کد خبر: ۷۱۰۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:

اسامی نامزد‌های تائیدصلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شد

نامه اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته به وزارت کشور ارسال شد. روح الله جمعه‌ای نیز در توئیتی گفت: اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری به رسانه ها که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند فقط به عهده وزارت کشور است.
اسامی نامزد‌های تائیدصلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شد
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که از دیروز برخی رسانه‌های وابسته به نهادهای خاص، مدعی دسترسی به لیست نامزدهای تائیدصلاحیت شده بودند و اسامی آنها را نیز منتشر کردند، مشاور وزیر کشور گفته بود شورای نگهبان لیست نامزدها را به وزارت کشور نداده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اما امروز عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته است: دیشب نامه اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور ارسال شده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در شورای نگهبان به پایان رسید. اعضای شورای نگهبان دیروز درباره برخی داوطلبان ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آن‌ها را شنیدیم.

اسامی نامزدها را فقط وزارت کشور اعلام می‌کند

به گزارش وزارت کشور، روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور در خصوص روند اعلام اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی نوشت: برابر ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند به رسانه‌ها فقط به عهده وزارت کشور است. هرگونه تخطی از قانون، تخلف مشهود انتخاباتی محسوب می‌شود.

گفتنی است که خبرگزاری اصولگرای فارس، دیروز مدعی دسترسی به لیست نامزدهای تائید صلاحیت شده انتخابات شده بود. این خبرگزاری از تائید صلاحیت رئیسی، رضایی، جلیلی، زاکانی، قاضی زاده هاشمی، همتی و مهرعلیزاده خبر داده بود.

ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح می کند «وزارت کشور موظف است پس از وصول نظریه شورای نگهبان اسامی نامزدهای ریاست جمهوری را با استفاده از وسایل ارتباط جمعی ظرف مدت ۲ روز به اطلاع مردم سراسر کشور برساند.»

کدخدایی: هفت نفر از نامزدها تایید صلاحیت شدند

سخنگوی شورای نگهبان نیز از تایید صلاحیت ۷ نفر از کاندیداها خبر داد.

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: فقط ۷ نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورا تایید صلاحیت شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها برای رد یا تایید صلاحیت برخی افراد گفت: از این موضوع اطلاع ندارم. اسامی را باید وزارت کشور اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
از آنجا که پیشتر می‌دانستیم که آن هفت نفر چه کسانی هستند وَ همچنین چه کسی «رئیس» آن هفت نفر خواهد شد! عنایت فرموده قبول زحمت نمایید طی یک بخشنامه ایشان را به عنوان رئیس جمهور اعلان و در این وانفسای اقتصادی و مصيبت نامه‌ کرونا حداقل یک عمل خیر انجام داده باشید. مبارکتان باشد، انشاءالله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین