کد خبر: ۷۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

رگبار و رعدوبرق در ۲۳ استان کشور طی امروز

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ۲۳ استان کشور طی امروز (۱۲ مرداد)، از برقراری این شرایط جوی در بیش از ۱۱ استان طی فردا (۱۳ مرداد) خبر داد.
رگبار و رعدوبرق در ۲۳ استان کشور طی امروز
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه امروز (۱۲ مرداد) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، اصفهان، یزد، قم، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، گفت: این شرایط در مناطق مستعد با احتمال گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۱۳ مرداد) در استان‌های مازندران، ارتفاعات گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، استان‌های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، شمال و شرق فارس و هرمزگان به‌ویژه در ساعت بعدازظهر و اوایل شب رگبار ‌پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

به گفته مدیر ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از روز ‌پنجشنبه تا شنبه (۱۴ تا ۱۶ مرداد) در اکثر مناطق کشور جو ‌پایدار خواهد بود. با این حال تنها در روزهای ‌پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران و روز شنبه (۱۶ مرداد) در نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش ‌پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

ضیاییان در ادامه خاطرنشان کرد: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور به‌ویژه در منطقه زابل، خراسان جنوبی، جنوب سمنان، جنوب تهران، اصفهان، قم و مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین در این مدت شرق دریای عمان مواج است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۳ مرداد) قسمتی ابری و در اواسط روز نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ سانتیگراد و طی روز ‌پنجشنبه (۱۴ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین