کد خبر: ۷۲۰۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
تبلیغات

معرفی و خرید شاهنامه فردوسی

فردوسی ۳۰ سال از عمر خود را صرف این اثر گرانقدر کرد. در این مقاله به معرفی یکی از نفیس‌ترین شاهنامه‌های موجود در بازار می‌پردازیم.
معرفی و خرید شاهنامه فردوسی
آفتاب‌‌نیوز :

شاهنامه شرح داستان قهرمانان ایران باستان است، با خواندن شاهنامه گویی در ایران باستان قدم گذاشته‌اید. این کتاب بی‌نظیر در قالب مثنوی توسط فردوسی بزرگ سروده شده است. شاهنامه به سه دوره اصلی تقسیم می‌شود: دوره اساطری، دوره پهلوانی و دوره تاریخی. فردوسی ۳۰ سال از عمر خود را صرف این اثر گرانقدر کرد. در ایران، جنگ با اعراب باعث شده بود زبان عربی به‌عنوان زبان رسمی شناخته شود، این فردوسی بود که شاهکار خود شاهنامه را به زبان پارسی نوشت و باعث اعتلای زبان پارسی شد.

شاهنامه‌خوانی از قدیم در ایران رواج داشته است. بدین صورت که قصه‌گو داستان‌های مختلف شاهنامه را بیان می‌کند و گاهی اوقات از برخی حرکات برای رساندن معنی استفاده می‌کند. در این مقاله به معرفی یکی از نفیس‌ترین شاهنامه‌های موجود در بازار می‌پردازیم. این شاهنامه فردوسی انتشارات هلیا برگرفته از شاهنامه چاپ مسکو است که به سرپرستی عبدالحسین نوشین توسط موسسه خاورشناسی فرهنگستان علوم جماهیر شوروی منتشر شده بود.

معرفی و خرید شاهنامه فردوسی

این کتاب شاهنامه کامل دارای جلد چرم و جعبه‌ای زیبا برای قرار دادن کتاب در آن است. جعبه این کتاب به صورت لپ تاپی طراحی شده است که از جدیدترین نوع جعبه‌های موجود در بازار است. طرح‌های زیبای هنری و ایرانی بر روی آن به صورت داغکوب کار شده و همچنین از پلاک‌هایی رنگی شبیه به میناکاری بر روی آن استفاده شده است. اشعار آن، به خط نستعلیق با رسم الخط استاد کاوه اخوین نوشته شده است. ورق‌های استفاده شده در این شاهنامه نفیس معطر است که لذت خواندن آن را دو چندان می‌کند. این کتاب در ۴۵۶ صفحه و با چاپ چهاررنگ منتشر شده است. در داخل آن از تذهیب‌ها و نقاشی‌های بسیار زیبا استفاده شده است. قیمت کتاب شاهنامه فردوسی انتشارات هلیا با توجه به نوع کاغذ و تزئیناتی که بر روی آن انجام شده است متفاوت باشد. لازم به ذکر است که این کتاب دارای قطع رحلی است و از مزیت‌های خرید این کتاب از سایت کالای نفیس آن است که ارسالش یک‌روزه است و شما برای ارسال آن هزینه‌ای نمی‌پردازید. همچنین اگر کتاب دریافتی شما مشکلی داشت، شما می‌توانید به‌راحتی آن را مرجوع کنید، فقط توجه داشته باشید که تنها تا هفت روز پس از دریافت کتاب، این ضمانت بازگشت اعتبار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین