کد خبر: ۷۱۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

موضع‌گیری مداخله‌جویانه دولت آلمان درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران

سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین به سوالاتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در ایران و تاثیر احتمالی آن بر مذاکرات وین پاسخ داد.
موضع‌گیری مداخله‌جویانه دولت آلمان درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه دویچه وله، اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین به طرح اظهاراتی مداخله جویانه درباره روند تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت. او در عین حال گفت، در حال حاضر مذاکرات وین مهم است که رئیس جمهور آینده ایران در آن نقش خواهد داشت.

سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا صدراعظم آلمان به سید ابراهیم رئیسی برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور جدید ایران تبریک خواهد گفت یا نه، تصریح کرد که چیزی برای گفتن در این ارتباط ندارد.

وی در ادامه گفت که او شرایط انتخابات را تشریح کرده و فعلا مذاکرات برجام در وین مهم است و رئیس جمهور آینده ایران نیز در آن نقش بازی خواهد کرد.

زایبرت در ادامه در اظهاراتی مداخله جویانه به روند تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات ایران اشاره کرد و مدعی شد: گزینش کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری در ایران به هیچ وجه با تصوری که ما از یک انتخابات آزاد و عادلانه داریم، مطابقتی نداشت و در حال حاضر بیشتر توجه‌ها به مذاکرات برجام در وین خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین