کد خبر: ۷۲۱۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸

وعده واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن خارجی

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارداتی در صورت خوش قولی طرف های خارجی به کشور طی سه ماه آینده وارد می شود.
وعده واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن خارجی
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: امروزه تزریق واکسن به ۴۰۰ هزار دز رسیده است، خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ششصد و چهل و شش هزار دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.

او ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و بیش از ۱۳ و نیم میلیون نفر از مردم کشور یک دز و در حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان نیز دومین دز واکسن خود را نیز دریافت کرده‌اند در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دز واکسن فراهم می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان ۴۰ میلیون دز واکسن وارد کشور خواهد شد.

جهانپور گفت: تاکنون هفت درصد از واکسن های تزریقی در کشور تولید داخل بوده اند و این رقم تا پایان مرداد می تواند در صورت تحقق وعده های تولیدکنندگان داخلی واکسن به ۲۰ درصد می رسد و تا پایان شهریور ۳۵ درصد از واکسن های تزریقی را برای تولید داخل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
1
این فشل و مدیرانش کی از این میز و دفتر و دستک دست میکشن مردم بدونن چی به سرشون میاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین