراهان وارد محل ثبت نام در وزارت کشور شد.

در واکنش به این اتفاقات روح‌الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور طی گفت وگو در اتاق سیاست ایران در کلاب هاوس، درباره عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی احمدی نژاد و طرفدارانش در هنگام ثبت‌نام، اظهار داشت: متاسفانه شاهد بودیم علی‌رغم تمام تلاش‌ها از سوی عوامل اجرایی برای رعایت پروتکل ها، این پروتکل‌ها از طرف احمدی نژاد نقض شد و فیلم های منتشره نشان می‌دهد درگیری ایجاد شد.

وی افزود: انتظار می‌رود از کسانی که داعیه‌دار تصدی مسئولیت خطری برای اجرای قانون هستند، حداقل ضوابط و مقررات در هنگام ثبت‌نام را رعایت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم داوطلب نامزدی انتخابات

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شد.

نایب رییس مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

«سیّد امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نایب رییس مجلس با حضور در تالار وزارت کشور، به عنوان داوطلب نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. قاضی زاده هاشمی پیش از حضور در ساختمان وزارت کشور در مرقد امام خمینی (ره) و مزار علی اصغر زارعی نماینده فقید مجلس در بهشت زهرا (س) حضور یافته بود. نایب رییس مجلس با همراهی دخترش، اکبر رنجبرزاده نماینده دور دهم و ابوالفضل ابوترابی نماینده دور یازدهم در تالار وزارت کشور حضور یافت.

قاضی زاده هاشمی پس از ثبت نام با اشاره به اینکه دولت آینده وی هم نظریه و هم گفتمان و رفتار تحولی که دنبال می‌کند؛ گفت: برنامه اجرایی چه به لحاظ راهبردی و چه به لحاظ اجزای اجرایی کاملاً روشن است و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و امیدوارم در این دوره به جای شعارها برنامه ها و باورها مورد موضوع بررسی مردم قرار بگیرد تا اثبات کنند هم برای مردم برنامه‌های اجرایی دقیق داریم.

وزیر پیشین ورزش و جوانان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

«محمد عباسی» هم با حضور در وزارت کشور به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت نام در سخنانی گفت: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم، نگران از هم پاشیدن خانواده به دلیل شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم. نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند وارد نشوند. هرچند مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

ثبت نام وزیر سابق نفت در انتخابات ریاست جمهوری

رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم با حضور در تالار وزارت کشور به صورت رسمی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی پس از ثبت نام گفت: بیشتر توسعه در صنعت نفت کشور درست در زمانی اتفاق افتاد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کشور ایران واقع شد. معتقدم به دولتی مقتدر انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان با حضور افراد با صلاحیت با تجربه به دور از سیاست زدگی نیاز داریم.

حضور قاسمی با گلی در دست و شعارهای برخی هواداران وی پس از ثبت نام هم از نکات جالب توجه ثبت نام وزیر پیشین نفت بود.

نماینده اسبق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

«حسن سبحانی» نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی در تالار وزارت کشور حاضر شد و در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی شعار انتخاباتی خود را «اقتصاد بدون ربا» اعلام و تاکید کرد: برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی در انتخابات حاضر می شوم.

رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی داوطلب انتخابات شد

محمد شریف ملک‌زاده مشاور محمود احمدی نژاد و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دهم با حضور در تالار وزارت کشور به صورت رسمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد.

دیپلمات پیشین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

«محمد حسن قدیری ابیانه» دیپلمات پیشین با حضور در ساختمان وزارت کشور دواطلبی خود را برای نامزدی در انتخابات ثبت کرد. وی پس از پایان ثبت نام تاکید کرد؛ در راستای اهداف و آرمان‌های نظام حرکت خواهیم کرد.

قدرتعلی حشمتیان داطلب نامزدی در انتخابات شد

قدرتعلی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران هم امروز با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کرد.

حشمتیان شعار خود را «آسایش دو گیتی، نه افراط نه تفریط» اعلام و تاکید کرد: به عنوان سرباز وطن به انتخابات ورود کردم.

ثبت‌نام‌های متفاوت

علی رنجبر فرزند شهید دفاع مقدس از نخستین شهروندان عادی و ثبت نامی‌های متفاوتی بود که در تالار وزارت کشور دلیل حضور خود در انتخابات را مبارزه با بی‌عدالتی و سوء استفاده در کشور اعلام کرد. شهروند دیگری اولویت دولت آینده خود را حمایت مردم، برای مردم در کنار مردم اعلام کرد و گفت رییس جمهور باید مسئولیت پذیر باشد.

شهروند دیگری با این خواسته عجیب که می‌خواهم ریاست جمهور برود طبیعت بیاید مدعی شد تا ٢٠ سال دیگر منابع و زمین و دریای خزر تمام می‌شود.

خانم دیگری که خود را عضو هیات علمی وزارت بهداشت معرفی کرد، از اعلام سن خود امتناع و هدفش را احقاق حقوق زنان و رفع تبعیض زنان در ادارات دولتی اعلام کرد.

لیدر سابق تیم ملی فوتبال ایران با شعار روزی ایران بهتر می شود؛ در ساختمان وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات حاضر شد. ناصر غضنفری، خبرنگار هم میان ثبت نامی‌های امروز بود که شعار انتخاباتی خود را "مبارزه با فساد درگرو احیای جمهوریت" اعلام کرد.

نویسنده حوزه کودک و نوجوان با شعار ارز یک هزار تومانی و یارانه دلاری برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شد. دندانپزشکی با هدف خدمت به جمهوری اسلامی ایران و مردم شهیدپرور، حقوقدانی با شعار دولت حمایت از مردم هم در انتخابات ثبت نام کردند. همچنین «سیدحسین حسینی» کوه کمری مدیر مسوول موسسه پیام سبز کوثر هم به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور حضور یافت.

امروز خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران هم از دیگر ثبت نامی های بعدازظهر روز دوم ثبت نام بود.

داوطلبی هم با سربند سبز در تالار وزارت کشور حضور یافت و هدف خود را از این حضور مبارزه با ظلم و دزدی اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
13
15
احمدینژاد مردود است.
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
مرد است نه مردود!
طرفدار وی نبودم اما در اینکه تنها مرد جربزه دار سیاست ایشان هستند هیچ شکی ندارم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
آقا شهرام شما یکی از اون ..... هستی که اگر صد بار هم از یک سوراخ گزیده بشی باز هم تنبیه نمیشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
2
26
رای بی رای .
پاسخ ها
بلبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
اگه احمدی نژاد نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
2
19
امروز هم محسن رضایی میرقاید نیاید باید رفت دنبالش بنده خدا تو خونه زانوی غم بغل کرده کسی نرفته شاه داماد انتخابات را بیاره به جای عروس خودش رفته گل بچینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
میخواهد زمانی بیاید که یک عملیات فریب طراحی کرده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
اقای رضایی حتما میاد فکر میکنه دیر بیاد بیشتر تو چشمه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
8
15
تازگیها از احمدی نژاد خوشم میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
فقط شعار مي دهد. عملكردش در هشت سال رياست جمهوري خيلي بد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
2
4
احمدی نژاد بایدزندانی می شد با آن افتضاح 8ساله اش.
ناشناس
|
Austria
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
2
3
عوامفریب آمد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
1
مردم گول این بازیهارونمیخورن
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
اتفاقا گول میخورند و خوب هم میخورند ما حافظه تاریخی نداریم کسی الان اواخر ریاست جمهوری محمود را یادش میاید زمانی که نفت بشکه ایی صد و بیست دلار بود ولی اوضاع اقتصادی مردم چطور شده بود با این یارانه دادن و وعده افزایش آن عده ائی بدبخت بیکار را دور خودش جمع کرده با نفت بشکه ائی ۱۲۰ دلار چهل و پنج هزار تومان به مردم داد الان بدون نفت میخواهد دو ونیم میلیون بدهد دروغ هرچقدر بزرگتر باور پذیر تر
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
4
این روش ها قدیمی شده دیگه
به همه گفتند برید به میدان انتخابات
هر چی خواستید بگید آزادید
وظیفه تون ایجاد شور و شوق است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
1
9
چقدر این احمدی نژاد این اواخر فکرش به فکر مردم نزدیک شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
4
7
الان می گوید مردم، آن موقع می گفت خس و خاشاک. خب ....... فردا چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
3
4
جلو احمدی نژاد را روزی با فرعون میشد گرفت الان بولدوزر هم توانش را ندارد یاد جمله معروف مرحوم هاشمی افتادم نوشت سرچشمه را شاید گرفتن با پیل چو پرشد نتوان گرفتن با پیل
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
4
3
امید مردم ظریف .
او نبود جنگ بود .
ظریف نیاد .
کسی نمیاد .
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
2
سلام بر همگان .ذوق وشوق انتخاباتی را کجا ببینیم؟
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
3
3
بار اطلاعاتی سیاست بین الملل و زبان بین الملل ,
ظریف در منطقه بی نظیر است .
ظریف مظهر اعتدال و متدین و هماهنگ با بالا دستی ها و محبوب همتاها و ذهن توانا سامان ده سازمان .

انهایکه نمی خواهند رای دهند ,
ظریف باشد اول صف حاضرند .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
1
6
احمدی‌نژاد هیچ شانسی برای تأیید صلاحیت نداره و قطعاً رد صلاحیت میشه. احمدی‌نژادِ الآن با احمدی‌نژاد سال ۸۴ خیلی فرق داره. احمدی‌نژاد قبلاً به ولایت فقیه اعتقاد داشت ولی الآن نداره.
پاسخ ها
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
دقیقا تازه فهمیده که رئیس جمهور یعنی چی؟تازه میخواد رئیس جمهور باشه نه تدارکاتچی... ولی به نظر دیگه دیره،بهرحال ما که رای نمیدیم،ضمن اینکه هرگز هم به یکی مثل احمدی نژاد رای نمیدادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
1
3
استخدام تدارکاتچی
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
اینهایی آمدند و رفتند غافل از اینکه پلهای پشت سرشان خراب کردند دیگه پلی نمانده ازش عبور کنیم تابرسیم به صندوق رأی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین