کد خبر: ۷۱۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۶
طلایی نیک:

منزلت نامزدهای اصولگرا اجازه پذیرش دستورات آمرانه را نمی‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا طلایی‌نیک دبیر کمیته سیاسی ائتلاف فراگیر اصولگرایان که روز چهارشنبه در دومین نشست خبری ائتلاف فراگیر اصولگرایان و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در خصوص سوالی مرتبط با «تصمیم جدید شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایی مبنی بر عدم حضور کاندیداهای مورد نظر جبهه در سایر لیست‌ها» گفت:« ائتلاف ما ماهیت موازی ندارد بلکه ما به دنبال حفظ فرصت و میل به فهرست واحد با سایر اصولگرایان هستیم. مواضع برخی از اعضای جبهه متحد اصولگرایی در مورد عدم اجازه برای قرار داشتن نامزدهای آن جبهه در سایر ائتلاف‌ها مشکل درونی خود آن جبهه است. ما بر اساس کارشناسی و تعامل با نامزدهای اصولگرا فهرست خود را نهایی می‌کنیم و بعید است که شان و منزلت نامزدهای اصولگرا اجازه پذیرش دستورات آمرانه را بدهد و ما فارغ از تصمیمات درونی جبهه متحد در تعامل با همه نامزدهای تعیین شده عمل خواهیم کرد».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، وی ادامه داد:«‌ائتلاف فراگیر، تمام ظرفیت‌ها را برای فراگیری اصولگرایان بکار خواهد گرفت و هر گونه مانع برای فراگیرشدن جریان اصولگرایی با توجه به مواضع افراد قابل تشخیص است و جبهه متحد با ساختاری ناقص موجب ارائه فهرستی ناقص شد و نواقص ساختاری وعملکردی که جبهه متحد داشت در نواقص فهرست اعلام شده موثر بودند».

طلایی‌نیک افزود:«ائتلاف فراگیر اصولگرایان پس از گذشت ماهها تلاش برای یکپارچگی با جبهه متحد، به دلیل عدم استقبال برخی از دست‌اندکاران این جبهه برنامه‌های خود را عملی کرده است». 

دبیر‌کل حزب توسعه و عدالت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «چند درصد لیست جبهه متحد اصولگرایی با لیست ائتلاف فراگیر اصولگرایی مشترک است» گفت: «وجوه اشتراک بین طیف‌های گوناگون اصولگرایان پدیده‌ای طبیعی است اشتراک در بسیاری از مبانی و رویکردهای اصولی بین همه گروههای انتخاباتی امری طبیعی محسوب می‌شود، اما وجوه تفاوت بین ائتلاف‌های انتخاباتی به شاخص‌هایی مانند توانمندی نامزدها، کیفیت برنامه‌ها،‌ چگونگی سازماندهی و برآیند کارآمدی مربوط می‌شود».

طلایی‌نیک با بیان اینکه همه جریانات انتخاباتی درون نظام در اصول انقلاب و نظام مشترک‌اند گفت:« رقابتهای انتخاباتی باید علاوه بر تاکید بر اشتراک اصول و مبانی به سطوح و میزان کارآیی فردی و جمعی و برنامه مناسب برای تقویت مجلس سوق داده شوند.مجلس هشتم مجلس سرنوشت ملی است. چالش‌ها در زمینه‌های گوناگون اقتصادی،‌اجتماعی و بین‌المللی نقش این مجلس را پررنگ‌تر خواهد کرد».

طلایی‌نیک ادامه داد: «تایید نامزدهای ائتلاف فراگیر اصولگرایان بر مبنای معیارهای تعیین شده و فارغ از بودن یا نبودن این نامزدها در سایر ائتلاف‌ها است و به طور طبیعی بخشی از نامزدهای ائتلاف فراگیر در تهران و شهرستانها ممکن است که با سایر گروههای انتخاباتی مشترک باشند، اما تعداد قابل توجهی از نامزدهای ائتلاف فراگیر اصولگرایان متفاوت خواهد بود». 

به گزارش آفتاب، طلایی‌نیک با بیان اینکه «در تهران، شمیرانات، اسلامشهر از بین صدها نامزد اصولگرا در مرحله اول 53 نفر را انتخاب کردیم»، گفت: «در مرحله دوم کمیته سیاسی 37 نفر را به عنوان نامزدهای پیشنهادی خود به شورای ائتلاف معرفی کرد که در آخرین جمع‌بندی شورای ائتلاف از بین 37 نفر نامزد پیشنهادی تاکنون 20 کاندیدای تهران نهایی شده است که تا هفته آینده 10 نامزد دیگر نیز به این 20 کاندیدا قطعی شده اضافه خواهد شد».

وی کاندیداهای قطعی شده ائتلاف فراگیر اصولگرایان را این گونه نام برد: آقایان حداد عادل، مظفر، خوش‌چهره، پیرمحمدی، طلایی‌نیک، عادل آذر، غفوری‌فرد، کاتوزیان، خادم، ناصحی، ریاض، ابوطالب، مصباحی‌مقدم، اکرمی، هرندی، کوثری، عباس‌پور و خانم‌ها فیاض‌بخش، امین‌زاده و اللهیان کاندیدای قطعی شده ائتلاف فراگیر اصولگرایان هستند که البته پس از انتخاب 10 تن دیگر فهرست ما به طور رسمی اعلام خواهد شد».

طلایی‌نیک ادامه داد: «تاکنون 220 نامزد انتخاباتی مجلس هشتم از سوی ائتلاف فراگیر در سطح کشور مشخص شده‌اند که در فهرست مقتضی و اوایل تبلیغات انتخاباتی به طور رسمی اسامی آنها در تمامی حوزه‌ها اعلام خواهد شد».

در ادامه این نشست خبری همچنین عادل آذر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم و عضو کمیته اقتصادی ائتلاف فراگیر اصولگریان شرایط اقتصادی پیش رو را شرایط ویژه‌ای دانست و گفت: «با توجه به تدوین و ابلاغ چشم‌انداز 20 ساله کشور و با توجه به اینکه تا سال 1404 مسیر، هدف و افق اقتصادی کشور مشخص شده و باید مقام اول اقتصادی، علمی، تولید و فناوری را در منطقه داشته باشیم، شرایط ما ویژه خواهد بود».

وی افزود: «اقتصاد دولتی و مدیریت آن در بخش خصوصی سایه انداخته است که باید تبدیل به اقتصاد مردمی و اقتصادی که بازیگران اصلی آن بخش خصوصی است، تبدیل شود».

وی با اشاره به درآمدهای کالای نفتی و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: «درآمدهای فراوان نفت رسالت مجلس هشتم را در بعد عملیات‌سازی سنگین‌تر می‌کند».

عادل آذر عدم وجود برنامه عملیاتی در حوزه اقتصاد و تعریف برنامه و تئوری اقتصادی را از آسیب‌ها و چالش‌های جدی اقتصاد ایران دانست و گفت: «یکی دیگر از چالش‌های جدی که ما با آن مواجه هستیم، بحران مدیریت‌های اقتصادی کشور است. هنوز به طور عملیاتی مشخص نشده که ما برای دستیابی به چشم‌انداز بیست ساله کشور چه بودجه و چه برنامه میان مدتی باید داشته باشیم».

وی افزود: «در حوزه بحران مدیریت و کارایی و بهره‌وری مدیریت اجرایی با مشکلات جدی روبرو هستیم. اگر نظام برنامه‌ریزی و ساختار بودجه‌ریزی به ساختار علمی تبدیل شود، برای کشور مفید خواهد بود و اگر به ساختارهای علمی تن دهیم و اگر بر راهبرد گریزی و قانون‌گریزی کنترل و نظارت شود و به سمت برنامه های علمی و کارآمد هدایت گردند می‌توانیم بزرگترین چالش چهار سال آینده کشور یعنی تورم و بیکاری را خنثی کنیم».

عادل آذر با ضمن تشریح برنامه‌های اقتصادی ائتلاف فراگیر اصولگرایان گفت:« حمایت از حقوق مصرف‌کننده، حمایت از تولیدکننده،‌رفع موانع تولید، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور از برنامه‌های کلیدی ائتلاف ما است و تلاش داریم با استفاده از ترکیب اقتصادی خوبی که در لیست ائتلاف ما وجود دارد یک بخش کارآمد برای نظارت اقتصادی داشته باشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین