کد خبر: ۷۱۹۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
اثرات حادثه لوله آب اصفهان تا فردا ادامه دارد

توضیح درباره قطع آب اصفهان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اثرات حادثه شکستگی لوله اصلی انتقال آب به اصفهان همچنان تا فردا ادامه خواهد داشت، گفت: حادثه روز گذشته نشان داد سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ در تامین آب شرب بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک شکننده است.
توضیح درباره قطع آب اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

منصور شیشه فروش با بیان اینکه حادثه روز گذشته شکستگی خط انتقال آب به اصفهان موجب شد تا به غیر از محدودیت های گذشته در زمینه آب، محدودیت ویژه ای در تامین آب اصفهان اعمال شد، اظهار کرد: در حال حاضر در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ ۳۸۰ روستا و ۵۷ شهر قرار دارد که به دلیل شرایط خاص استان به خصوص طی سال جاری درگیر بحران آب هستند.

وی به حادثه شکستگی لوله انتقال آب در روز گذشته و تشدید مشکل کم آبی استان اشاره کرد و گفت: اگرچه با اقدامات به موقع شرکت آبفا این حادثه به موقع برطرف شد، اما اثرات آن از روز گذشته تا به امروز همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در پی این حادثه از بین ۳۸۰ روستا و ۵۷ شهر واقع در سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ، ۵۰ درصد شهرهای آن دچار افت شدید فشار آب و ۲۵ درصد با قطعی آب مواجه شده اند و این شرایط همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال این حادثه ۳۰ تانکر در شهر اصفهان و ۲۰ تانکر در مناطق دیگر آبرسانی سیار انجام دادند، گفت: اگر چه روز گذشته این حادثه برطرف شد، اما اثرات آن همچنان تا فردا ادامه خواهد داشت.

شیشه فروش با بیان اینکه به غیر از این حادثه طرح اول آبرسانی اصفهان بزرگ در تابستان همواره با ۴.۳ مترمکعب بر ثانیه با کمبود آب مواجه است، تصریح کرد: در پی این حادثه تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: حادثه روز گذشته نشان داد سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ در تامین آب شرب بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک شکننده است و در گذشته نیز ورود برخی آلودگی ها همچون نفت و یا بارش های سیلابی موجب کدورت آب و مخاطراتی در تامین آب شرب اصفهانی ها شده است، بنابراین ضرورت دارد پشتیبانی برای تامین آب شرب اصفهان وجود داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت استان نیز به صورت ویژه پیگیر اجرا و بهره برداری هر چه سریعتر سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ است، تصریح کرد: از وزارت نیرو درخواست داریم همانند دریاچه ارومیه نسبت به احیای رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی اقدام کرده و حقابه های زیرمحیطی و کشاورزی را مطابق با مصوبات شورای عالی آب تحویل دهد.، همچنین محیط زیست کشور به صورت ویژه نسبت به احیای تالاب گاوخونی اقدام کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت تنش آبی به صورت ۲۴ ساعته فعال است، گفت: در این راستا برنامه ریزی موثری همچون تشکیل کمیته کنترل و پیشگیری با کم آبی در تمام مجموعه ها، تعیین مدیر انرژی در دستگاه های اجرایی، پیگیری و تدارک تانکرهای آبرسانی سیار به مناطق کم آب انجام شده است.

شیشه فروش در ادامه با اشاره به اینکه بررسی الگوهای جوی و مدل های فصلی بیانگیر الگوهای گرم تابستان است، افزود: متاسفانه الگوی جوی مذکور تا پایان تابستان و به ویژه تا پایان مرداد ماه، سبب افزایش دمای هوا فراتر از نرمال در تمام مناطق استان اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه این شرایط موجب افزایش دمای هوا بین ۲ تا ۳ درجه در مناطق شمالی اصفهان به خصوص غرب و مرکز شده است، تاکید کرد: همچنین میانگین دمای هوا در کل تابستان حدود سه درجه افزایش یافته است و از سوی دیگر شرایط کم بارشی و میانگین دما نسبت به مقادیر نرمال در زمستان و بهار و افزایش میزان تبخیر و .... موجب تشدید شرایط خشکسالی و تنش آبی طی سال زراعی جاری شده است به صورتی که از ابتدای مهر ماه گذشته تا به امروز، میانگین بارش ها در استان ۱۰۷ میلیمتر بوده که نسبت به بلندمدت ۴۰ درصد کاهش داشته است که این شرایط طی ۲۰ سال گذشته بی سابقه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به اثرات خشکسالی و بی آبی، از خرداد و تیر ماه ۳۸۰ روستا و ۵۷ شهر واقع در سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ با کمبود آب مواجه شدند و در حال حاضر ۳۲۶ روستا با تانکر آبرسانی سیار می شوند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین