کد خبر: ۷۲۰۵۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
خیلی از کرونایی‌ها روی برانکارد در اورژانس بستری هستند

هشدار نسبت به برگزاری مراسم محرم بدون رعایت پروتکل‌ها

رئیس بیمارستان شهید لواسانی از بستری شدن خیلی از بیماران کرونایی روی "برانکارد اورژانس" در شرایط نامناسب خبر داد.
هشدار نسبت به برگزاری مراسم محرم بدون رعایت پروتکل‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

سید علی جمالیان، رئیس بیمارستان شهید لواسانی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در تهران گفت: در تهران حدود ۸۰۰۰ بیمار بستری داریم که خیلی از آنها شرایط‌شان به صورتی است که روی تخت‌های موقت برانکارد در اورژانس‌ها بستری هستند و شرایط مناسبی ندارند، اگر این اتفاق ادامه پیدا کند قطعاً نمی‌شود این مشکل را جمع کرد.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: با تداوم این شرایط با کمبود دارو، تخت اکسیژن و تجهیزات دیگر رو به رو می‌شویم و خیلی بحران‌ها بیشتر خواهد شد.

جمالیان ادامه داد: با این وجود استدعای من این است که رسانه‌ها از هر راه که می‌توانند برای اطلاع رسانی استفاده کنند و هموطنان را به رعایت پروتکل‌ها دعوت کنند، چون الان رعایت پروتکل‌ها ۶۰ درصد شده و این باعث بحران و دامن زدن به این شرایط خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این شرایط، محرم و مراسم‌های عزاداری طبق سنت‌هایی که داریم در پیش است و فکر می‌کنم با این شرایطی که الان داریم اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم و آن مسائل مربوط به برگزاری مراسم محرم را داشته باشیم قطعاً یک بحران غیر قابل پیش‌بینی و عجیب و غریب برای کشور اتفاق می‌افتد.

او با اشاره به خطر برگزاری مراسم‌های ماه محرم و عدم کنترل رعایت پروتکل‌ها در این مراسم‌ها و تاثیر آن بر گسترش ابتلا به کرونا بیان کرد: با توجه به وضعیت پیش گفته خواهش من از رسانه این است که حتما اطلاع رسانی کنند، اگر مثل گذشته ایام محرم و برگزاری مراسم‌ها و هیئت‌ها را داشته باشیم، این بحران غیرقابل کنترل خواهد شد.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی بیان کرد: وضعیت کرونا در این پیک بی‌سابقه است و در هیچ یک از پیک‌های قبل ما چنین بحرانی به خصوص در بیمارستان‌ها حس نکردیم.

وی با اشاره به محدودیت توان کادر درمان گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، کادر درمان خسته‌تر از آنچه که تا الان بوده، می‌شود و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود واقعا در یک کلمه فاجعه رخ می‌دهد.

جمالیان با اشاره به خطر جهش‌های ویروس و بی‌اثر شدن پلتفرم‌های واکسن ادامه داد: همین الان هم این اتفاق افتاده و اکثر افرادی که واکسینه شده‌اند، در برابر ویروس دلتا ایمنی کامل ندارند، ممکن است از مرگ و میر و خطرات پیشرفته‌ی آن جلوگیری کنند، اما جلوی ابتلا را نمی‌گیرد و درصد قابل توجهی از بیماران کرونایی بخش ویژه‌ی ما افرادی هستند که واکسینه‌ی کامل شدند.

وی افزود: اگر در محرم پروتکل‌ها را رعایت نکنیم قطعاً موج بعدی را خواهیم داشت و توجه کنید موج بعدی خطر بیشتری نسبت به موج پنجم خواهد داشت چون ویروس در حال تغییر است.

جمالیان گفت: در این صورت داروها کارساز نخواهد بود، بدن‌ها ضعیف‌تر می‌شود و جهش‌ها قوی‌تر، در این شرایط خیلی از داروهای موجود دیگر روی فرد اثر نمی‌گذارد و فکر می‌کنم خیلی این موضوع تهدیدکننده زندگی مردم باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
10
بیمارستانهای ماهشهر هم تکمیل شدند.خرابه اوضاع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
14
مردم عزیز و فهیم
تو رو خدا لطف کنین عزاداری ها رو مجازی برگزار کنین
اوضاع خرابتر میشه اگه مراسم خیابانی و هیئتی راه بندازین.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
9
0
سلام-سفر رفتن خوبه ولی عزاداری بد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
سفر با اعضای خانواده تو ماشین انجام میشه که اگه تو خونه بمونن هم باهم هستن ولی عزاداری با افراد غریبه نزدیک به هم انجام میشه اونم با تحرک کنار هم یعنی بهترین وضعیت برای انتقال ویروس. چرا نمیفهمین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
1
در این فضا اصولا پروتکل معنی ندارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین