کد خبر: ۷۱۴۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

شورای نگهبان: گزارش‌ها درباره کمبود تعرفه صحیح نیست

قائم مقام دبیر شورای نگهبان از بررسی معدود گزارش‌های رسیده در مورد کمبود تعرفه انتخاباتی خبر داد و گفت: گزارش‌ها صحیح نبودند و تعرفه توزیع شده در استان‌ها بیش از صددرصد واجدان شرایط است.
شورای نگهبان: گزارش‌ها درباره کمبود تعرفه صحیح نیست
آفتاب‌‌نیوز :

سیامک ره پیک روز جمعه با حضور در هیات نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران افزود: تعداد تعرفه ها و مقداری که چاپ و در استان ها توزیع شده بیش از صددرصد است و این بدین معناست که بر فرض مثال اگر صددرصد واجدین شرایط هم شرکت کنند، بیش از آن هم تعرفه وجود دارد، بنابراین در زمینه میزان تعرفه مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین اگر تعرفه شعب تمام شود، هم از طریق ناظران و هم عوامل اجرایی و هم سیستم های آنلاینی که وجود دارد، میزان مصرف تعرفه روشن می شود و قبل از بروز مشکل، تعرفه شعب تامین می‌شود.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه اکنون گزارش‌های معدود و محدودی درباره تعرفه آمده، افزود: در کل کشور مشکلی در زمینه تعرفه تاکنون نبوده مگر برخی گزارشاتی که آمده و بررسی شده و درست نبوده است.

ره پیک ادامه داد: همچنین صبح، در یک الی دو ساعت اول انتخابات و در راه اندازی دستگاه های احراز هویت، یکسری اشکالاتی پیش آمده بود که اکنون بسیاری از اشکالات رفع شده است.

وی تصریح کرد: تقریبا رای گیری روی روال است زیرا توافقاتی صورت گرفته که اگر به هر دلیلی این سیستم ها دچار مشکل شد چه از جهت قطعی برق و چه اخلال در سیستم فنی، ما به صورت دستی رای گیری را انجام دهیم، بنابراین هرجا که سیستم رای گیری مشکل داشته، دست اندرکاران شعبه موظف بودند به صورت دستی رای مردم را اخذ کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز جمعه ۲۸ خرداد در حال برگزاری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین