کد خبر: ۷۱۰۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
در نامه جمعی از مدرسان دانشگاهی مطرح شد:

"بابک خرمدین را زودهنگام قضاوت نکنید "

جمعی از مدرسان دانشگاهی در رشته های سینما و تئاتر در نوشتاری در پی درگذشت بابک خرمدین (کارگردان و استاد دانشگاه ) مطرح کردند که "از آحاد جامعه¬ ایرانی استدعا داریم با پایان دادن به قضاوت های زودهنگام، به آرامش روح انسانی که به دردناک ترین و فجیع ترین شکل ممکن عالم خاکی را ترک کرد، کمک کنند."
آفتاب‌‌نیوز :

در این نامه که اسامی امضا کنندگان آن، نزد این خبرگزاری محفوظ است، آمده است:

"به نام خالق هستی بخش

ما امضا کنندگان این متن، به عنوان همکاران دانشگاهی مرحوم آقای بابک خرّمدین اعتراض خود را نسبت به نشر اتهاماتی علیه وی که موجب ترسیم چهره ای منفی از ایشان در جامعه ملتهب از مواجهه با این فاجعه شده است، اعلام می داریم.

ما به عنوان همکاران دانشگاهی ایشان اعلام می کنیم شخصیتی که از بابک خرّمدین می شناختیم انسانی متین، مؤدب، بی حاشیه، منطقی و متعهد بود. ایشان فردی اندیشمند و مدرّسی مجرّب و بسیار محبوب بود. لذا هرگز در اندیشه مان چنین تصویری که از وی ساخته شده، جای نمی گیرد.

در واقع نمی توانیم بر اساس صحبت های پدر ایشان، باور کنیم که این مرد محجوب دانشگاه، آن هتّاکِ جفاپیشه خانه و خانواده باشد. آنانی که وی را در محیط خانواده می شناختند نیز این تصویر را مردود می انگارند. مگر او به عشق خانه و خانواده ترک غربت نکرد و به وطن بازنگشت؟ پس چگونه در مخیّله آدمی می گنجد که او برای آزار والدین اش رجعت کرده باشد؟

حرف ما این است، حتّی در صورتی که به فرض محال، آنچه راجع به مرحوم خرّمدین ذکر شده درست باشد، باز هم اشاعه این اخبار در این حال و احوال، دونِ شأن انسانی است و تنها روح آزرده این دوستِ فقید را آزرده تر می کند. چگونه به این راحتی اجازه انتشار خصوصی ترین مسائل زندگی آدم ها، آن هم برگرفته از تحقیقات مقدماتیِ چنین پرونده پرشبهه ای داده می شود؟ آیا جمیع مسؤولان محترمی که بی شک با دقت در حال واشکافی ماجرا هستند، نباید حافظ این اطلاعات می بودند و مانعِ نشرشان می شدند؟ یا رسانه ها نباید تعهدی در این زمینه احساس می کردند؟

لذا با عنایت به آنچه ذکر شد، ضمن اعتراض به این شیوه خبرپراکنی که چهره ای منفی از این مرد خوبِ دانشگاهی در بین مردم ساخته، از آحاد جامعه ایرانی استدعا داریم با پایان دادن به قضاوت های زودهنگام، به آرامش روح انسانی که به دردناک ترین و فجیع ترین شکل ممکن عالم خاکی را ترک کرد، کمک کنند.
خداوند به داد همه ما برسد..."

بابک خرمدین هفته قبل آن طور که پدر و مادرش اعتراف کرده اند، به دست آنها کشته شده است و پدر و مادر پس از دستگیری به قتل دختر و دامادشان در چند سال قبل تر هم اعتراف کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین