کد خبر: ۷۲۰۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

واعظی: باید به بازنشستگی برویم / مجلس تشکیل نشده که حق مردم را محدود کند / زمین سوخته یعنی چه؟

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه مجلس برای این تشکیل نشده که حق را محدود کند، گفت: حتماً برای بخش محتوای نامناسب و غیراخلاقی در فضای مجازی دولت و مجلس باید مدیریت کند، اما به بهانه این نباید کل فضای مجازی را فیلتر و مسدود کرد.
واعظی: باید به بازنشستگی برویم / مجلس تشکیل نشده که حق مردم را محدود کند / زمین سوخته یعنی چه؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به نظرم مردم ما آنچه که مورد استفاده روزمره‌شان قرار می‌گیرد حق‌شان محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر الان هر خانواده‌ای از فضای مجازی انواع و اقسام استفاده را دارد که از آموزش گرفته تا دریافت خدمت را شامل می‌شود، این حق آنان است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس برای این تشکیل نشده که حق را محدود کند، افزود: من خودم جزو کسانی هستم که همواره با محتوای نامناسب و اخبار دروغ مخالفم و حتماً هم می‌گویم که برای بخش محتوای نامناسب و غیراخلاقی باید دولت و مجلس مدیریت کند اما به بهانه این نباید کل فضای مجازی را فیلتر و مسدود کرد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و ایسنا و باشگاه خبرنگاران بخوانید؛

فکر می‌کنم این طرح ابهامات زیادی دارد و باعث می‌شود که مقداری از کسب و کارها آسیب ببیند یا از بین برود و باعث می‌شود فعالیت‌های علمی و دانشگاهی محدود شود. بسیاری از نخبگان ما از علوم و اطلاعات بین‌المللی استفاده می‌کنند، اینکه با این طرح به عنوان صیانت، فضایی را ایجاد کنند که به تدریج منجر به مسدودیت در فضای مجازی شود را به مصلحت نمی‌دانم.

* در پاسخ به این پرسش که واکنش دولت به ادعای برخی درباره اینکه روحانی زمین سوخته به رییسی تحویل می‌دهد چیست؟ اینکه آدم همینطوری حرف بزند اصلاً معنا ندارد، زمین سوخته یعنی چه؟ این همه طرح‌هایی که آقای رئیس‌جمهوری الان دارد افتتاح می‌کند و محصول این طرح‌ها از جمله پتروشیمی، راه‌ها و راه‌آهن‌ها که ارزآوری دارد، زمین سوخته است؟ ما که نمی‌توانیم این‌ها را همراه خودمان ببریم! این‌ها می‌ماند برای دولت بعد.

* این تعداد پتروشیمی که افتتاح شده و حجم صادرات آنها و افزایش حجم صادرات فولاد ما، همه این موارد برای چه کسی سود دارد؟ برای دولت بعد و در آینده برای مردم.

* ما با وجود خشکسالی محصولات کشاورزی را از ۹۵ میلیون تن در سال ۹۲ به بیش از ۱۲۵ میلیون تن در حال حاضر رساندیم، این زمین سوخته است؟

* زمین سوخته معنایش این است که تمام امکانات کشور از بین رفته باشد و کسی نتواند استفاده کند اما اینجا بعکس است و تمام امکانات کشور در خدمت آینده قرار گرفته است.

* شرایط کشور شرایط خاصی است؛ شرایط جنگ اقتصادی و فشارهای بین المللی است. امیدوارم این وضع تغییر یابد اما اگر ادامه یابد مردم آن را با دولت دیگری در شرایط مشابه مقایسه کنند.

* مردم آن را با دولتی مقایسه کنند که در همین شرایط کشور را اداره می‌کند و در آن وضعیت باید نمره دهند که آیا در یک شرایط فشار بین‌المللی و گرفتاری‌های متعدد و تحریم جنگ اقتصادی این دولت کشور را بهتر اداره کرده است یا دولت بعد.

* نمی‌گوییم ما بهترین هستیم و از خود تعریف نمی‌کنیم، اما دولت می‌گوید که همه تلاش خود را برای توسعه، رفاه و امنیت کشور انجام داده است تا بتوانیم خدمت بیشتری به مردم ارایه دهیم که در برخی از آنها موفق شدیم و برخی را هم دنبال کردیم اما انجام نشده است که کمک می‌کنیم در دولت بعدی بهتر انجام شود.

* وزارت خارجه دولت سیزدهم باید شکل گیرد و سیاست خارجی دولت جدید مشخص شود بعد از آن می‌توان قضاوت کرد، ما در دولت تلاش کردیم که تحریم برداشته شود باید ببینیم نظر دولت سیزدهم چیست که از اواخر این هفته مشخص خواهد شد.

* سیاست دولت ما همواره بر این بود که کالای اساسی و کالایی که وارد گمرک می‌شود با پول بیت المال وارد کشور شده و باید برای مصرف عموم قرار گیرد.

* {واعظی درباره بزرگترین اقدام دولت} دولت آمریکا و ترامپ از همه نفوذ خود استفاده کرد برای اینکه بهم ریختگی در ایران ایجاد کند و مردم را در مقابل نظام قرار دهد؛ هدفگذاری کرده بودند که نظام فروبپاشد، بزرگترین کاری که دولت انجام داد این بود که با همراهی مردم و رهنمودهای رهبر انقلاب نظام را مستحکم‌تر از گذشته حفظ و هدفگذاری‌های دشمن را خنثی کرد، درست است که مشکلات معیشتی برای مردم ما ایجاد شده، اما مردم مقاومت کردند و دولت جدید آمریکا اعلام کرد که سیاست ترامپ علیه ایران سیاست شکست خورده‌ای است.

* دولت قصد داشت کارهای زیادی انجام دهد که به تاخیر افتاد و برخی از طرح‌های دولت که نیاز به تکنولوژی داشت؛ اقدامات دولت به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه شد.

* {در توصیه‌ای به دولت آینده} وزرای دولت سیزدهم از تجربیات مسئولان گذشته استفاده کنند و استفاده از تجربیات به این معنا نیست که به آنها پستی داده شود؛ همچنین دولت آینده باید تلاش کند که از با عزت تحریم‌ها را بردارد.

* دیگر باید بعد از سال‌های طولانی به بازنشستگی برویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین