کد خبر: ۷۱۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
تبلیغات

ساخت انواع چیلر و سردخانه در آبگین تهویه

در هنگام مقایسه قیمت باید به هزینه‎های نگهداری و تعمیرات، طول عمر مفید دستگاه، ضریب عملکرد و مصرف برق و آب چیلر نیز توجه داشت و همه آن‎ها را در برآورد نهایی در نظر گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت مهندسی طراحی و ساخت تجهیزات تهویه مطبوع و سرمایشی آبگین تهویه فعالیت خود را در سال ۱۳۸۸ آغاز نمود. رویکرد گروه صنعتی آبگین تهویه از همان ابتدا، طراحی و ساخت تجهیزات با کیفیت بالا و در سطح دستگاه‎‌های وارداتی با قیمت منطقی و گارانتی بدون قید و شرط و همچنین خدمات پس از فروش در تمام ایام سال بوده است. در راستای تحقق بخشیدن به این هدف، شرکت آبگین تهویه اقدام به جذب نیرو‌های متخصص و مجرب در حوزه صنعت تهویه مطبوع و تبرید نمود و همگام با طراحی و محاسبه دقیق و علمی تجهیزات، از تجربه فنی و صنعتی پرسنل خود نیز در تولید تجهیزات با کیفیت بالا و عملکرد قابل قبول بهره می‎‌برد.

شرکت مهندسی آبگین تهویه در زمینه طراحی تجهیزاتی از قبیل انواع چیلر تراکمی، هواساز، هواساز هایژنیک، ایرواشر، روف تاپ پکیج، پکیج یونیت سرمایشی و گرمایشی، برج خنک کننده، سردخانه، فن فیلتر باکس جهت پروژه‎‌های مسکونی و آپارتمانی، تجاری و اداری، صنعتی، فرهنگی و ورزشی فعالیت دارد.

ساخت انواع چیلر و سردخانه در آبگین تهویه

این شرکت تمام توان خود را در راستای جذب اعتماد مشتریان خود بکار برده است و شاهد این ادعا، همکاری مستمر مشتریان بعد از تجربه یک بار همکاری با شرکت آبگین تهویه می‌‎باشد.

فعالیت گسترده در رسانه‎‌های مختلف و به اشتراک‌گذاری مطالب آموزشی در زمینه سیستم‎‌های تهویه مطبوع و سرمایشی با هدف بالا بردن آگاهی و سطح اطلاعات مشتریان، دانشجویان و مشاورین محترم و آشنایی آنان با تکنولوژی‎‌های روز دنیا گاهی مهم در جهت تعامل سازنده و مستمر بین شرکت و جامعه مهندسین و صنعتگران می‎‌باشد.

شرکت آبگین تهویه همچنین نوآوری‎هایی در زمینه طراحی و تولید سیستم‎های برودتی جهت کاربری‎های صنعتی خاص در صنایع شیمیایی و دارویی داشته است که به صرفه‎جویی ارزی و جلوگیری از واردات بی‎رویه سیستم‎های سرمایشی و همچنین خودکفایی در این زمینه شده است.

ساخت انواع چیلر و سردخانه در آبگین تهویه

سردخانه

یکی از مهم‎ترین دغدغه‌‎های بشر، نگهداری و ذخیره‌‎سازی محصولات و مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن‎ها بوده است.

امروزه با وجود تجهیزی بنام سردخانه این نگرانی بطور کامل برطرف شده است.

سردخانه تجهیزی است که با کاهش و ثابت نگهداشتن دما شرایط را برای نگهداری و ذخیره سازی مواد غذایی مهیا می‎کند.

سردخانه‌‎ها بطور کلی در دو نوع آمونیاکی و فریونی طراحی و تولید می‎‌شوند. از سردخانه آمونیاکی جهت تأمین ظرفیت‌‎های سرمایشی بالا و از سردخانه فریونی جهت ساخت سردخانه در طیف گسترده‎ای از ظرفیت برودتی استفاده می‎شود. در این بین استفاده و کاربرد سردخانه‌‎های فریونی بسیار بیشتر می‎‌باشد.

ساختار سردخانه فریونی بر اساس سیکل تبرید تراکمی می‎‌باشد. این نوع سردخانه مجهز به چهار قسمت اصلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و اکسپنشن ولو یا شیر انبساط می‎باشد. برای بالا بردن راندمان و ضریب عملکرد سیستم و همچنین کنترل و حفاظت اجزای اصلی از قطعات، شیرآلات، انواع سوئیچ‌‎ها، تابلو برق و قطعات کنترلی دیگر استفاده می‎‌شود.

سردخانه‌‎ها از نظر رنج دمایی در دو رنج بالای صفر و زیر صفر طراحی و تولید می‎‌شوند.

از سردخانه بالای صفر برای نگه‌داری کوتاه مدت مواد غذایی و ذخیره سازی انواع میوه و محصولات کشاورزی استفاده می‎شود و از سردخانه زیر صفری جهت ذخیره سازی بلند مدت مواد غذایی از جمله گوشت و مرغ و محصولات شیلات استفاده می‎‌شود.

از منظر ابعاد و اندازه و ظرفیت بارگیری، تقسیم بندی سردخانه‌‎ها متفاوت است.

سردخانه کوچک یا اتاقی که معمولاً مورد استفاده در فروشگاه‎ها و رستوران‎ها و مطبخ‎ها می‎باشد، سردخانه کانکسی یا کانتینری که قابلیت جابجایی دارد و معمولاً بر روی شناور‌ها و سکو‌های نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سردخانه‎‌های صنعتی که دارای ابعاد و اندازه بزرگ و ظرفیت سرمایشی و بارگیری بسیار زیادی هستند که معمولاً به صورت رک طراحی و ساخته می‎شوند.

علاوه بر سیستم و تجهیزات تولید سرمایش در سردخانه، مهم‎ترین بخش دیگر آن بدنه سردخانه بوده که می‌‎بایست با عایق‎های مناسب در تمام وجوه دیوار سقف و کف پوشش داده شود. امروزه استفاده از ساندویچ پانل با عایق پلی یورتان بیشترین مورد کاربرد را در ساخت بدنه انواع سردخانه دارد.

ساخت انواع چیلر و سردخانه در آبگین تهویه

قیمت چیلر

یکی از مهم‎ترین مواردی که در انتخاب یک دستگاه چیلر مورد توجه و بررسی مشتریان قرار می‎‌گیرد قیمت چیلر است.

قیمت یک دستگاه چیلر به موارد متعددی بستگی دارد و عوامل مختلفی در تعیین و قیمت گذاری یک دستگاه چیلر تأثیرگذار هستند.

از همین رو در انتخاب یک دستگاه چیلر می‎بایست همه موارد مؤثر در مقایسه لحاظ گردد و با یکسان سازی مشخصات دستگاه‌‎ها قیمت آن‎ها مورد مقایسه و تحلیل قرار گیرد.

اولین مورد مهم در مقایسه دو دستگاه چیلر نوع آن است. چیلر‌ها بطور کلی در دو نوع جذبی و تراکمی طراحی و تولید می‎شوند. چیلر‌های جذبی در انواع تک اثره، دو اثره، شعله مستقیم، بخار و آب گرم و چیلر تراکمی در انواع هوا خنک، آب خنک با انواع کمپرسور سانتریفیوژ، اسکرو، پیستونی و اسکرال طراحی و تولید می‎‌شوند.

گام بعدی ظرفیت سرمایشی چیلر است و در هنگام برآورد و مقایسه قیمت می‌‎بایست چیلر‌ها با ظرفیت سرمایشی یکسان را مورد بررسی قرارداد.

در چیلر تراکمی نوع کندانسور، نوع اواپراتور، نوع کمپرسور، نوع شیر انبساط یا اکسپنشن ولو، نوع تابلو برق کنترل چیلر، مشخصات اقلیمی محل نصب دستگاه، دمای آب مورد نیاز و دمای هوای محیط و همچنین کاربری دستگاه تأثیرات مستقیم و مؤثری در قیمت گذاری دارند.

در این بین چیلر تراکمی نوع سانتریفیوژ دارای قیمت بالاترو چیلر تراکمی آب خنک با کمپرسور اسکرال دارای قیمت پایین‎تری می‎باشد و سایر انواع چیلر تراکمی با مشخصات متنوع در این بین قرار می‎گیرند.

در هنگام مقایسه قیمت باید به هزینه‎‌های نگهداری و تعمیرات، طول عمر مفید دستگاه، ضریب عملکرد و مصرف برق و آب چیلر نیز توجه داشت و همه آن‎ها را در برآورد نهایی در نظر گرفت.

شرکت آبگین تهویه برای راحتی مشتریان در مقایسه هرچه دقیق‎تر و صحیح‎تر چیلر‌ها پیشنهاد فنی کاملی به همراه خروجی نرم‎افزار‌های طراحی قطعات ارائه می‎دهد که این امر در راستی آزمایی و برآورد دقیق بسیار مؤثر و کمک کننده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین