کد خبر: ۷۱۸۵۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷
تبعیض در سیاست‌های آبی، خوزستان را رنج می‌دهد

واکنش اصولگرایان به مرگ دو جوان در اعتراضات خوزستان: کار ضدانقلاب و آشوبگران است/ انتقام می‌گیریم

نماینده دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که از مکانی نامعلوم به سمت مردم تیراندازی کردند و دو جوان ما را کشتند به دنبال آشوب هستند.
واکنش اصولگرایان به مرگ دو جوان در اعتراضات خوزستان: کار ضدانقلاب و آشوبگران است/ انتقام می‌گیریم
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم ساعدی اظهار کرد: تمام مسئوولان جمهوری اسلامی از علما، تا نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و نهاد‌های امنیتی به مطالبه به حق مردم واقف هستند و مردم را حمایت می‌کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با بیان اینکه دشمن در این مواقع دنبال فرصت است تا از مطالبه مردم سواستفاده کند افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان موقعیت استراتژیک و شریان حیاتی کشور است،چشم دشمنان معاندان نظام به منابع این استان دوخته شده است. برخی افراد از خود بیگانه داخلی به تبعیت از ضد انقلاب در خارج از کشور در بین مطالبات مردم موج منفی ایجاد کرده و مطالبه اجتماعی را به درگیری تبدیل می‌کنند.

ساعدی با بیان اینکه این‌ها دشمن وحدت و یکپارچگی مردم هستند، عنوان کرد: از مردم شریف و جوانان با بصیرت به ویژه در شهرستان‌های جنوبی و جنوب غربی درخواست دارم در مقابل افرادی که گرداننده صحنه سیاسی علیه نظام هستند هوشیار باشند.

ساعدی با توصیف مردم شهرهای مرزی به مردمی نجیب، مرزبانان وفادار و باغیرت، گفت: نباید اجازه دهیم افرادی فرصت طلب که از خارج از کشور دستور می‌گیرند مطالبه مردم را به حاشیه ببرند.

وی با ابراز تاسف از کشته شدت دو جوان در جریان مطالبات مردمی، عنوان کرد: افرادی که از مکانی نامعلوم به سمت مردم تیراندازی کردند و دو جوان ما را کشتند به دنبال آشوب و قرار دادن عشایر و طوایف در مقابل نیروهای امنیتی هستند.

ساعدی با تاکید بر اینکه مردم ما هوشیار هستند و می‌دانند هدف از این تیراندازی‌ها چیست، بیان کرد: از خانواده‌های این دو جوان می‌خواهم با صبر و حوصله خون فرزندان خود را مطالبه کنند و بدانند ما در کنار آنها هستیم و مطالبه خون ریخته شده را از دستگاه قضا داریم

نماینده خبرگان: ضدانقلاب آدم می‌کشد/ خون‌خواه ۲ جوان کشته شده‌ایم

همچنین نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مطالبه برحق مردم، گفت: نیروهای مردمی و مطالبه‌گر باید با دقت، بصیرت و هوشیاری قدم بردارند تا هیچ گونه زمینه‌ای برای سوءاستفاده دشمن ایجاد نکنند.

آیت الله محسن حیدری با انتقاد از به حاشیه بردن مطالبات مردمی، اظهار کرد: مطالبات کشاورزان و دامداران خوزستانی به ویژه آن‌هایی که در مسیر رودخانه کرخه قرار دارند و متضرر شدند مطالبه به حق و قانونی است و هیچ کس با آن مخالفت ندارد. اما در میان مطالبات مردمی جریاناتی شناسایی می‌شوند که از آن سوی آب در خارج از کشور با وجود اینکه هیچ پایگاهی در بین مردم ندارند اما مترصد فرصت برای سوءاستفاده‌های حزبی و باندی خود هستند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف جریان ضد انقلاب این است که روی مطالبات مردمی موج سواری کرده و آن را به نفع خود مصادره کند که قطعاً این کارها سوءاستفاده، جنایت و خیانت به آرمان‌های ملت است.

آیت‌الله حیدری با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی کار خود را در این شرایط به خوبی انجام می‌دهند، عنوان کرد: نیروهای مردمی و مطالبه‌گر باید با دقت، بصیرت و هوشیاری قدم بردارند تا هیچ گونه زمینه‌ای برای سوءاستفاده دشمن ایجاد نکنند و بدانند مطالبه برحق آن‌ها به عنوان تیری برای رسیدن به قلب دشمن است. اگر انقلاب و مردم ضربه بخورد نه تاک می‌ماند و نه تاکستان و حقوق مردم بر باد می‌رود لذا باید هوشیارانه برخورد کنیم و در زمین دشمن بازی نکنند. افتخار بنده این است که در کنار مطالبه‌گران و فعالان محیط زیست هستیم اما به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که کاری کنیم که نتیجه‌ای برای مردم نداشته و دود آن به چشم مردم برود و اجنبی از آن سواستفاده کند.

آیت‌الله حیدری با تاکید بر مطالبه خونخواهی دو جوان کشته شده از شهرستان‌های شادگان و کوت عبدالله، گفت: نه تنها اولیاء دم بلکه همه مردم و انسان‌های دلسوز درخواست خونخواهی این دو جوان بی‌گناه را می‌کنند. چرا که ما می‌بینیم انسان‌های جنایتکار، وابسته به اجنبی و ضد انقلاب با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در بین آن‌ها تیراندازی کرده و افراد بی‌گناه را می‌کشند که هم خانواده‌ها را عزادار و ملت را رنجیده خاطر می‌کنند.گروهک‌های ضد انقلاب برای رسیدن به منافع شیطانی خود از هیچ کاری اِبایی ندارند. این افراد در جهت تحقق منافع خود حتی حاضر هستند انسان‌های بی‌گناه را بکشند. از دستگاه قضا می‌خواهیم جنایتکارانی که مرتکب این جنایت شده‌اند را دستگیر و به دست محکمه عادلانه قضا بسپارند تا حکم الهی در مورد آن پیاده شود.

پیام عربی آیت‌الله کعبی خطاب به مردم خوزستان

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه، در ماجرای کم آبی تماشاچی نیستیم بلکه از طریق مجاری قانونی و شرعی و همچنین از طریق مسئولین استانی و ملی در حال پیگیری این معضل هستم، گفت: از شما مردم تقاضا دارم که احتیاط کرده و به هجمه‌های دشمن توجه کنید چرا که درصدد سواستفاده از شرایط پیش آمده هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند تا به اهداف فتنه‌انگیزشان در راستای ریختن خون و به هم ریختن امنیت برسند.

آیت‌الله عباس کعبی در پیامی به زبان عربی و خطاب به مردم استان اظهار کرد: سلام و درودم را به مردم و فرزندان عزیزمان در خوزستان می‌رسانم و به آن‌ها می‌گویم همان‌طور که می‌دانید در تلاشم تا مطالبات مشروع، قانونی و به حق شما را در رابطه با آب و سایر مشکلات به مسئولین استانی و ملی برسانم. همچنین مطالبات و استغاثه شما در زمینه خشکسالی و بی‌آبی هورالعظیم و رودخانه کرخه را در سطح ملی نیز پیگیری خواهم کرد تا به اذن خدا به راه‌حل درست و سریع مشکلات رسیده و آن را حل کنیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: به همان صورت که رئیس جمهور منتخب، آیت‌الله رئیسی به شما وعده داد و همچنین طی گفت‌وگویی که بنده با وی داشتم به محض تصدی ریاست جمهوری سریعا به امور رسیدگی خواهد کرد.: همچنین از ریاست جدید قوه قضاییه درخواست پیگیری این مشکلات استان را داشتم تا حقوق عامه مردم استان احیا شود.  ما در این ماجرا تماشاچی نیستیم بلکه از طریق مجراهای قانونی و شرعی و همچنین از طریق مسئولین استانی و ملی در حال پیگیری معضل کم‌آبی هستم و صدای شما را به دفتر مقام معظم رهبری رساندم.

وی افزود: از شما تقاضا دارم که احتیاط کرده و به هجمه‌های دشمن توجه کنید چرا که درصدد سواستفاده از شرایط پیش آمده هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند تا به اهداف فتنه‌انگیزشان در راستای ریختن خون و به هم ریختن امنیت برسند.همه ما مطالبه‌گر حفظ امنیت در کشور هستیم و فرصت فتنه‌انگیزی را با مطالبه‌گری آرام و مشروع در زمینه مشکلات آب و همچنین سایر مشکلات باید از دشمن گرفت.

انتقام دوجوان گرفته‌ شود

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار کرد: ما درباره استانی صحبت می‌کنیم که بیشترین ذخایر نفت و گاز و همچنین بیشترین شرایط اشتغال صنعتی، بنادر و امکانات مبادلات و کشتیرانی‌ها را دارا است اما در چنین استانی که این امکانات به صورت وسیع وجود دارد شاهد بالاترین آمار بیکاری هستیم و وضعیت اشتغال بومی استان در خطر است.

وی افزود: در این شرایط تنها امکانی که برای خوزستان باقی می‌ماند کشاورزی و دامپروری است اما وقتی این موقعیت نیز از مردم گرفته شود و احشام و نخیلات و سرمایه کشاورزیشان را از دست دهند دیگری دستاویزی برای زندگی کردن ندارند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما وقتی ۸۰۰ هزار هکتار را به مقام معظم رهبری مطرح کردیم ایشان مطالبه دو میلیون هکتار زمین کشاورزی را کردند چرا که ایشان با یک نگاه ویژه خواستند که خوزستان با دو میلیون هکتار زمین کشاورزی خوراک ایران را تامین کند و بیشترین منابع صادرات در خاورمیانه را به عهده بگیرد.  اما مردم خوزستان در این شرایط به دلیل سیاست‌های غلط با این موانع مواجه‌اند و به خصوص طی این ۶ سالی که بنده در مجلس خبرگان پیگیر بودم تمام مسیرها را با وزارتخانه‌های مختلف و مرتبط از محیط‌زیست و کشاورزی تا نفت و صنعت پیمودم اما به بن‌بست برخورد کردم.مطالبه‌گری‌ها انجام شد و امکانات موجود است اما راه‌ها بسته می‌باشد؛ دستورها صادر شده اما راه‌ها بسته است. مشکلی که در حال حاضر مردم خوزستان را به میدان می‌آورد و نگران می‌کند همین مسئله است. مردم خوزستان مانند کسی هستند که آخرین راه نفسش را بسته باشند و آخرین راه نفس این مردم، کشاورزی و دامداری و استفاده از نعمت‌های خدادادی است.مشکل دیگری که مردم خوزستان با آن مواجه هستند تبعیض است؛ تبعیض به این معنا است که یک بار می‌گوییم آب نداریم و همه وظیفه داریم با حداقل آب شرب موجود هم‌وطنانمان را مشارکت دهیم اما یک بار احساس می‌کنیم که نه، آبی در اختیار ما هست اما به دلیل سیاست‌های غلط شورای عالی و مسائل مربوط به سیاست‌گذاری آب، این آب در مکانی خرج برنج‌کاری و در محلی دیگر مصرف فضا و زیباسازی می‌شود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که این مطالب نیز در رسانه ملی منعکس می‌شود، لذا مردمی که از عدم توانایی تامین حداقل آب شرب خودشان و احشامشان رنج می‌برند تبعیض را احساس می‌کنند و به همین خاطر است که اکنون می‌بینیم مردم خوزستان اینگونه ملتهب شده‌اند.به همین دلایل است که مردم خوزستان به ما اعلام می‌کنند که از دولت انقلابی منتخب توقع دارند درد هشت ساله‌ای که در آن شرایط مدیریتی به آن‌ها تحمیل شده برطرف شود.

فرحانی در رابطه با نگرانی مردم استان از تبعیض‌ها گفت: مردم عزیز ما می‌دانند که مطالبه رهبری حل مسائل اصلی خوزستان است؛ تقویت کشاورزی و رفع تبعیض مطالبات مقام معظم رهبری است و مردم از فرمایشات،مطالبات و نگاه حضرت آقا باخبرند. مردم همچنین می‌دانند که علما و بزرگان استان و به ویژه جوانان انقلابی، درصدد پیگیری رفع این مسئله هستند و یکی از بهترین راهکارها حضور قوی مردم در عرصه انتخابات و رای دادن به دولتی بود که برنامه آن عدالت و رفع تبعیض است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ارزیابی سؤاستفاده از شرایط پیش آمده گفت: این مردم صدای مظلومیتشان را رساندند اما به ضدانقلاب‌ها اجازه نمی‌دهند تا از این فضا سؤاستفاده کنند. دو جوانی که در شادگان و کدت‌عبدالله کشته شدند به دست ضدانقلاب‌ها بوده است و این‌ها درصدد مخدوش کردن مطالبه‌ی حق مردم هستند و مردم به این فتنه آگاهند و اجازه نخواهند داد چنین سؤاستفاده‌ای شود. پرچم این مطالبه‌گری به دست جوانان انقلابی است که انشالله با مدیریت این جریان، زمینه تحقق عدالت و رفع تبعیض درعرصه‌های آب،کشاورزی، دامپروری و اشتغال بومی فراهم شود.ما نیز خواهش کرده و پیگیری کردیم که قوه قضاییه مسببین خسارت وارده به مردم را معرفی کرده و برخورد قانونی با آن‌ها انجام شود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: من از مقامات امنیتی استان استدعای پیگیری جدی را دارم، چرا که خانواده‌های محترم کشته‌شدگان از علما و مسئولان استان مطالبه دارند که انتقام ظلمی را که ضدانقلاب به این خانواده‌ها داشته و خونی که از آن‌ها ریخته شده گرفته شود. ما مطالبه‌گر برخورد قانونی فوری با کسانی هستیم که این ظلم و جنایت را در حق جوانان ما به ویژه در کوت‌عبدالله و شادگان انجام دادند چرا که خانواده‌های آن‌ها نیز این امر را از ما مطالبه می‌کنند و انشالله درکنار سایر مطالبات به حق، علمای استان در این مطالبه نیز پیش‌قدم باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
5
چرا یه عده فکر میکنن هنوز انداختن اتفاقات گردن دشمن نخ نما نشده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
2
8
همه چیز در خوزستان طبق برنامه ریزی پیش میره . باید جلگه زرخیز خوزستان رو شوره زار کنند تا بتونن کویر رو با آبش شالیزار کنند .طرح انتقال آب بهشت برای جهنم کردن خوزستان مجوز گرفته .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
6
مردم خوب میدونن کیا به اعتراض کنندگان شلیک میکنن.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین