کد خبر: ۷۱۴۵۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

FATF در دولت رئیسی تصویب می شود؟ /فلاحت پیشه: برجام ادامه پیدا می کند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: برجام سیاست کلان کشور است و معتقدم به طور طبیعی با یک مدیریت تازه نفس ادامه پیدا می‌کند.
FATF در دولت رئیسی تصویب می شود؟ /فلاحت پیشه: برجام ادامه پیدا می کند
آفتاب‌‌نیوز :

حشمت الله فلاحت پیشه، درباره این که باتوجه به وعده‌های انتخاباتی رئیسی در مناظرات انتخاباتی چقدر ضروت دارد تا دولت وی احیای برجام و از همه مهم‌تر تعامل با دنیا را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: به نظرم مسیر برجام ادامه پیدا می کند به هر حال برجام سیاست کلان کشور است و معتقدم به طور طبیعی با یک مدیریت تازه نفس و از موضع قدرت ایران می‌تواند برجام را پیش ببرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت آن بخش از دیپلمات‌های غربی که نسبت به آینده تحولات سیاسی در ایران تردید داشتند از این پس می‌توانند با تردید کمتری مذاکرات را شکل دهند.

وی با اشاره به طولانی شدن روند مذاکرات برجامی اظهار داشت: با طولانی‌تر شدن مذاکرات به اعتقاد من حتی دسترسی به چیزی که کشورهای غربی تحت عنوان پذیرش بازگشت به تعهدات ایران توقع دارند، حتما دشوارتر خواهد شد.

این کارشناس امور سیاست خارجی بیان کرد: این انتظار وجود دارد در فاصله‌ای که دوران انتقال است یعنی انتقال قدرت از سوی دولت روحانی به دولت رئیسی اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اگر واقعا طرف‌های برجام بخصوص آمریکایی‌ها به برجام بازگردند، شاید دولت جدید بتواند در دوران انتقال با همکاری دولت روحانی بخشی از مشکلات کشور را به صورت اضطراری حل کند که این امر چراغ سبز خوبی برای دولت جدید ایران در خصوص همکاری‌های آینده است، در غیر اینصورت در همین فاصله اگر کارشکنی توسط آمریکایی‌ها و طرف‌های برجام دیده شود به نظر من شاید در آینده مسیر دیپلماسی را با مشکلات بیشتری مواجه کند.

فلاحت پیشه گفت: امیدوارم به زودی شاهد گشایش‌هایی باشیم و این گشایش‌ها در دولت جدید ایران باشد.

وی درباره موضع دولت سید ابراهیم رئیسی در خصوص مسئله FATF گفت: در نوع سیاست آقای رئیسی در قبال مسئله FATF به اعتقاد من با رفتار کشورهای غربی در خصوص برجام ارتباط مستقیم وجود دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دولت آقای روحانی سعی شد ارتباطی بین تصمیم‌گیری در خصوص FATF و برجام وجود نداشته و تصمیم‌گیری‌های مستقل در این خصوص صورت گیرد اما در دولت آقای رئیسی برجام و FATF را مرتبط باهم بررسی می‌کنند لذا اگر در موضوع برجام اقدام اساسی صورت گیرد و تحریمها به صورت بنیادی از میان برداشته شود، آن موقع دولت آقای رئیسی به سمت پذیرش همکاری‌های بیشتر با FATF حرکت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین