کد خبر: ۷۱۳۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

نماینده مجلس: سعید جلیلی اصلح است/ ۳۲ سال عقب‌گرد را ۴ ساله جبران می‌کنیم

نماینده تهران در مجلس شورای اسلام با بیان اینکه ریل مدیریت اجرایی کشور که به لحاظ جریان‌شناسی نام آن را «الگوی تکنوکرات» می‌گذارم باید تغییر اساسی کند گفت: ساختار باید اصلاح شود و سیستم‌های معیوب بازسازی شوند.
نماینده مجلس: سعید جلیلی اصلح است/ ۳۲ سال عقب‌گرد را ۴ ساله جبران می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

روح‌الله ایزدخواه در گردهمایی حامیان سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در پارک مردم همدان با تأکید بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات و گزینش اصلح اظهار کرد: این انتخابات را نباید یک تغییر سیاسی صرف بدانیم چون به دلایلی می‌تواند نقطه عطف باشد، نباید این طور به ماجرا نگاه کنیم که صرفا مدیرانی بروند و مدیران دیگری مسئولیت بپذیرند.

وی با بیان اینکه این دوره نمی‌توان با مکانسیم‌های معمولی رایج در انتخابات‌ گذشته وارد شد و اگر حواسمان جمع نباشد و دقت کافی نداشته باشیم راه به جایی نمی‌بریم گفت: بناست تغییری رخ دهد و باید حواسمان باشد زیرا ممکن است با انتخاب نادرست چند سال دیگر کشور را درگیر مشکل و آسیب‌ کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه باید آن ریلی که در عرصه اجرایی ادامه داشته تغییر یابد افزود: ممانعت از ادامه مسیر اصیل انقلاب اسلامی و ایجاد یک بدیل و جایگزین کاذب برای آن باعث شد که امروز با مشکلات فعلی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم با تمام منابعی که کشور دارد، اقتصاد در دست مردم نیست و مردم آسیب‌های آن را تحمل می‌کنند افزود: اقتصاد در جای دیگر است؛ یا در چارچوب‌های دولتی گیر افتاده، یا در دست سرمایه‌داران، سفته‌بازان و سوداگران افتاده و یا منابع هرز می‌رود، یعنی ظرفیت‌ها وجود دارد اما خوابیده است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه قرار بود مردم در اقتصاد عاملیت پیدا کنند و کار در دست آنها باشد، اما این طور نیست عنوان کرد: این مبحث که متخصصان زیادی بیکارند، سرمایه‌داران پول خود را در مسیر تولید نمی‌برند و فرصت‌های بزرگ توسعه اقتصادی خوابیده، همه به معنای این است که مردم در صحنه اقتصاد نیستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه خروجی‌های دانشگاه به اقتصاد و توسعه کشور نمی‌رسد گفت: نقدینگی جز تولید تورم خاصیت دیگری برای کشوری ندارد؛ اگر هر کشوری این میزان یعنی روزی ۲ هزار میلیارد تومان خلق نقدینگی داشت، برای منابع مالی نباید تولید معطل می‌ماند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلام با تأکید بر اینکه ریل مدیریت اجرایی کشور که به لحاظ جریان‌شناسی نام آن را الگوی تکنوکرات می‌گذارم باید تغییر اساسی کند افزود: ساختار باید اصلاح شود و سیستم‌های معیوب بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر این مسیر آن بود که آرمان‌های انقلاب در حاکمیت نیامد، کارها خیلی حاشیه‌ای پیش رفت و عدالتی که قرار بود زیربنای امور جمهوری اسلامی باشد، نبود گفت: فرموده مقام معظم رهبری این است که از عدالت عقب مانده‌ایم که باید نسبت به تحقق آن اقدام صورت گیرد.

ایزدخواه با بیان اینکه مردم به دنبال این بودند که طاغوت از بین رود و طاغوت سیاسی از بین رفت اما طاغوت اداری از بین نرفت افزود: امروز کار مردم راحت نیست و همچنان دچار نظام ارباب رعیتی اداری هستیم.

وی با بیان اینکه این موضوع در فرهنگ و فضای رسانه نیز صادق است افزود: باید پرسید صدا و سیمایی که دانشگاه ملی است آیا محصولات کیفی برای فرهنگ جامعه ارائه داده؟ که اینطور نبوده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لزوم تغییر باید این نگاه را داشت نه اینکه حزبی شکست خورده و بخواهیم حزب دیگر و مدیران دیگری را جایگزین کنیم خاطرنشان کرد: انتخابات را به مناسبت‌های سیاسی و احزاب تقلیل ندهیم که اگر با این نگاه به آن بنگریم، انتخاب هم منحرف و تشخیص نیز طور دیگری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است به مردم امیدبخشی بدهیم باید واقعیات را بگوییم گفت: مردم گلایمند هستند و حق هم دارند که امروز شاکی باشند، اما تغییر شدنی است زیرا ظرفیت کشور برای تغییر اساسی آماده است.

ایزدخواه با بیان اینکه به قول شهید سلیمانی فرصتی که در تهدید است در فرصت نیست اظهار کرد: ما هیچ وابستگی به جناح، اشخاص و چهره‌ها نداریم و مطالبه ما باید شفاف باشد، اینکه دنبال چه هستیم، برای چه تلاش می‌کنیم و از دولت چه می خواهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید خواسته مشخص باشد و جریان مطالبه‌گر بداند که از نامزد مورد حمایت خود چه می‌خواهد گفت: اگر می‌گوییم آقای جلیلی اصلح است مطالبات و اهداف ما مشخص است، از روزی که دولت خود را آغاز کند نیز روزانه از او مطالبه می‌کنیم زیرا شاخص‌ها مشخص است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به تغییر اساسی از جنس سیستمی و ساختاری با حفظ اصول و آمارن‌ها نیاز داریم گفت: آرمان‌های انقلاب همچنان زنده است، بعد از ۴۲ سال از انقلاب، عدالت، آزادی و استقلال خواسته مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردمی شدن و مردمی سازی اداره امور اصل اساسی جهت‌گیری است که کار به دست مردم و هدف‌گیری مبتنی بر مردم باشد و این اتفاق شدنی است گفت: هر اقدام و سیاستی که دولت آینده بخواهد انجام دهد باید این شاخص واضح و مشخص باشد که آیا نافع بوده و این اقدام و سیاست به آحاد مردم تعلق می‌گیرد یا برای یک قشر یا گروه خاص است؟.

ایزدخواه با بیان اینکه با همین مشخصه می‌شود بسیاری از سیاست‌ها یا بخشی از آن را ارزیابی کرد افزود: وقتی آقای جلیلی می‌گوید برای بهره‌مندی عادلانه خانوارها برنامه دارد یعنی هزینه بیت‌المال را متعلق به آحاد مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه در عرصه کشاورزی به کالاهای اساسی نیاز داریم اظهار کرد: فعلا فرض کنید در دانه‌های روغنی ۱۰ درصد خودکفا هستیم و به سرعت نمی‌توان به رشد رسید و حال مشکلی ندارد اما آیا این واردات باید در اختیار ۴۱۰ شرکت باشد و به آنها ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بدهیم که باعث پولدار شدن یک شبه آنها شود و نه فقط آنها بلکه آنهایی که در دولت هستند و پاس گل را به رانت‌خوارها می‌دهند!.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله، کار بیشتر و سالم‌تر صرفا این نیست که سیاسیون ما را به چهار هدف پیش پا افتاده تقلیل بدهند افزود: حرف ما این نیست که دولت ما دولت سالمی خواهد بود و کمتر اختلاس خواهد شد بلکه این است که ۳۲ سال عقب‌گرد را در چهار سال جبران کنیم و اسم آن را جهش و جهاد می‌گذاریم و این کار هدف بلندی را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آقای جلیلی گفته‌اند که مردمی شدن در همه مسائل و اداره امور و اقدامات گفت: ۵۰ درصد جمعیت مردم هیچ خدمتی از بانک دریافت نمی‌کنند، نه حقوق ثابت می‌گیرند که به حساب آنها برود، نه تسهیلات می‌گیرند و نه ضامن دارند که تسهیلات بگیرند و نه تاجرند که بانک با آنها شریک شود اما تورم مخلوق بانک را که ۷۰ درصد به دست بانک‌ها بوده را همه مردم تا آن کپرنشین جنوب کرمان تحمل می‌کنند.

ایزدخواه با اشاره به اینکه نظام معیوب بانکی تغییر معماری می‌خواهد، باید نظام را از نو بسازیم و آقای جلیلی برای این موضوع برنامه دارد افزود: اینها را باید گفت، چرا در مناسبات بی‌محتوای سیاسی گیر می‌کنیم، چرا در حرف‌های خاله زنکی انتخاباتی دچار تشویش می‌شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
اولا که ایشان چند درصد رای مردم تهران را داشته است؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین