کد خبر: ۷۱۶۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) شانزدم تیر ماه ۱۴۰۰ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات شان پاسخ دادند.
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به مشکلات سرمایه گذاری درکشور خاطرنشان کرد: در این زمینه در داخل برخی مشکلات وجود دارد که اگر همه با هم هماهنگ باشند می توان آنها را حل و فصل کرد. یعنی اگر دستگاه قانون گذار، قوه قضائیه و دولت همه با هم باشند. آن مشکلات از بین می رود. البته امیدواریم از ۱۲ مرداد به آن ور دیگر یک هماهنگی کاملی بین سه قوه به وجود بیاید. حالا در این میان بعضی ها از شغل شان می افتند و بیکار می شوند و انتقادهای عجیب و غریب و غیر منصفانه آنها تعطیل می شود، اما به هر حال همه از یک جناح و تفکر می شوند و یک هماهنگی به وجود می آید که ان شاءالله امیدواریم از این نظر وضع بهتر شود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ رضا اردکانیان وزیر نیرو،‌ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تمام ادارات دولتی تا پایان مرداد پنج شنبه ها تعطیل هستند

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به وضعیت قطع مکرر برق در کشور، گفت: همه تلاش ما این خواهد بود که با تاکید رئیس جمهور محترم، خاموشی نباشد و اگر بود به صورت برنامه‌ریزی شده و با اعلام قبلی انجام شود.

وی افزود: امیدوار هستیم که با همکاری وزارت صمت و تمهیداتی که عزیزان دارند به عنوان مثال برنامه‌های تعطیلات تابستانه یا تعمیرات دوره‌ای را مقداری جلوتر بیندازند که بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم. پیش‌بینی‌های هواشناسی این گونه‌ است که اگر بتوانیم دو سه هفته‌ای را سپری کنیم این مشکل حل خواهد شد.بر همین اساس تصمیم گرفته شد که تا پایان مرداد ماه پنجشنبه‌ها در سراسر کشور برای دستگاه‌های دولتی تعطیل اعلام شود. همچنین در خصوص ساعات کار ادارات هم اختیاراتی استانداران محترم دارند که تصمیم‌گیری لازم را خواهند داشت.

اضافه شدن تولید برق تقریباً غیر ممکن است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اضافه شدن تولید برق تقریباً دیگر غیر ممکن است، خاطر نشان کرد: تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت ممکن در حال تولید هستند. در زمینه نیروگاه‌های برق-آبی نیز وضعیت سدها برای ما مهم است و بویژه با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود در فصل پاییز، بارندگی در وضع خوبی نیست، باید نسبت به تأمین آب شرب مردم به دقت توجه کرد تا زمانی این موضوع با مشکل روبرو نشود؛ اینها از موضوعاتی است که دولت‌ها باید بیشتر به آن توجه داشته باشند.

جهرمی از شناسایی مزارع استخراج رمزارزها خبر داد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ارتباط قطع برق و اینترنت، اظهار کرد: در شرایط کرونا وابستگی به شبکه ارتباطی بیشتر است و سایت‌های ارتباطی و بسیاری از زیرساخت های کشور به برق وابسته هستند. قطع برق موجب شده که سایت‌ها توان ارسال و دریافت سیگنال خود را از دست بدهند.

وی در باره مزارع استخراج رمزارز نیز خاطرنشان کرد: حدود دو ماه پیش با آقای اردکانیان جلسه‌ای داشتیم؛ با بررسی‌ها ما در یک کار مشترک با وزارت نیرو تقریباً ۱۳ هزار مزرعه کوچک و بزرگ استخراج رمز ارز را در کشور شناسایی کردیم. ۵۸۰ مگاوات مزرعه غیرمجاز رمز ارز تاکنون از مدار خارج شده است و بنابر دستور دولت مزارع قانونی نیز از مدار خارج شده است. بنا شد که مجموعه های امنیتی که مسئول برخورد هستند،‌ کمک کنند. واقعیت این است که تنها بخش کوچکی از خاموشی‌های این روزها مربوط به استخراج رمزارز است. در نهایت این ۱۳ هزار مرزعه با استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی شناسایی شدند.

توصیه نوبخت به مسئولین

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وجود ظرفیت بزرگ در کشور گفت: به عنوان کسی که در جریان امور با جزییات آن هستم به صراحت بیان می کنم که امکان استفاده از ظرفیت های کشور در حال حاضر وجود ندارد اولین اقدام این است که به صورت عزتمندانه این تحریم باید برداشته شود. همه ظرفیت های داخلی کشور باید مد نظر قرار گیرد، توصیه من این است که همه همت ها به رفع تحریم متمرکز شود.

همچنین در جلسه امروز، با تصویب هیات وزیران مقرر شد که با توجه به کمبود برق در هفته جاری و ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور از جمله بخش خانگی، ادارات و سازمان های دولتی در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه، در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین