کد خبر: ۷۱۴۵۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

آمریکا: به ادامه مذاکرات هسته‌ای پس از انتخابات ایران متعهدیم

وزارت امورخارجه آمریکا پس از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اعلام کرد که واشنگتن به ادامه مذاکرات برجامی با ایران متعهد است.
آمریکا: به ادامه مذاکرات هسته‌ای پس از انتخابات ایران متعهدیم
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امورخارجه آمریکا بامداد امروز (یک شنبه) به برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران واکنش نشان داد و ادعاهایی بی اساس و نخ نما علیه کشورمان مطرح کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در این اقدام مداخله جویانه مدعی شد که مردم ایران نتوانسته اند در یک انتخابات آزاد و عادلانه کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

این سخنگو همچنین اعلام کرد که آمریکا با این وجود به ادامه مذاکرات غیرمستقیم با ایران برای احیای توافق هسته ای ٢٠١٥ متعهد است.

همچنین یک خبرنگار شبکه سی ان ان به نقل از سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در توئیتر نوشت: سیاست ما درقبال ایران برای پیشبرد منافع آمریکا طراحی شده است، فارغ از آنکه چه کسی به قدرت می رسد. ما تمایل داریم که به پیشرفت معناداری که در جریان آخرین دور مذاکرات وین به دست آمده است، ادامه دهیم.

این در حالی مطرح شده است که از زمان اعلام نتایج انتخابات روز جمعه در ایران بسیاری از سران کشورهای جهان، ازجمله رئیس جمهور روسیه، رئیس جمهور عراق، امیر کویت، رئیس جمهور ترکیه، نخست وزیر پاکستان، رئیس دولت امارات، رئیس جمهور سوریه، امیر قطر و سلطان عمان پیروزی ابراهیم رئیسی را به او تبریک گفته و بر ادامه روابط با ایران تاکید کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین