کد خبر: ۷۰۹۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲

کاخ سفید با حمایت از رژیم صهیونیستی:به دنبال کاهش تنش هستیم

سخنگوی کاخ سفید با تکرار حق دفاع از خود برای رژیم صهیونیستی مدعی شد برای کاهش تنش در سرزمین‌های اشغالی و دستیابی به صلح تلاش می‌کنیم.
کاخ سفید با حمایت از رژیم صهیونیستی:به دنبال کاهش تنش هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی در نشست خبری روز جمعه خود درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزود: هدف رئیس جمهوری، دولت و تیم امنیت ملی آمریکا، فعالیت برای کاهش تنش و صلح است.

وی ادامه داد: این در هر گفت‌وگویی که ما داشته‌ایم از رئیس جمهوری تا سطوح پایین‌تر و گفت‌وگوهایی که در حال انجام است از قبیل مقامات فلسطین، اسرائیل، مصر و تونس و خیلی‌های دیگر که بر حماس نفوذ دارد، تمرکز بر کاهش تنش است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: ما در حال تعامل نزدیک هستیم و گفت‌وگوهای زیادی داشته‌ایم که شاید علنی هم نباشد که شاید مسیر بهتری برای دستیابی به کاهش تنش در زمین است.

ساکی درباره اظهار نظر بایدن مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی واکنش قابل ملاحظه‌ای نداشته است هم گفت: رئیس جمهوری باور دارد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. اگر کمی از نگاه سیاسی دور شویم، آنچه که در صحنه اتفاق می‌افتد روشن می‌شود.

وی توضیح داد: از دست رفتن جان‌ها، از دست رفتن جان کودکان و خانواده‌ها از طرف فلسطین و اسرائیل. این یک شرایط غم‌انگیز ناباورانه و وحشتناک است. این واکنش انسان‌دوستانه ما نسبت به چیزی است که می‌بینیم.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: رئیس جمهوری و بسیاری از تیم او که برای دهه‌ها در مساله خاورمیانه فعالیت داشته‌اند و همچنین می‌دانیم که برخی مواقع این گفت‌وگوها به صورت غیرعلنی بوده است تا به طرز موثرتری به نتیجه دست یابیم. این چیزی است که ما بر آن تمرکز داشتیم.

ساکی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید اسرائیل با خویشتنداری رفتار کرده است، گفت: به یاد داشته باشید که اسرائیل حق دفاع از خود دارد و ما از هر ابزاری برای کاهش تنش در آنجا استفاده می‌کنیم.

وی بدون توجه به جنایات صهیونیست‌ها از کشتن بی‌گناهان فلسطینی تا غصب زمین و تخلیه اجباری آنها از منازل اجدادی خود، جنبش مقاومت فلسطین حماس را یک سازمان تروریستی دانست و مدعی شد که نشان‌دهنده دیدگاه مردم رنج دیده از این خشونت‌ها نیست. هیچ توجیهی برای شلیک یکهزار و ۵۰۰ راکت از سمت حماس به اسرائیل نیست.

این مقام آمریکایی در حالی حماس را یک گروه تروریستی می داند که تلاش واشنگتن در سازمان ملل متحد برای تصویب قطعنامه حتی در مجمع عمومی علیه حماس به نتیجه نرسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین