کد خبر: ۷۰۹۸۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری خبر داد

کرایه اتوبویس هم گرانتر شد

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور از افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری در پی تصویب دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در شورای عالی هماهنگی ترابری کشوری خبر داد.
کرایه اتوبویس هم گرانتر شد
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد و بر این اساس نرخ کرایه‌های بین شهری افزایش خواهد یافت.

احمدرضا عامری  در این باره اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل باید در وهله نخست نرخ تورم سالیانه مرتبط با بخش حمل‌ونقل را در سال گذشته از بانک مرکزی استعلام گرفت و براساس آن نرخ کرایه‌ای مشخص پیشنهاد داد تا تصویب و ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون از بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم نرخ تورم سال گذشته در بخش حمل‌ونقل را اعلام کند، افزود: برخی گمانه‌زنی‌ها و استعلام‌های دریافت شده حاکی از تورم هشتاد درصدی سال گذشته در بخش حمل‌ونقل است که بر این اساس می‌توانیم تا این میزان قیمت را افزایش دهیم اما مردم توان این میزان افزایش را ندارند.( مسئولان همیشه هنگام گران کردن یک کالا یا خدمات می‌گویند کمتر از تورم قیمت‌ها را افزایش دادند تا به مردم فشاری نیاید)!

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: در حال حاضر نیز نرخ بلیت اتوبوس بین‌شهری کمتر از یک چهارم قیمت تمام شده است و شرکت‌های حمل و نقل و مالکان و رانندگان اتوبوس در زیان به سر می‌برد و خاص بودن شرایط در حوزه حمل و نقل سبب شده تا نتوانیم نرخ آن را افزایش دهیم.

عامری با اشاره به اینکه به زودی قیمت بلیت اتوبوس بین‌شهری افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: بر اساس نظر کارشناسان این بخش نرخ کرایه اتوبوس بین‌شهری به طور متوسط حدود ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر کیلومتر است در حالی که هم اکنون نرخی کمتر از ۱۰۰ تومان در حوزه حمل و نقل بین‌شهری اعمال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
1
روحانی داره زورآخرش رومیزنه برای برهم زدن آرامش کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
1
در همين تهران مي دانيد اين چند روزه چه خبر هست؟ تپ سي و اسنپ در داخل شهر از شنبه وحشتناك گران كرده اند.
سه هفته كه طرح ترافيك تهران نبود، قيمت ها تقريبا" مثل پارسال بود، ولي اين 3 روز وحشتناك در سطح تهران شده. فاجعه است فاجعه.
اين دو شركت در ابتدا مبالغ معمولي بود، وقتي اكثر آژانس ها تعطيل شده، اينها هزينه هاي وحشتناك بالا برده اند.

اين دروي شهر هست، واي به بين شهري !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
1
خدا راشکر در این مملکت تنها چیزی که ارزان میشود جان مردمان هست وبس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین